Bilder bara
Åhh vad fint SEV , är det hemma vid dig ?
Magiskt :)
NORRLAND FTW!!!!
så otroligt härligt det ser ut SEV :D
Åh vad fina!!
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

:) Jag tror att jag på något plan hänger med på din resa SEV. För var natt drömmer jag om norrland, olika ställen men har ju inte ens varit där mer än kanske en gång eller så, förutom på genomresa i ilfart till Finland några gånger.

Så vackert.

Härlig utsikt.. :D Sådana där moln är nog mina favoriter.. de framhäver det blåa skräpet så bra. ;)

Så härlig fairytindra, vill bara skutta in i bilden :d

åh, första bilden i #12 gav mig "hemlängtan" jag måste åka och hälsa på släkten snart. Är väl ca 10 år sedan nu kan jag tro. Nästa sommar… ja… fast så tänkte jag förra året också =/

vaa? Jag vågar inte tro dig nästan, är det sant att du ska ha tvillingar? :D Om det är så så vill jag verkligen gratulera. Eller så gör jag bort mig eftersom du menar något annat. Vilken osäker mes jag blev nu ;) Grattis!

#16 Jag syftade på min kraftiga magstomme. ha ha ha
PS. Du kan ju ta ett *POFF* på ditt inlägg #16, så ere ju ingen som vet nåt. ha ha ha
SEV 

#17 jag visste väl det!! (att det var nåt annat) haha. inte den värsta jag har sett dock, kanske därför jag inte kopplade heller. hohoho, jag skrattar nog förkylningen ur kroppen här, och det är ju bra!

Och varför poffa, jag bjuder på mig själv förstås!

Okej, då ändrade jag tebax.
SEV 

Nej varför poffa! härligt med folk" som bjuder på sig själv!
Jag läste först #15 sen #16, fattade ingenting
sen uppdaterade jag!
Härligt! Det är sådana här inlägg som gör att man helt enkelt blir glad!
Tack
SEV det verkar som du har gjort en underbar tur i vårt vackra land.

Jodå, denna resa blir och är verkligen minnesvärd.
SEV 
Låt forsen brusa uti vår natur…underbar bild 12, 1. Fina trummor du har SEV.
Vandra i Ljus å Skönhet

Vilka bilder. :D Dem flesta är helt bedårande. #14 var inte fullt lika prakfull som dem andra.. ;)
#15 Vem ser väl magen med en sådan prakthatt på hjässan!! :D
#15 Fina bilder! :) Ser kraftfullt ut med fors o trumma….

Hus 8 mil ifrån och där vilar alltid rengbågen.
Vandra i Ljus å Skönhet

#28 :) en skatt
åååh va jag vill upp till stugan igen när jag kollar på era bilder. tur att man kanske får hänga med pappa upp. lämnar sambo o barn hemma. :D

God middag gott folk
Så då var det dags att avrunda denna resa i sökandet efter rötters spår, å vad kan då vara bättre än på den plats den som hitills står övert i mitt återfunna släktträd. Platsen där Häxan Elisabeth blev bränd på bål med så många andra.
Att på denna plats avsluta denna insikternas resa.
Man kan ju undra hur det kommer sig att stenen spruckit
Slälvklart höll jag en liten ceremoni där åxå
Folk skulle nog vilja säga att det är lite "creepy" med klösmärken p åstenarna på stigen upp.
Det var allt gott folk, nu är resan över för denna gång.
SEV 
#34 mm.. om än obehaglig plats… så är det historia.
önskar dej en säker o behaglig färd hem/W

Jag bor ca 2 km från häxbränningsplatsen här i Mora. Där brann, den 24 augusti 1669, 15 dömda häxor på bål. Det var 14 kvinnor och en man.
Någon kanske är intresserad av att se platsen under träffen?

Så då var den cirkeln sluten. :) Känns det bra nu då?
Hmm .. man skulle ha varit där och hört dig trumma.. På träffen kanske. :P

Vilket fint "resereportage" det blev!!!:)

'tidens tro drabbar människan' lät väldigt fint, den behåller jag,
tack för bilderna, det var spännande! härligt att ni som är och reser ändå känner plikt för att underhålla oss med bilder och text..!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus