Dagens Glädjeämnen 3/7
God Morgon alla!
Min vän Näktergalen höll en morgonkonsert i äppelträdet, fascinerande att ligga och lyssna till, så mycket röst och så mycket variation i tonerna!
Telefonen har varit tyst idag så jag är ledig hela dagen, härligt det med, då Fader sol är ytterst generös idag och inte ett moln finns att se på himlen…
May Your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Här har solen lyst nästan hela dygnet. Allt är vacket och ljuligt ute. Och i växthuset frodas det.
Må er dagliga stig bli upplyst.
Vandra i Ljus å Skönhet

Godmorgon på er. Idag skiner äntligen solen igen. Det har varit blandat väder i flera veckor nu men idag är det inte ett moln på himlen. Dagens glädjeämne är: 2 ynka arbetsdagar kvar innan en åtta veckors semester!! Underbart.
Sebastian

God morgon mina kära.. Vi värms av broder solens närvaro, himlen kan tyckas aldrig har varit klarare.
Natten var lite besvärligare vilket resulterade i en tidig morgon. En för tidig morgon.
Idag blir det en högst intressant dag. men sia den kan jag inte..
*skrattar* jag har så skoj här.. förstår nu hur kul det är att se en toddler ranta omkring och få en massa bra och bestämda planer!? det är hysteeriskt underhållande. *s*
Var väl mött denna dagen

Vaknar till faders sols värme och ljus/har suttit en morgonstund me morgonkopp på min balkong i den grönska som har sin existens där. sovit gott efter en sen kväll vi symaskinen,har sytt färdigt den kjol me släpp i svart som skall bäras då jag skall va tärna på häxsystrami Lousus bröllop i Augusti så nu skall bara ett snörliv i svart komma på sin plats och sedan är de klart.
Har haft en drömfylld natt om mycket kring de som varit i min närvaro i mina tidigare år som tidigare fäder till mina barn samt vänner som kommit och gått(har min egen spekulation över va drömmen har att säga).
Men nu duger de inte att sitta vi datan när de är så vackert ute/Krax Hias
God Morgon alla vänner. Vaknar till solsken och fågelsång, dagen kunde inte börja bättre.
Glädjen idag är 2 långväga vänner på motorcykel som kommer för att hälsa på och planeringen inför helgens hojträff. Imorgon bitti åker vi till Kristianopel i Blekinges Skärgård för en träff med kamrater från halva landet. Det ska bli mycket trevligt, vädrets makter verkar vara med oss, vilket känns skönt, när man åker hoj är man ju lite utlämnad till vädret :)
En underbar dag till er alla. BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
I dag ska jag ta en lugn promenad i skogen med min son och make. Även att jag inte är frisk än så kan jag ju knata tillräckligt långsamt för att se blommor och blad slå ut*s*
Tassar in om sommaren o hälsar på er…
Bakar tårta o fixar & donar, här skall det bli fest ikväll!
Glädje.. kalas och släkt o vänner som komma skall :)
Önskar er en fin sommardag.. tassar ut igen… kram/W

I natt föll en asteroid(?) in genom sfären. Det var ett vackert ögonblick. Så någon mer den? Idag en dag lämpad för en liten utflykt :)
Min son har kommit lyckligt fram till Jönköping 
Vandra i Ljus å Skönhet

#8 Näe.. inatt sov jag lite.. när ingen vaknade och skrev av mardrömmar eller en dator som pep av att den nästan dog..
Mit i natten kliver Lorelai upp och ser svartskärmen med vit txt och tänker.. Näe men vad Fan! Inte nu!
jag talar om för min dator att jag inte tänker pyssla med det nu utan att den allt får tänka över sitt beslut lite medan jag sover. :P Tadaaa.. på morgoen körde allt som det skall.
men ingen asteroid.

#9 Stackarn, ska han tillbringa tid i Smålands Jerusalem….*S*…skämt åsido det är en vacker stad och en underbar sjö den ligger vid!
#11. Ja det är en fin stad, tror inte han påverkas av Jerusalem :). Han ska jobba på John Bauer Skolan.. Och jag får chans att hälsa på honom. Tillbringade en tid i min ungom i Taberg. Det är en vacker trakt.
Vandra i Ljus å Skönhet

#12, då får du höra av dig när du hälsar på honom, Jag bor bara ca 10 mil söderut!
#13 Du inviterar mej, så trevligt.
Vandra i Ljus å Skönhet
Dagens glädjeämne är min nya fingerborgsblomma och min alunrot! *lycklig*
Dagens glädje är kalaset.. sonens födelsedag,släkt o vänner
Underbart! Ätit mej mätt på jordgubbstårta..
Önskar er en godnatt…./W