Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 1054 ggr
Anco
0

Min söta katt.. hmmm... nåja...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min gamla katt, han är 13 år, var lite enerverande nu på morgonkvisten. Klockan var inte mer än halv sju när han bestämde sig för att matte inte skulle ligga där och tryna längre. Hon kunde ju faktiskt ägna en stund åt att klia och kela med just honom!!
Envis som en åsna är han också, inga argument tar på honom när han väl har bestämt sig. Då ska det kelas och trampas runt på bröstkorgen innan han hittar en bra liggplats.

Nåja…. jag har ju inte hjärta att bli sur på honom… han är  ändock min gamla gentlemannakatt som vakar över mig och tar hand om mig när jag är deppad. MEN tänk om han kunnat sova en liiiiten stund till, det är ändå söndag idag….. Skrattande

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=77854bdc-28c6-4039-bbf3-b203bbb5e6fc&Filename=2007 12 07 069.jpg)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BiGavia
0

Det är märkligt med katter, de ska vara ensam djur, men mår man dåligt då tar de hand om en… för det kan väl inte vara bara att de har en säker mat-tillgång hos en, eller?

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Anco
0

I hans fall är det inte mat han är ute efter, utan just en stund av mys.

Isatis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den äldsta katten av mina tre. Gamla Mormor, som kom från Ingenstans, flyttade in och har sedan dess aldrig lämnat torpet. Hon har bott här i 14 - 15 år. Följer mig som en skugga och väntar tålmodigt då jag stökar i örtagården. Jag tror att hon tycker att vi äldre damer ska hålla samman. Fatet är hennes favoritplats om mitt knä är upptaget.

BiGavia
0

Mys och kel är en stor del av katt livet… men jag tänkte på när jag inte mår bra då kommer de. Mest dramatisk var når jag mådde dåligt en natt och till bringade natten sittande vid toastolen, Helios "katten" stod tryckt intill mej eller satt vid min sida hela natten.

Väckarklocka är de givetvis den sinner senast 6.30.

En stilig ålderman du har Anco.

Anco
0

#4Tack… han är stilig…. ålderman har han varit i hela sitt liv, aldrig lekt eller haft ner någonting, aldrig klättrat på väggar, gardiner eller möbler. Han föddes gammal och vis tror jag.

Vi har ett speciellt band han och jag.

tantnett
0

Mysigt. Djur tillför en så oerhört mycket.

Har alltid haft katt, men trodde för ca 4 år sedan att nu blir det ingen mer katt för mig. Hade då fått hjälpa min 16 åriga gamla katt över till andra sidan, hon hade börjat få njurproblem. Just då bytte jag bostad till en etta på andra våning. Inget bra kattställe tyckte jag.

Men av en händelse fick jag höra om en katt som under sitt ett-åriga liv varit hos 7 st !!! olika ägare, och skulle omplaceras igen.

Jag hör mig själv säga att han kan få komma till mig. Katten kom och han var psykiskt "trasig", händer = slag m.m.

Men han fann sig direkt i bostaden, har aldrig förstört något, frågar inte heller efter att få gå ut, och fungerar ypperligt med mina andra djur marsvin o en kanin.

Han är nu 4 år och ÄLSKAR att stoppa sitt huvud i mina händer o få kel.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

isnornin
0

Så söta katter! Min Izabella tyckte att jag hade sovit nog kl 05…

MVH Isnornin

Jodrena
0

hm, vågar man komma hit med en hund? :P

Hundar ska vara morgonpigga. De ska väcka matte/husse för de vill ut på promenad. … … Eller så sover de djupt och länge och vill absolut inte vakna fast matte har försovit sig och hunden inte fått gå ut på bra länge… :P gissa vilken av dessa som är min hunds lag!

Anco
0

På vardagarna går mannen ut med vovven kl 5.30 första svängen.
På helgerna sover hon pcis lika gott som vi :) Då räcker det att man släpar ut henne vid 9-tiden :)

BiGavia
0

Jordena din hunds lag är att du får sova på morgonen.

Jodrena
0

#10 hehe, ja det har du rätt i. Hon är snäll hon.