Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1278 ggr
_RS_
0

Träffen och jag.

Jag har nu beslutat att under inga som helst omständigheter komma på träffen. Detta av nåra orsaker jag här kommer att tala om och dels privata.

Jag beklagar, Jodrena, Outrageous, Branduir och övriga som sett fram emot att jag skall dyka upp.

Främst så har det att göra med att jag är mitt uppe i en flytt och det gör att pengar helt enkelt saknas. Pengar är dock värdsliga ting, som kommer till den som behöver det… men jag söker inte efter möjligheter att finna dem heller, då motivationen saknas.

Jag tycker inte att det verkar intressant längre, att lära känna personerna som ligger bakom det som sker här inne, jag har större krav på mina relationer. Ganska mycket större till och med.
Jag har haft funderingar runt hurvida det delvis kan vara beroende på mig, som stämningen är som den är, men i och med att problemen tilltar, fast jag inte skriver, fritar jag mig i stort från ansvar över vad ni pysslar med. Jag ser på er med sorgsna ögon nu… speciellt som det antyddes tidigare mot mig, precis som mot BD tidigare att jag skulle vara någon form av översittare.

Problemet är väl att jag inte skulle trivas i sällskapet av er, ens om ni skötte er bra på träffen, eftersom jag sett era hjärtan och vad ni är kapabla till för fulspel och kulissviskningar. Jag ser på hur ni spelar upp akt efter akt… hur ni vill ställa er mer och mer över er själva och era förmågor vare sig det handlar om att skåda eller beskådas, se eller ses, tala eller omtalas verka eller förverkas. Det är ingen skam i att inte vara bäst på något… bara man utvecklas till det bästa man kan bli, inom det man företar sig.

Jag önskar er dock lycka till och jag tror att träffen kommer att bli lyckad, det handlar inte om det… den skulle bara inte bli det jag förutsett och sett fram emot.

Med makternas stöd, får ni uppleva det ni lagt upp till och planerat. Sett fram emot och bäddat för. Alla former av lärdom är positiva…

//

Lorelai
0

För mig var det väntat att du skulle utebli. Jag beklagar men begriper. Det var redan från start osäkert om du skulle närvara eller inte.

Outrageous
0

Tråkigt att höra, men jag har haft det på känn. Vi får ses någon annan gång helt enkelt, det blir när det blir.

Lorelai kommer du betala in avgiften så att du har en chans att komma?

Matea666
0

Förstår dig broder tyvärr:( men men vi hoppas att dom som kommer på träffen får en underbar tid i vänners sällskap. broder _RS_ du vet att vi har en träff den veckan som alla är välkommna att droppa in på under hela veckan och som du vet fröken har aldrig mått så bra vilket du har mycket med att göra, och med lite tur så tillfrisknar hon så pass att vi får träffa henne under träffen;) ta med filten så ordnar jag resten det vet du;)

Ianna
1

Vad håller ni på med egentligen? Fattar ingenting av det. Men jag är ju så ny och känner er inte privat.

Marelden
1

Hoppas att någons enorma ego spricker snart..

Inte för att dessa trådar lockar till ett gott skratt, för det gör de verkligen. Men de gynnar verkligen inte stämningen här på HiF.

Hoppas ni får en trevlig häxträff!

blodtopp
0

#4 Jag fattar inte heller, och jag har varit här en stund. Så ja, jag vet inte.

spindelfot
0

nej jag förstår ärligt ingenting heller, jag förstår nu att du inte vill träffa mig, men jag såg iallafall fram emot att träffa dig..

men nu är jag faktist bra trött på all forum-dramatik, det är internet, text på en skärm.. hur orkar ni? det var för övrigt en retorisk fråga som ni bör ställa er själva, och det sista jag skriver i den här dramadebatten. Jag tycker om er iallafall, sluta förstör för er själva!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jodrena
0

#7 Nå, i det här fallet kanske _RS_ faktiskt har många skäl till att inte komma, utöver det synliga, han skrev ju själv: " Detta av nåra orsaker jag här kommer att tala om och dels privata." Men ja, även detta är väl att dra ner stämningen här. Men den var redan usel när det här inlägget kom in och jag förstår på sätt och vis hur _RS_ tänker.

Men som du säger spindelfot, det här är internet, ett forum. Där finns många fördelar men lika många nackdelar, alla är inte duktiga på att formulera sig, alla är inte som vi uppfattar dem genom det här forumet. Och kan hända (nu vet jag ju inte vilka det gäller) är de som stör stämningen inte ens anmälda till träffen.

Du kommer att vara mycket saknad av mig på träffen broder _RS_ men vi kommer nog att ses en dag ändå :)

originalasatro
0

_RS_ jag kan ju tycka att det är konstigt att din "fru" ska åka på häxträffen men inte du…. har ni problem eller?? fråga från objektiv åskådare…hahaha

_RS_
0

Som vanligt är du inte vidare hemlig och jag vet som vanligt vem du är. Dessvärre får jag ju inte yppa det här, då det är mot reglerna. Däremot, tycker jag du är ganska tarvlig Vilket jag också får tycka och anse utan att du kan anse att jag angriper dig personligen.

Men för att svara på din fråga, om än av personlig karaktär. För personlig för ett öppet forum. Nej, vi har inte problem. Inte ett enda faktiskt.

Lorelai
0

#9 Vad du tycker är otroligt irrellevant.

Mirlinda
0

#9 Jag finner det fint att du har din nyfikenhet kvar, det är oftast ett tecken på en mental sundhet. Men det underliggande syftet där nyfikenheten är sprungen kan ibland eskalera till något mindre hälsosamt.

Så tokigt. *s*

_RS_
0

Whenever, vännen… om inte annat till marknaden som vanligt?

Ja, det blir nog bra det… hon kommer nog att visa sin prakt under veckan och färdas färdas med vindarna… 

Jag har bara inte stora möjligheter att trivas bland folket i stort, särskillt inte i infekterade tider. Som många vet och vilket jag varit öppen med sedan jag presenterade mig på hif i denna tråden:

http://haxor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=94ecb2e0-5bd3-4501-8d4f-0cf87d8a69e7

Så har det varit osäkert från början, det såg ljust ut en tid, men skymningen kom, oundvikligt.

Stämningen… ja, var tog den vägen? Fanns den alls, eller var den en illusion?

Förstår du inte, bara fråga så kommer svaret.

Det finns fler chanser att träffa dig, det är inte dig jag inte vill träffa… Det förstår du nog, med tanke på att jag pratar med dig utanför forumet.

Saknar du mig, bara ring… du har numret, vännen…

Har jag redan svarat… men fräser lite i tysthet… Trollen är inte kända för antalet nobelpris, direkt. Betänk att om du bäddar en bädd med ris och törne, spelar det ingen roll hur vackra lakan du har… sover gott, det gör du nog aldrig ändå.

Orkar inte prata med mig själv :S

Ja, eller hur…? Tycka får man ju alltid… men att sitta och flina och skratta, då man utgår från att ett par har problem, är beklämmande och rent av att anse som elakt. Kanske kan jag nog tycka nog att det verkar en aning korkat med, men jag behöver ju inte skriva ut det heller om det vore så att det vore min åsikt.

Det man ger och förmedlar andra, är oftast vad man själv får i gåva i tider. Jag bara hoppas att nian blir utan presenter… Det blir nog smärtsamt annars.

Syster, du är som vanligt en sköld på min vänstra sida så jag har höger hand att försvara ock dig med. Du har så rätt…
Det är ju faktiskt när syftet med en fråga inte är det avsedda för svaret, som frågan mister sin egentliga mening. Nyfikenhet som skall stilla ett begär av hämnd eller ovilja är mer att anse som att hungra efter att gotta sig i andras misär. Parasitism i sanning. Och för det trefaldigt fräs, sexfaldigt bu och niofaldigt blä.

Jodrena
0

#13 : #10 haha, underbar humor! (själv har jag inga problem med att diskutera med mig själv som du har märkt)

Anco
0

Finner det oerhört tråkigt att du tagit detta beslut, broder, men kan förstå ditt val. Respekterar detta också till fullo.
Hade dock sett fram emot att få träffa dig IRL och kanske språka lite då jag finner stor glädje i att läsa dina trådar, du har en stor kunskap som du generöst delar med dig av, tackar jag för.
Må gudarna vara med dig på den väg  du vandrar och att du finner de svar du söker. Må så ske.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

_RS_
0

Se det från en positiv sida… när du väl träffar mig har jag än mer kunskap att dela.

Anco
0

#16 :D

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

LailaBaba
0

Elvis has left the building

_RS_
0

Inte Elvis och inte lämnat byggnaden… det enda jag gjort är att lämna mötet…

//

Marelden
0

Jodå RS(#13), stämningen fanns här långt före du kom. Jag kan faktiskt inte komma ihåg ett enda stort bråk/tjafs innan denna storm drog in över HiF.

Nu känns det bara som en enda stor sandlåda. Där man måste skrika och slåss för att synas.

Vart tog gemenskapen vägen?

_RS_
0

Jag pratar inte om mig och min tid här eller innan, så varför envisas duem tror du att jag tror jag är?
Det enda jag ser i gamla inlägg är en autonomi i tanken och en massa visad kärlek mellan folk som inte bryr sig om varandra egentligen.

Klart att stämningen ser bra ut då? Det var faktiskt en sak som gjorde att jag sökte mig till hif från början… att folk verkade sams. Att det verkade vara okej… Men allt snack om att det skulle vara högt i tak, har jag inte sett mycket av, då det handlar om att inte vara överens. Det är det som är att ha hög tolerans… att kunna skilja på sak och person, att kunna se det stora i att inte vara överens och ändå diskutera. Jag har sett mycket få diskussioner här alls. Mest hålla med, eller debatter. eller en massa bytes, köpes-säljes och information. Det är inte det samma som att konversera.

Mist
0

Men vad är det som händer här inne ??
Jag har inte vart här så länge , men jag trodde att alla var sams här inne som _RS_ säger här ovanför .

Iofs , så kan inte jag heller komma med på träffen . Men jag blir upprörd av att alla är så arga och bistra .

Vad har hänt ??

[trumman]
0

#22 Neg-trådarna sprider sig IGEN tack vare onödiga egoposter om hur illa man tycker saker och ting har blivit och hur lite man pallar med att vara kvar :)

"Oohhh jag gnäller och tycker det har blivit så dåligt här fast majoriteten gillar det, jag tycker inte om er, vill inte träffa er, tycker ni skriver taskigt," (inget spec mot RS här nu fast det är hans tråd, generellt har det ju varit så här) etc etc.

Och så WHAM! sprider det sig, folk som TRIVS här börjar undra "vad händer" och fattar ingenting - för som vi fick bevittna FÖRRA gången neg-trådarna spreds runt forumet - så var det samma visa, alla frågade sig: Vad Har Hänt!? För ingen tyckte ngt var fel, tills privata problem gjordes offentliga på forumet.

Forum lever, de påverkas av det som kommer in i dom (postas) precis som vilken kropp som helst. Ge det bara bra mat alltså, ta personliga problem med personerna det berör. Vattna inte ogräset = fortsätt inte posta i sånna här neg-trådar!

Så snälla, sluta vattna ogräset :D

Fortsätt trivas på det forum ni trivs på, om ngra andra slutar gilla det - so what? Det är väl deras tandvärk, bara för att de väljer att gnissla om den offentligt för att få lite egosmek så behöver man inte lyssna och uppröras av det :)

Mvh, T

Wargmane
0

#23 PRECIS!!!!

Behöver inte göras några negtrådar heller !!

Personliga uppleveelser av detta slag är tämligen ointressanta och handlar mest om egen del i upplevelsen aldrig ens fel att en eller flera träter!

SANDLÅDENIVÅ!!

Vi är väl ändå vuxna människor ???

Det är ju personliga upplevelser det handlar om…och det är väl enna var och en fritt att vara här eller inte !!

Välja var man pratar och om vad man pratar om…svårare än så är det inte….

Jag kommer fortsättningsvis att fullständigt ignorera alla dessa tyck synd om trådar….

För det är precis så det ser ut….Reflektera istället över egna beteenden …och vad dessa kan påverka istället för att gnälla om negativism….Såååååååååååååååå Trist!!

Nej detta underbara forum som är som ett levande väsen förtjänar positivitet….BASTA!!!!

är det så att nån inte accepterar eller tycker illa om någon annan så låt det vara en privatsak…belamra inte forumet med sånt skräp!!

Inte konstigt att känslan BLIR negativ…..

Det är dessutom ständigt en massa antydningar åt alla håll och kanter ALDRIG nåt rätt ut!!

Det gör att även de som inte är en del av situationen känner sig utpekade …

Nu precis som vid förra gången det blev så här …tycker jag se mig mönstret …att de som för fram det negativa så också står för den….alla andra verkar ovetande…jag har iallafall inte en susning….och är lika förvånad som många fler….Alltså ÄR det personligt…och har Ingenting med forumet att göra !

NÄ NYA TAG NU SNÄLLA !!!

Kram på er alle gohäxer!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

_RS_
0

Ja.. jo… visst kan jag välja mellan att skriva alla i pm, söka upp dem på eniro, eller skriva det, där alla ser direkt… Jag valde detta… ingen behöver kommentera… det det är inget krav…

Sedan var det inte en personlig aspekt… ren information och jag sade ifrån till de jag tycker missköter sig jag behöver inte nämna några särskilda. Jag har sett mer personliga inlägg i forumet än detta.

Lite synd bara att folk ALDRIG någonsin kan förstå att de faktiskt beter sig helt uppåt väggarna och att det får konsekvenser. Jag gör dessa noll och ingen tjänst, genom att bara inte komma… Jag måste säga ifrån varför, så kanske dessa tänker till nästa gång. Vad de som anser denna tråd är negativ anser, struntar jag i, den riktade sig främst till alla de som som sagt såg fram mot att träffa mig, de övriga vet jag faktiskt inte varför de över huvud taget lägger sig i detta… om jag skall vara ärlig.. eller rättare sagt, om jag får vara ärlig?

Ianna
0

Tack #23 och #24! Ni satte ord på mina tankar. Nu tar vi nya tag och gillar varandra! Kram!

[trumman]
0

*poff förresten*