Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 906 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 29/6

God Morgon alla go'a Vänner!

Ett stort glädjeämne idag är att i  min mailbox låg en trevligt skriven och god ursäkt för påhopppet igår, (där spriten går in osv)….saken är ur världen för min del!

Utsövd vaknade jag kl 10.40….så länge har jag inte sovit på flera år!

Återstår att se vad dagen bär i sitt sköte…fast jag skulle väl skriva bar, dagen är ju långt liden redan!

May your Day be Blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hias
0

Tack broder att du möter upp oss idagen / Har haft dig i mina tankar ochg varit på väg flertal gånger att lyfta luren men lätt den ligga och sänder mina tankar rent mentalt  iställe/BB Hias och du ett JÄTTE KRAX för dagen.

Anco
0

Låter som om dagen skulle bli en bra dag! :)
Här regnar det lite lätt… och sovmorgon, hmmm inte med min gamla katt. Han tyckte det var färdigsovet 06.30 imorse.

#0 Sovmorgonen var dig väl unnad.

Önskar alla en underbar dag. BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

_RS_
0

Tack… dagens glädjeämne är dagens glädjeämne…

Lorelai
0

oh vad glad jag blev nu!
Idag bakar jag.. jag har inte haft ork att baka på flera dagar. Men nu ligger en kanellängd på jäsning. Så hittade jag en bra bild på min Moa med som jag nu har visat er.. i en tråd. ;)

Jag glädjer mig för dig BranDuir.. sovmorgon är en gåva att omfamna.

isnornin
0

Jag är glad för att allt värkar ha ordnat upp sig från i går… Jag önskar att vi alla tänker oss för innan vi skriver länkar, inlägg och pm, att vi tänker på tonen i det vi skriver….

Ha en bra dag allihoppa!

MVH Isnornin

Mirlinda
0

Böcker med engelsk text flyter för stunden väl,för första gången i detta liv för mig. Kaffebryggaren puttrar,Matea puttrar varmt i bakgrunden.

Glädjen ligger i det eteriska perspektivet.

Glädjen sveper genom det som är Familj,Vänner och Genom de band som är Bröder och Systrar.

Glädjen strömmar genom de Äldre världarna.

Detta är.

Endroppeihavet
0

Ja. Sannerligen är dagens glädjeämne dagens glädjeämne.

Idag ska jag tänka extra på att sända stora fluffiga hippierosa energivågor med glädje till världen.

För det känns som någon fyllt mitt bröst med lycka och sockervadd och nu får det goda inte plats i min kropp så varsågod ta för er, en buffé av lycka, frid och välmående bjuder jag er.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Anco
0

#7 Tackar som bjuder Skrattande Suger i mig lite av buffén som står framdukad.
Har precis varit ute i trädgården och plockat lite mogna jordgubbar som blivit renspolade av regnet som nyss drog förbi. Mmmmm….

blodtopp
0

Och här sitter jag och äter en kall bratwurst och ost till frunch *S* Men jordgubbar blir det till efterrätt =)

Jag är glad för att min tinktur och mina örtoljor får massor av sol på sig nu! Det har varit lite ont om det senaste veckan… ;o)

isnornin
0

#9 Berätta mera om dina tinkturer o örtoljor!!!:)

MVH Isnornin

blodtopp
0

#10 Inte så mycket att säga egentligen, men jag har en tinktur med citronmeliss som ska stå i minst 3 veckor till. Bra att ha när man känner sig nere. Sen har har en stor burk med grönmynta i olja, till massage eller vid förkylning. En burk rölleka i olja för värkmildrande, och så en burk med timjan i olja för massage t ex =)
  Jag ska ut och plocka mera örter för olja och tinktur. JAg har citronmeliss, salvia och grönmynta (eg är det krusmynta, men det är en variant av grönmynta) hängandes på tork också. Mer lär det bli =)

Jodrena
0

inte kul när man inte kan skicka sitt glädjeämne ens :P Texten ville inte komma med helt enkelt. Försök 3:

Jag är glad att jag höll mig stark i natt och i morse, trots att det ibland är fruktansvärt ensamt att själv behöva vara stark och hålla i bördan. Men tack vare min beslutsamhet om att vara stark och stabil är jag inte ensam om att idag kunna gå med litet lättare hjärta än det hade kunnat bli.

Dessutom gjorde Lorelais lek med sin yngsta son underverk med mig. Ljuset glimtade in i hjärtat och nu känns det riktigt bra i mig :) Tack syster!

isnornin
0

#11 å vad spännande!!

MVH Isnornin

SEViking
0

God dag gott folk

Då det kommit till min kännedom att mina inlägg inte uppskattas så ska jag glädja deras dag genom att låta mina kommentarer utebli i de fall jag inte är av samma uppfattning som de som skriver

Ha en fin fortsatt dag

SEV Cool

Hias
0

Till häxornas dans jag leker med hallon
i mjöl jag spinner med sleven
Blodets färg och skalen av solros
blandar jag en lustfylld upplevelse
Två coven som sammanlänkas
för en dans i det vilda.

Fallen_angel
Wonsan
Lilla_mysan

har idag bett om lärdom, väv in henne i dina böner så jobbar vi sida vid sida, du gudomliga.

rån: Popsol

Ämne: Sv #4: Nytt gästbokinlägg

Datum: 08-06-29 15:42

Tack.
Varma kramar till dig och din andevärld.

=== I-mail: -hia- 08-06-29 15:40 ===

Du är en god systrami som jag lovar att vårda ömt i mina tankar /Krax och kram

=== I-mail: Popsol 08-06-29 15:38 ===

En ära att få så fina lovord från en gudinna som dig

rån: Popsol

Ämne: Sv #4: Nytt gästbokinlägg

Datum: 08-06-29 15:42

de är detta som ger glädje idagen och värme samt harmoni  vi är systrar i en annan sajt där vi alla hjälps åt /BB Hias

Anco
0

En glädje är att vi har fått 1 häck av 3 klippta under eftermiddagen. Pust och stön…. kvavt så det räcker, men häcken blev äntligen klar. 1 down…. 2 to go :)

Marelden
0

Dagens glädjeämne måste vara att få vara hemma i lägenheten igen. West Coast Riot och Metaltown var underhållande, men det är alltid lika skönt att komma hem. :-)

Wargmane
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tjolahopp en solig hälsning från Häxkursen i helgen !!!

Vinkevink…vilken underbar helg vi haft !!!

Kommer att berätta mer i tråden "Fylla medicinskåpet !!

Kramixen !!//Kristina

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Outrageous
0

Mitt glädjeämne är att jag åker till Arvikafestivalen i morgon. Så återkommer här om en vecka igen :)

Lorelai
0

#18 Det var en glädjande bild det där! :D

#19 Ha det så skoj. :) Festivala lite för mig.. festivalsoskuld jag..

Eiyra
0

hmm Oskyldig  kan inte riktigt komma på dagens glädjeämne… kanske att jag hade bokföringen klar innan deadline för en gångs skull, fast den fick jag göra om sen iallafall då ngn igår missade att göra rätt…

kanske att idag definitivt inte är som igår,  tack och lov…

Men definitivt så är det plättarna med blåbärssylt jag snart ska äta, som sista fatsa föda på 24h.

Jodrena
0

#21 varför ska du inte äta något fast på ett dygn?

Eiyra
0

#22 ska opereras imorgon kväll och får inte äta fast föda efter 24.00 ikväll.

Outrageous
0

#20 Du borde följa med någon gång :D Hehe

BiGavia
0

Eiyra skickar energi till din OP..

Denna glädjetråd är en gjädjens tråd…mycket fint skrivet alla kära vänner. De som behöver en kram i dagens slut varsågoda, jag fick extra energi av endroppeihavet. BlessedBe

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Eiyra
0

# 25 Tack så mycket :) är lite nervös, har aldrig blivit sövd förut och så.

Lorelai
0

#26 Det kommer att gå så fint så. De kontrollerar dig noga innan de söver.

BiGavia
0

#26… och medan du sover kollas du hela tiden, det är en speciell Dr.enbart för sovandet. Har varit sövd flertal gånger och det har bara gått Käckt, bara mått lite illa efteråt ibland.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Isatis
0

I dag har vi haft besök i örtagården av tretton medlemmar  från en trädgårdsförening. De hälsades välkomna med fläderdricka och lavendelskorpor. Efter två och en halv timme lämnade de oss, lastade med växter, salvor och saft. Alla var nöjda och det gjorde mig glad och skänkte mig ny energi.