Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1124 ggr
Vildblomma
0

Jordens gåvor

Har botaniserat och skördat i min magiska trädgård idag. Det är en harmonisk och avkopplande syssla. Rensa huvudet från massa tankar. Skördade mynta och rabarber. Har precis avnjutit min egen rabarbersaft. Jag är tacksam för jordens gåvor.

Brokenfether
0

Vilket mysigt ord på trädgården.."magisk" ja,det är nog så jag känner för min torparträdgård oxå..*L

Outrageous
0

Jag önskar att jag hade en trädgård.

[trumman]
0

#2 Fixa en då! Du är ju häxa, du kan väl klura ut hur du ska göra! :D

(annars får jag väl förklara ;) 

Mvh, T

Hias
0

Ja jag har ingen trädgård eftersom jag bor i lägenhet men jag har en balkong som är som en ända stor örtagård. Har inhandlat flera akvarium som sedan fyllts me jordsamt flera stora krukor och balkonglådor  hylor på väggar osv så man kan fixa sig en trädgård om man vill ha det…/BB Hias

[trumman]
0

#2 Se där #4! Lär av Hias :)

Alternativt kan du starta en utomhusodling nagerst i ngn skog eller grönområde. Ska man vara instängd i ett myrhus får man vara uppfinningsrik ;)

Mvh, T

Hias
0

#5 Trumman sänder dig en liten värmande kram för att du är du och rak på dina svar som uppskattas och javisst kan man ordna de man vill ha om viljan finns /vinter tid så har jag mina fönster inomhus fulla me kryddor med mera skulle inte klara mig utan dem / BB Hias

Jodrena
0

#5 Det beror ju litet på vart man bor om det där ska funka. Visst behöver odlingen inte vara precis utanför dörren, men av praktiska skäl får det nog vara ganska nära hemmet ändå, för att man ska kunna bära dit vatten när det är torrt m.m.

Men man kan ta någon annans tomt. ;) Jag kom på idén att sno en jordplätt på mina föräldrars stora tomt men idén kom för sent till mig. Kanske kunde man förbereda en gård redan nu i sommar inför nästa år i och för sig. Men det betyder också att jag måste spendera en massa tid där och det är sällskapet jag inte är sådär jätte förtjust i ;)

Alla har inte balkong heller, har för mig att Outrageous inte har det.

Outrageous
0

Ja, precis som Jodrena säger, jag har ingen balkong, och den enda skog som finns ligger en bit bort och är en central skog med joggingspår och grejer, så där kan jag inte odla. Och jag odlar så gott det går här i fönstren och så, till och med humlen har jag klättrandes inomhus, men jag saknar ju en riktig trädgård, en sådan man har utanför dörren.

[trumman]
0

#8 Klart du kan :) det finns nog många platser där du kan odla en plätt där i skogesområdet.

If there's a will there's a way.

Mvh, T

Outrageous
0

#9 Jag glömde nämna att skogen består av 90% till stenhällar föresten. :P Och som sagt så ligger den långt bort. Jag skulle inte kunna sköta om det ordentligt. För den delen är det ju inte möjligheten att odla bara som jag saknar, utan själva "utrymmet" trädgården. Att ha en trädgård att gå ut och sätta sig i på morgonen. Och titta ut över genom fönstret. Odla gör jag ju som sagt så gott det går, så det är inte det jag saknar bara.

Jodrena
0

ja, det vore underbart att få ha en trädgård, huset är inte lika viktigt, bara jag har en trädgård *s* Har gått i tankar om att en dag kanske få köpa mors och fars hus för en överkomlig summa. men jag vill inte ha huset. jag vill ha tomten. huset skulle behöva så mycket jobb. riva ner och bygga nytt? gahh, undrar vilket som vore billigast.

Outrageous
0

#11 Ja läget och trädgården är viktigare än huset, det tycker jag också. Huset kan man ju alltid göra om. :)

Vildblomma
0

Jag bor också i lägenhet. Min magiska trädgård är en kolonilott som jag delar med en häxvän. Precis som flera har sagt här så funkar balkongen och fönsterbrädan lika bra. Man får börja i det lilla. Men drömmen är ju att hitta ett vackert hus med en trädgård.

Marah
0

Maha!

Jag bor på en gård med 200 kvadratmeter gräsmatta, 20 meter från milvis med skog åt både öster och väster, men problemet är att jag bara tar död på mina stackars växter…

Dom hinner växa upp och bli 4 cm långa, och sen, några dagar senare, gaah! Så är dom stendöda.. VAD GÖR JAG FÖR FEL?! När jag var liten så växte typ allt som jag rörde vid, men nu… Neej, Jag vill ha mina gröna fingrar tillbaka!

varulven
0

jag insåg en gång att jag helt enkelt vattnade mina växter för lite… så jag började övervattna dom istället! Jag är en katastrof med växter jag oxå :) Därför gillar jag det jag kan hitta i det vilda istället, för dom klarar sig så bra själva. Fast jag siktar på att lära mig :) Har ju lite från från Isnornin, som tyvärr får vänta till nästa sommar, men då jäsikens.

Marah
0

Haha :D

Ja, vi får vell hålla oss till vilda växter du å jag varulven xD