Tyd min dröm?
Drömde det mest underliga här om natten. Mår fortfarande underligt över det.
Det börjar med att vi går om kring i ett stort hus. Upp och ned i de mest underliga vinklar Det ligger vatten under oss och himmelen var inte existerande. Det var bara en mörk avgrund.
Jag gick omkring med en fullt främmande person och av någon anledning så rökte jag cigaretter.
Min dotter hemsökte mig. Jag såg henne överallt och jag blev galen av att se henne. (Jag har ingen dotter i verkligheten)
Jag har ett klart ansikte av hur hon såg ut, vilka kläder hon bar och hennes kroppsspråk.
Tillsist blev jag galen av det och jag sprang omkring och skrek på människor att jag behövde psykisk hjälp att få bort henne. Dottern hade jag kört ihjäl med min bil för en tid sedan och det var då därför jag hade henne efter mig.. (Jag har inget körkort ens)
Det slutade med att jag började i trans göra de mest underliga saker. Jag var vid fullt medvetande i drömmen och sen så blev det svart en sekund och sen var det kaos runt omkring mig. Bilolyckor, folk som skrek… etc.
Det hela avslutades med att jag bröt nacken på psykologens katt.
End of dream.
Min bror sa att jag gick i sömnen den här natten.. Jag hade gått omkring i cirklar i mitt rum och gråtit högljutt.
Inatt så drömde jag om dottern igen. Fast att hon var äldre. Hon mådde bra och man kunde se utvecklingen från det yngre jaget hon hade haft i den förra drömmen till några år senare nu.
Jag undrar vad den här drömmen och dottern kan betyda.
Om någon känner sig manad så kör hårt! Jag känner mig väldigt påverkad av den här drömmen så någonting måste väl det betyda?
kram

Intressant dröm! Vad den betyder vet jag dock inte. hmm..
Jag tror att drömmen vill visa dig vad du är rädd för. (Att bli en dålig mamma) Men att det inte kommer att hända om du "försöker". Det är så jag tolkar din dröm.

Att drömma om ett barn tyder det oftast att man i sitt inre längtar efter ett barn av de kön man drömmer omeller att man söker efter något nytt i sitt liv kan även tydda på att man är i sina bästa år av livet just nu.Att drömma om en bil eller att köra bil är oftas ett tecken på att man ständigt är på väg för mental styrkaoch rörlighet.Att vandra i cirklar i en dröm tydder oftast på en helhet för magiskt försvar mot eventuella faror och de som sker i cirkeln har i sin tur en egen innebörd. Nu vet inte jag om de kan vara så de är för just dig men så kan jag tolka din dröm och kanske de kan vara till lite hjälp BB-Hias
Drömmer man om hus och olika rum så är det ofta sitt inre att det är något som måste komma upp till ytan . Att det var hysteriskt i drömmen betyder oftast på att något har legat och tyngt dig i sinner / själen .
Jag gick hos en person förr som var drömtolkare , under denna kurs / rolig upplevelse , så fick jag lära mig tolka olika drömmar .
Som att gå på toa tex : Avföring ( mycket obehagliga ting kommer ur kroppen , sinnet )
urin : kännslor i alla olika aspekter (goda , argsinta ,lättande mm ) Hus : sin innre själ / sinne ) Jag kanske kan kolla dessa papper som jag har vad exakt hus betyder mer om du vill ?

#3 Jo, det är just det. Den här mamma grejen. Jag känner att jag väldigt gärna vill ha ett barn. Men jag är aldelles för ung. Jag vet med mig att jag inte har tid att ha ett barn även om jag vill.
Försöker ofta ta mig i kragen och tänka bort från mammatankarna och fokusera på utbildning och jobb. Men instinkter och känslor säger annat.
Väldigt intessant att höra om din teori. Blev väldigt ställd bara när Jag kunde se hennes ansikte och allt i båda drömmarna. Se att det var samma person fast i olika åldrar. Intressant men skrämmande.
Det låter väldigt intressant. Det du säger känns för mig väldigt bekant. Jag ska tänka på det du sagt och se vad jag kan klura ut med mig själv. Tack för hjälpen :)
I drömmen så var det just detta. Jag gick omkring i trappor i underliga vinklar in till rum av olika slag. Det sista när jag av någon anledning bröt nacken på psykologens katt så var jag i ett inrett rum. Nästan som ett vardagsrum men väldigt många hyllor och glasskåp. Även med en röd sammetssoffgrupp..
Vet inte om detta är till någon hjälp men : Utanför rummen så var allt vitt och grått. Nästan skiftandes i blått pågrund av det var natt.
Kanske det står någonting om detta?
Kram på er!

#6 det har hänt mig också, att samma person kommit till mig i mina drömmar. När jag var liten drömde jag om en pojke. Han red bredvid bilen jag satt i, på en vit häst. Senare drömde jag om honom igen, han hade vuxit men jag såg att det var han. Han gav mig tröst när jag var ensam. Sedan en tredje period i livet, nästan vuxen, har jag också drömt om honom, återigen äldre. Men det är hans ansikte. Kanske kommer den här dottern finnas hos dig som killen hos mig. Han verkar ju vara återkommande, och välkommen är han.

kanske detta. Får se om jag träffar på henne igen :)
Jag ska kolla i mina papper , hehe intressant det där med drömmar faktiskt .) Ska se vad jag finner Mayline

Jag drömde länge om en dotter, som dyker upp då och då och jag märker att hon åldras. Det är mitt barn i andevärlden kanske man kan säga.. jag fick ett missfall när jag var 16 och åldern hon bär stämmer överens. (missfallet är absolut inget jag sörjer, skönt att jag slapp bli mamma vid en så ung ålder)
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#10 det har ju ganska bra förklaring då.

#11 när jag bekräftade att hon fanns så försvann hon, antagligen har hon gått vidare..
Ibland har jag berättat om att jag drömt om någon och att de hade ett barn i drömmen.. och det har visat sig att de gjort en abort. Jag är ingen abortmotståndare, snarare är det ju en upplyftande tanke att ingen försvinner - anden är kvar och vakar, kanske kommer igen senare.
Kanske handlar det om ett barn som väntar, som du kommer att få i framtiden? Vatten är för mig ett mycket starkt tecken på det undermedvetna, här begraver vi våra drömmar och våra sämsta känslor, allt ryms i vattnet - men det är även en länk till vårt innersta. Du är arg och upprörd och gör konstiga saker… känslor som du trycker undan?

Det känner jag. Känslor som jag trycker undan…. det stämmer, mycket. Skrämmande mycket faktiskt.
Mycket underliga känslor ligger och trycker men jag får aldrig utlopp för dem.
kanske jag drömmer på detta sättet så ofta?

#13 Är det några särskilda känslor du vet om, tex ilska, frustration, sorg? Ofta när man lyckas isolera vad det är för särskild känsla som man känner starkt är det lättare att finna vart den kommer ifrån, plocka upp den ur vattnet. Ofta så glömmer man bort händelser som orsakar arga känslor, slätar över dem och känner att 'nej det var väl inget..' men sen i drömmen kan känslorna komma upp igen?
Ifall du inte kommer på vad det kan vara för en händelse som får dig att känna starkt, så kanske du ska gå och vara förbannad! Alltså gå på en rockkonsert och vråla och hoppa och slåss (men helst inte dricka, det slutar aldrig bra) dansa en dans, vråla ute i skogen.. det brukar kännas mycket bättre ifall man är hoppig och konstig inuti.. så brukade jag göra när jag var lite yngre och hade det taskigt hemma… gå på rockkonsert;)att vråla ut sina sorger och känslor i vilda danser är ju faktist ett gammalt urkvinneknep..

Ut i skogen bär det. Ta en lång sprint rakt in i grönskan och skrika av mig. Frustration är någonting som kan bli jobbigt i slutändan. Gör jag ingenting åt det så borde det bil värre. Så skrika, hoppa och vifta omkring.
Tack.

Måste bara fråga, du behöver naturligtvis inte svara…
Har du börjat äta någon ny medicin eller homopatmedicin nyligen ?
Jag finner bara att det är något som måste komma upp till ytan …
Så , försök att finna svaren genom meditation eller kanske som
spindelfot skrev och du själv skrev… ut i skogen och Hoppa , skrika mm :)
Hmm , synd att jag inte fann ut mer . …

Citronmellis te är nog det enda nya. Det är det första som verkligen hjälpt mot depressionerna jag får då och då.
Försöker komma på om jag ätit någon medicin… men det gör jag inte.
Är nyfiken. Hur har detta betydelse?

Min tolkning:
Huset symboliserar dig själv. Rummen olika sidor hos dig själv.
Det är känslan du har i drömmen, du ska koncentrera dig på och strunta i allt vad logik heter. Drömmar är väldigt sällan logiska.
Vattnet har betydelsen känslor/känsloliv.
Jag tycker det låter som nån slags stressdröm du haft.
(Röker cigg, irrar, kommer inte fram nånstans, gör kaos för andra?)
Bilen symboliserar hur du "styr" ditt liv. (Vem styr bilen/ditt liv?) I ditt fall verkar det vara som så att DU styrt OCH det gick åt skogen….
Min fråga till dig är: Varför är du så rädd att strula till det i ditt liv? Kan det vara så att du känner en press på dig att klara saker som du är livrädd för att INTE klara, utan göra kaos? Dottern/barnet är ju ett jättestort ansvar, du kanske inte har "mognat" i tanken att skaffa barn än?
Mvh Crowone.

En intressant tolkning crowone
Det låter relevant. Ska fundera och utveckla den här tanken.
tack så mycket
kram!