Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2360 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 30/6

God Morgon alla go'a vänner!

Den här försov sig lite idag…men utan skada…hade inte mer än hastat ur sängen när de ringer från jobbet och säger att det specifika jobbet var inställt idag! Makterna var med mig där!

Finvädret som utlovats har ännu inte funnit vägen till oss, i alla fall inte hit, men landet är långt så kanske har någon annan välsignats med det.

Låt oss börja denna dag med att signa forumet och låta friden lysa över det, plocka fram våra magiska sidor och fylla det med den kraft som en gång var och låta  troll, surgubbar och surkäringar, kverulanter och kaosmakare och annat löskefolk stå där med lång näsa!

Beannu na Deithes n'BanDeithes Ort !

May Your Day be Blessed ninefold!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lorelai
0

God morgon..
Din välgångstanke hördes nog.. Jag låg och drog mig i sängen när rycket kommer att tvingas upp.
Antigen det eller små pojkar med små hammare.. bara att välja. :D

Det skall tillverkas kaffe här. så skall jag fundera ut vad jag skall göra med det heliga vattnet och oljan från floden Jordan och Bethelhem. Jag trodde jag hade gett det för länge sedan till ett kristet dop. Någon med idéer?

Hias
0

Underbart skrivet Broder jag singerar givetvis under på detta/ I övrigt grått och trist på himmelen men ack de har sin charm de oxå må jag säga.

Vaknade utvilad såg två av mina älsklingsfilmer på tv i går Häxorna i eastwick samt Mångalen me underbara Cher. De är en kvinna att beundra såg hennes avslutnings konsert här i Stockholm för 3år sedan en kväll jag sällan glömmer.

Idag så kanske man skulle försöka att se om man kan få lite ordning i Kråkredet här hemma har ju haft min älskade häxsystramiLousus dotter på 2år här hela helgen och ni som har  eller haft smått i huset vet hur de kan vara hehehe.

Önskar alla en fridsam Dager och må ni följa broder BranDuirs Ord i dagen/BB Hias

BranDuir
0

#1 baka oblater med det! skänk dem till kyrkan i byn…*S*

Lorelai
0

#3 Ja skänka är just vad som ligger i tankarna. Samtidigt så är det lite udda att ha dem. Min mamma köpte det till oss när hon var där i Jerusalem. Så jag vill inte ge dem till bara vem som helst heller.. får ju gärna vara någon som uppskattar det.

Anco
0

#0 Bra skrivet, bröder. Må forumet signas och endast frid råda.
Här nere skiner solen med sin frånvaro :) Den lyser endast igenom stora svarta moln som bådar för regn. Nåja…. det har sin charm det med. Då kan man ju nyttja dagen till att göra något vettigt inomhus :) Ska göra en cheesecake idag till dotras födelsedag imorgon. Så vädret spelar inte så stor roll, det är ju iaf tur att vi har väder :)

#1 Kyrkan tror jag absolut sulle uppskatta en sådan gåva.

Kram och en underbar dag till er alla!
BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Eleri-Twinkle
0

Idag vaknade jag till halsfluss och sonen till feber, inget direkt glädjeämne, MEN nu sitter vi ihopkurade i soffan och tittar tecknat och DET är tokmys*ler*

Anco
0

#6 Kul att se dig :) Tråkigt med sjukdom… hoppas ni får en bra dag ändå…  Mys på du med sonen i soffan, det ska man göra när man är dåligt :) Önskar dig en bra dag iaf…

Eleri-Twinkle
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Tack varma Anco*Krama* Jo vi ska allt se till att det blir en lugn dag med en massa vaniljté till mig och filmtajm för lillen=)

Hoppas du får en fin dag med=)

Icke att förglömma, gårdagens mysbild*ler*

Jodrena
0

I natt slog demonerna till. Jag vaknade till medvetande på min franska balkong rökandes, där jag stod och tittade på en massa mörka figurer som krälade i gräset utanför. Jag blev inte rädd, däremot misstänksam, så jag tittade på hunden, som inte alls reagerade på dem. Så det kan inte ha varit något ur denna värld. Men hur hamnade jag där??

Sedan bjöd natten på andra märkligheter, som att det låg en pillerburk på nattduksbordet som absolut inte borde vara där, samt att saker nu tycks ha försvunnit spårlöst under tiden som jag sov resten av natten.

Detta är förstås helt och hållet mitt eget verk, men det är läskigt då jag inte har något minne utav det. Så är det med "feberyra". (särskilt hög feber har jag egentligen inte ens haft men är rejält förkyld)

Ett glädjeämne? Kanske inte, men jag skrattar gott åt vad natten bjöd på.

_RS_
0

Så är man snart på väg igen… Far tillbaka mot skogarna i norr. Jag tackar er alla som tänker på mig.
Jag tackar dig Lorelai för att du är en underbar kvinna och en god mor…
Tackar dig Broder BD, för att du låter din mantel hänga över mig och för att du hjälper mig lyfta en del av de bördor som korsar min stig.

Vi höres till kvällen…

//

blodtopp
0

Jag hoppas på ett glädjeämne efter klockan 11 idag. Ska besiktiga bilen 11.05, och jag vill ju helst att den ska hålla ett år till… ;o) Skulle ni kunna tänka på min lilla Ford då så vore ni söta? *S*

Lorelai
0

#10 Må din resa vara mjuk under dina fötter.

Coturnix
0

#8 Härligt!:)

Att dottern spelar och spelar på flygeln. Det är härligt att höra!:D

Mirlinda
0

Dagens; De djupt mörkblå moln som rullar in med den markanta vinden är min glädje idag, de passar mina tankar och sätt att resa perfekt för stunden. Broder _RS_ sitter på ett tåg mot norr och jag hoppas hans resa går väl.

Jodrena
0

#13 :) det låter mysigt

Ett glädjeämne är att min mor kom över. Hon hade köpt diverse förkylnings-bekämpning på apoteket och hade med sig munkar, så vi har suttit här och fikat en stund. Som tack fick hon en burk med kakor som jag bakade igår :) Ibland är det skönt att ha en mamma, till och med min ;)

BranDuir
0

Ahhh..ytterligare ett glädjeämne idag…föredrag bokade tre dagar i augusti…ett i Linköping, ett i Jönköping och ett i Kalmar!

Härligt, då jag legat lågt med bokningarna ett tag!

_RS_
0

Du har en kaffe att föredra i norr med, käre Broder :P

blodtopp
0

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

http://web.comhem.se/~u55015290/smily/cheer.gif

Bilen inte bara klarade sig en månad framåt som jag hoppades på åtminstone. Den klarade sig utan anmärkningar helt och hållet!!!

Så nu har jag en nybesiktigad bil som jag kan lita på när jag kör ner till Bua på fredag med sällskap och sen till Mora om tre veckor med sällskap http://web.comhem.se/~u55015290/smily/grin5.gif

Coturnix
0

#18 Yes!:D Man riktigt SER hur glad du är.

_RS_
0

Gott för dig… jag gläder mig att se att tågen verkar vara i tid idag :D

//

Lorelai
0

#18 vilken söt gubbe! :D  Grattis!!

idag.. beslöt jag mig.. jag skall skaffa körtkort.

isnornin
0

#18 Grattis!!! Klart att Forden klarade sig!;) Då ses vi snart:)))

(hur får du till sånna roliga gubbar?)

MVH Isnornin

blodtopp
0

Ja, ni anar inte hur lättad jag är. Jag räknade med att få gå hem från bilprovningen för att det blivit körförbud direkt. Och så får man höra att den är helt frisk! http://web.comhem.se/~u55015290/smily/grin5.gif

#21 Körkort är bra att ha =)

#22 Ja, jo, det är en Ford, men du vet väl att Ford betyder Fordrar Omfattande Reparationer Dagligen?  Och så illa har det varit med den det sista halvåret… ;o)

Gubbarna har jag samlat på mig från olika smiley-sidor på nätet och använder i min blogg. Man gör bara som med andra bilder man vill visa här inne för att få in den här i skrivrutan. Kopiera och klistra in =) (Vill du ha länkar till bra smiley-sidor så säg bara till)

Astraea
0

Grattis Blodtopp!! Vad kul för dig!

gryning
0

#18 Grattis, och TACK för igår och för mailet, det är dagens glädjeämne för mig. =)

Dessutom klarade jag ett matteprov idag, wohooo!!! *hurrarop, pukor och cymbaler* Det var det första av många men någonstans ska man ju börja. 

Jag är också glad åt det grådaskiga vädret eftersom jag ämnar tillbringa en stor del av dagen nedbäddad med spännande filmer och inspirerande böcker! För min del får det gärna vara regnigt i ett par dagar innan solen tittar fram igen.

Jag är glad åt att det växer och frodas ute på balkongen - mynta, basilika, tomater, chiliplantor, citronmeliss och så alla ljuvliga blommor som väller ur krukor och kärl. En fröjd för ett trädgårds-längtande hjärta!

blodtopp
0

#25 Ja! Det glömde jag ju att skriva =) Jag är också glad för mailet DU skickade till mig som svar idag! Det känns gott att höra att man inte är helt ute och cyklar *S*

Anco
0

Grattis #18 och Grattis #25..

Jodrena
0

#18 vad skönt att du slapp skrota den blodtopp :D och att du kan bila hit ner med den

#25 grattis! Som du säger, någonstans ska man ju börja och du gjorde det med bravur låter det som :D

Sol tittar fram, efterlängtad och saknad. Detta är nog en glädjens dag trots att jag sitter hemma och är sjuk :) Jag hade inte helt fel i natt då jag tänkte att kanske är man mer mottaglig för det andliga när man är sjuk, om man orkar mota det negativa och mottaga det positiva, så är det ju fantastiskt helande också :)

isnornin
0

ja tack blodtopp jag vill gärna ha länken dit:)

MVH Isnornin

Mirlinda
0

#16, Det var fint att höra. Fullt ös framåt käre BD ;) (ikväll sänder jag dig det jag nämnde här om kvällen).
#18. Gratulerar :)
#20  Det betyder att även jag måste vara i tid med Nic i släptåg *s* Det är Gott.
#21. :) Det var en sak att verkligen bestämma sig för, jag hoppas du klarar det galant. Bless*

_RS_
0

Det är inga krav på att vara i tid.. jag kan röka, dricka kaffe eller bara kanske spela minigolf under tiden :P Fast helt klart bättre är det ju om jag kan komma mig hem så fort som möjligt. Mysigt att mötas på station det är… (När blev man Yoda, då?)

Endroppeihavet
0

Nu börjar min lediga sommar. Nästan. Lite jobb här o var men mestadels ledighet och jag inleder med att städa hela boendet.. Det känns som jag rensar ur mina molniga tankar på samma gång. En härlig regnig dag.

Ska nog ut senare och lukta lite på regnet.

Och så fick jag paket också(klappar händerna)  

#31 Vid födseln då de märkte att dina öron var lite väl långa och att du mediterade lite väl mycket för en ettåring? :P Härligt att åka till skogarna, hoppas du och Lorelai fortsätter lysa eran starka kärlek här på forumet. Den är vacker.

#1 Försova sig? VAd e d för nåt? Vad är tid? Allt är relativt. :P Den brukar ioförsig inte fungera på mitt jobb dock.. haha. Ja vi får hoppas magin sprakar fridfullt och starkt idag och framåt.

Merry meet

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Lorelai
0

#32 Kärlek dör aldrig.. den växer, mognar, förändras. Men den dör aldrig. ;)

svartmask
0

OMG blodtopp!!! låter underbart!!! *dansar*

Hias
0

Glädjen är i fullo nu har en underbar Robe nått sitt mål(i mitt hem) den är vacker och kommer givetvis fylla sitt mål . I övrigt så har dagen förgyllts me lite ordningsställande i hemmet mitt samt gemensama inköp jag och barna . Nu skall ställas ordning lite ting som skall sändas landet runt. Fader sol kämpar tappert me att försöka ge sig igenom de grå moln som är ivägen/Krax Hias

Anco
0

Glädjande när jag var och handlade nu i eftermiddag.
Ska betala i kassan, "153 kr, tack" Förtvivlat letar jag efter mitt bankkort…. det ligger kvar hemma.
Typiskt mig!!! Kollar efter en gång till om jag har några kontanter på mig…. jodå, jag hittar 140 kr i sedlar samt mynt så det räckte. Jippi, tänkte jag, vilken tur att det räckte, kommer ut ur affären….
Där sitter jordgubbsförsäljaren! Visst ja… skulle ju ha jordgubbar också. Vad kostar dom? 25 kr. Letar febrilt i myntfacket i plånboken…. vad finns kvar??? 25.50.

Så jag kom hem med det jag skulle och slapp åka till centrum en gång extra.

Ibland ska man ha tur !!!!

Waara
0

Härligt, här var det glada ämnen att få dela!

Önskar er alla en underbar sommar! Med ljus, värme & mycket sol :) Nu ägnar jag mej mest åt barnen, trädgård o skogs promenader..

Många Kramar! //W

BiGavia
0

Härligt att läsa allas  underbara ting.. BB, kramar till alla de som inte vill ha får en klapp på aXeln.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Lorelai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hittade jag min klocka! Eftersom jag även har en son som hittade min kamera.. så skall jag banne mig visa er min klocka med! :D

BiGavia
0

Du… den var annorlunda, kul :)

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Lorelai
0

Ja jag gillar den klockan.. Dödskallar överlag gör mig glad. Om dom är snygga. Så är det inget armbandsur heller så den fumnkar att ha med.

Jodrena
0

#39 den var riktigt fin! *dräggel* kul att kameran ville komma tillbaka efter sin semester ;)