Dagens Glädjeämnen 1/7
God Morgon alla vänner!
Morgonstund har guld i mun, och här jag hinner skriva en stunn'
karva bokstav i eterns vågor, önska alla en dag utan plågor….
Nej, nu slipper ni mina krampaktiga försökt till morgon rim hahaha
Fader Sol strålar denna morgon från en klarblå himmel och bådar gott för dagen…synd bara at jag om 20 minuter befinner mig på jobbet, och är där resten av dagen…fast det är ju också en glädje!
May Your day be Blessed
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

God morgon mina vänner.
God Morgon…. vaknade till kaffedoft och blå himmel med strålande sol!!! Hoppas det håller i dig (solen alltså, haha)
Dagen bådar gott, dotra fyller år, solen skiner. En bra motvikt mot gårdagen som bjöd på mulet och sorgesamt besked.
Vill önska er alla en bra dag. BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Vaknar till en mulen morgon, natten varit orolig.. Glädjen idag är att min dag är fylld med uppgifter.
Må glädje fylla er dag i stort och smått.
BlessedBe goa vänner.
Vandra i Ljus å Skönhet

Kliver up till fågelsång och fadersols strålar,som alltid så finner jag en hel del att små pyssla me i kvälln så i går vart et bord ommålat .
Va så otroligt glad över att min Robe hittat sig til rätta dock måste jag nu finna mig ett passande spänne att ha till. Eller en vacker Häxnål som kan träs igenom.
Så finns här någon som eventuellt har en gammal häxnål eller ett spänne till över så bara att hojta till. Nä u på min örtabalkong för att njuta av sole och alla de dofer som finns där.
Krax i dagen /Hias

God morgon mina kära.
Jag skall strax bege oss till dagis. Hur min dag blir mellan 10-13:30 återstår att se. Den är oplanerad.
Någon nål har jag inte Hias.. tyvärr. Ramlar det in ne så skall jag minnas att du önskar en.
Må denna dagen vara er nådig. :)
Hela familjen fick åka till vårdcentralen i dag och efter en del tester fick vi veta att ALLA har halsfluss. Så det vara bara till att knata till apoteket o hämta ut penicillin.
Glädjen är dock att vi har varandra och nu ska vi lägga oss och sova.
Kram på er!

Här i Gävle är det varmt och fuktigt, med tungt grå moln som vältrar sig över himlen.
Min stora glädje idag, och sedan ett bra tag tillbaka, är känslan av att livet lägger sig tillrätta runt mig. Eller så är det jag som lägger mig tillrätta på min plats i livet? Sånt som är oviktigt för mig idag faller undan och tonar bort, och det som är viktigt framträder allt starkare. JAG framträder allt starkare.
Det har lett till att jag brutit kontakten med min biologiske far bland mycket annat, vilket är en sorg och samtidigt en lättnad. Det svåra är alltid tiden INNAN man tagit sitt beslut tycker jag, det är då man våndas, vänder och vrider på alla tankar och känslor och känner ett djupt obehag. Är ett svårt beslut väl taget släpper ångesten något, för mig i varje fall. Man har tagit sitt beslut och får ta konsekvenserna av det, på gott och ont - men man slipper åtminstone fundera över hur man ska välja.

#7 låter skönt, stycke 2 framför allt :)
Solen skiner, jag är sjuk (slipper jobba hehe) bättre kunde det vara men bra nog är det ändå! Spindeln som har bott på min franska balkong sedan december-februari nångång, jobbar hårt. Så fort det råkar komma litet cigarrett-aska på den springer hon och gör rent efter mig. Så trevligt att ha en liten beskyddare där. (och så länge hon har stannat där!) Det är glädje.
Underbart sommarväder, vinden rasslar i trädens löv och jag sitter och njuter på min balkong efter ett röj i mitt föråd. Detta känns skönt! Träffade också nya grannen ,en trevlig person med mycket goa energier.Glädjeämnen för mig denna dag,men som jag skrivit tidigare så kommer det fler innan kvällen.
Till er alla en stor kram!

:D Har lyckats stängsla en hage och så lyser solen så att det slagna gräset torkar.
Lycklig för att ett par vänner tittade in i örtagården. Varma, glada och lite speciella kvinnor båda två. En alruna fick ett nytt hem.
Glad att häck nr 2 nu är klippt och klar. Nu är det bara 1 kvar….
Glad för att lavendeln blommar så fint, har varit ute och skattat ett par av plantorna på lite blommor som nu hänger på tork och luktar sååå underbart i hela huset :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Satte mig med veckans webbutvecklingsuppgift och *puff* några timmar senare är jag klar, har fått den validerad och skickat in den :) Visa sig att jag ligger några veckor fram enligt redovisningsschemat nu. Såååå skönt :P Och de är Så kul :D vill ha mer vill ha mer!!

Det har varit en bra dag i dag:)
MVH Isnornin