Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1010 ggr
Coturnix
0

Här till alla som behöver!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Astrina
0

Fire walk with me…

Tack Coturnix, precis vad jag behöver!

lightseeker
0

mm, jag vill nog elda upp mina papper: det har jag velat i halva mitt liv, det är nog en utrensningarnas vår, känns det som nu.

http://www.youtube.com/watch?v=10Mw_dZD8hk

[trumman]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tusen tack för elden, den äldsta av våra tama andar, den gamle som bor längst in i stugan och i mitten av lavvon, den heta som äter det den blir matad men som kommer äta allt om den kommer lös, den upplysande som med sina röda vita svarta kol berättar sagor för En som Ser, den lilla och den enorma, den långsamma, svaga på toppen av ljuset till den STARKA och FÖRÖDANDE då den härjar i skogen!!

#2 Jag är helt enig, till vår'n ska det städas. Men vad är det för papper du ska bränna tro - inget med poetisk text eller bilder på iaf hoppas jag? Endast sånt som legat i fönsterkuvert va?! ;)

YouTube: Vad fegt (men rätt typiskt sånna där) att ha öppet i mitten, vad är det för mening, kraft i det, då O_o

Att strutta igenom på det där viset kan väl omöjligen göra ngt mer än invagga den mer ytlige hedningen i illusionen att ngt hänt? :D

Nej tacka vet jag eldhopp GENOM lågorna, genom stora brasan ska man, elden måste få svälja, måste få frestas (inte retas som i klippet - respektlöst) det ska fräsa  i håret och lukta bränt fläsk. DÅ biter krafterna! TJO!

lightseeker
0

#3, nja blandad kompott, myndighetspapper, kvitton, dikter, teckningar osv. allt, i pappersformatet, jag har skrivit mycket FÖRR och det tillhör det förgågna.

Just det, jag reagerade också på det där med inte en sluten cirkel, vad är det då för mening.

Har varit med ett flertal ggr. och firat iranskt nyår, då hoppar vi (vuxna och barn) över elden, det är en gammal tradition där, för att lämna det gamla gula, sjukdomens färg och få den röda livskraftens färg åter i ansiktet inför det nya året, mycket stämningsfullt.

Coturnix
0

Vad fint ni skriver! ;) Det är verkligen uppfriskande med ett bål!

Jag kastar på elakheter och dumheter…vad bra det brinner!

NightPhoenix
0

Tack Coturnix!

lightseeker
0

ähum, #6, vad menar du är du en elakhet och dumhet som brinner bra? hoppas jag väl verkligen inte!!!!

Coturnix
0

Nej inte jag jag är ju så snäll så.

Jennix
0

Åhhh, jag älskar eld!! SKulle så gärna vilja uppleva en natt med dans och trummor runt en eld, skrik och tjut, människor som vågar leva! :D

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Hennum
0

ja. eld är fett :P och toppen att rena sej från gammalt skräp med. tyvärr är jag en samlare och klarar inte rensa bort så mycket mer än ett papper åt gången typ.

jag vet inte om jag hade vågat hoppa genom elden, läskigt ju! ska nog göra det nästa gång jag har en liten eld. rädslor är till för att övervinnas. ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

skogsgubben
0

Hmm tja ja tycker också att de är rätt mesiga i youtube-fimen. Strutta harmlöst mellan två eldar. Man ska kliva genom elden.

[trumman]
0

#9 Gå med i Eldsjäl då - där vi sånna allihop!! :D

Jennix
0

#12 Vadå gå med i Eldsjäl? Skulle jag veta vad det är eller? Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

[trumman]
0

Det vet väll aaaaalla :)

www.eldsjal.org

lightseeker
0

#14. alla är det du då, för vi verkar inte ha en aning om vad/vem, som du pratar om.

LinaN
0

#3 kommer och tänka på Calcifer i animé-filmen Det levande slottet!

älskar Calcifer, han är typ min idol ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

sunflower123
0

Ja, jag eldade upp min och min före dettas säng…… Det var verkligen skönt att lämna det bakom sig! Förhållandet alltså! Jag kommer att elda fler saker för att rensa bort sånt som påminner mig det!

Tack!!

Coturnix
0

Tror jag ska elda idag också. Det är så blött i markerna efter att det har regnat i flera veckor.

BiGavia
0

Hos mej brinner en sinnenas eld, har gjort så nu ett tag . På mina målningar kommer lågor fram, hur än jag försöker undvika dem..

Elden renar och står för starka krafter.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Matea666
0

Visst är det mer kraftfyllande med att hoppa igenom eld men just det med att hoppa/springa/gå mellan 2 eldar på Beltane har med tradition att göra, förr i tiden brukade herdar fösa sina hjordar mellan 2 eldar på Beltane för att välsigna dom och försäkra sig om ett bra år.

Stay safe //Matea

lightseeker
0

det där låter som en mycket inspirerande idé, matea, brukar själv praktisera det, tillsammans med perserna när de firar sitt nyår, mycket stärkande och festligt