Då och nu!
Välmött alla systrar och bröder ..
Vad som skuggar flera här inne på Hif kan vi bara sia om men dock har jag känt av mycket som är utanför de vi häxor va här från början .
Därav som jag sagt tidigare har jag varit avaktande och hållt mig till de som ger mig något i dagen,men har nu förstått att problem me personangrepp uppenbara sig här inne och då ställer jag mig FRÅGAN??? VA ÄR HÄXIGT I DE SOM HÄNDER HÄR INNE???
Så nu är de en stig av mörkare stenar som ligger framför våra fötter och dock endast vi själva som kan välja vilken väg vi skall gå.
Antingen återskapar vi den gemenskap som va eller så kommer många droppa av för de inte finner sig till rätta och må så vara för man skall ALDRIG ge sig in på en törning stig som man själv inte kan klara av att ansa utefter stigens gång.
Jag är inte bitter eller vill vara någon till lags utan detta jag skriver ner nu är rent allmänt en känsla som jag vet delas av de som har lämmnat forumet tidgare och de finns dem som är kvar.
Vi måste inse att vi alla är olika och kommit olika på vår vandring och så kommer de förbli /men att ha en bitterhet mot varandra kommer bara skapa en otrygghet och osämja som är helt onödig.
De kan jag säga att jag väljer själv va jag vill läsa , skriva osv ingen kan tvinga mig till att må dåligt över något som nån mår dåligt över.
Så spridd Glädje, Värme och Harmoni och skriv om er Häxiga vardag och lovar de blir ljusare/BlessedBe Hias
Väl talat syster Hias!! Du är klok du.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Håller med till fullo! Härliga Hias!

Nu var det så att jag påtalade detta för en tid sedan, då jag upptäckte en viss form av elitismtänkande i vissa grupperingar, varför jag lade fram förslag på hur saker skulle kunna flyta bättre.
Dessa mottogs inte, varför jag mer eller mindre slutat att skriva.
Att folk i andliga frågor anser en sak vara mer rätt än en annan väg är beklämmande och de som sitter här och skriver att folk får göra som de vill, lyssna till sitt hjärta och samtidigt sitter och tycker sig vara mer rätta än andra är ju helt sjukt.
Häxa hit och häxa dit, syssla med "häxkonster" och "rim-magi"… ritualer och besvärjelser hit och dit. Jag finner detta ganska stötande. Även finner jag kommersialiseringen och det eviga säljandet av häxiga saker otroligt galet i sammanhanget och ser inget annat än att det motverkar det syfte kraftarbetet skall fylla.
Jag efterlyser lite sunt förnuft nu. Ni bråkar faktiskt värre här, än jag ser på mina barns dagis… Skillnaden är att ordförrådet här är större och förolämpningarna grövre, fast väl inbakade i vältalande meningar.
Mitt slutliga råd är att ni alla skall vända er inåt istället för utåt och se till era egna felande funktioner istället för andras. Sluta göra amuletter och saker för att förmedla till andra och vara hemliga… Lär era bröder och systrar att tillverka dem själva. Studera mer historia och inte bara lite. Det är och förblir en heltidssyssla att vara klok och kunnig. Det är dessvärre inte alla som klarar av det i dagens samhälle, tråkigt nog.
Jag vågar ju knappt öppna trådar här längre, för att det råder fullständigt kaos och folk dravlar om en massa… Överskrifter för att locka läsare, sedan annat innehåll. Jag sörjer detta djupt.
Ni har faktiskt, de allra flesta av er, sålt ut era syften och er själva för att i det jordliga och i köttet vara mer än den nästa.
Ta det som kritik, för all del… Jag har själv gjort det jag ber er göra och gör fortfarande…
//i ljus\\
#3 Jag vågar ju knappt öppna trådar här längre
Absolut ska du det, broder.
Du och BD är 2 stycken som har en enorm kunskapsbank att ösa ur och som ni är ödmjuka nog att dela med er av.
Det finns många andra här inne som också har stora kunskaper och som delar med sig.
Ett stort tack till er alla för det.
Jag vill iallafall läsa era kunskapstrådar, det ger mycken kunskap och många gånger manar det till eftertanke, vilket är nog så viktigt.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#3 broder du har så rätt i de du formulerar ut och jag kan inte se det som kritik utan mer va du känner kring allt och de är något som du måste få ge ut utan att de för den skull skall ses som någe negativt.
Vi måste inse att vi alla är olik skapade men kanske forumet borde haft ett annat namn än Häxor me tanke på att de är flera olika Hedningar och inte bara häxor som sökts sig hit .
Men trots allt så visst kan man lära ut sin kunskap annars skulle olika kursers existens inte varit uppenbar..
Jag tycker att vi alla skall få vandra den väg vi själva valt så länge vi kan känna ljus och värme i de vi gör /BB Hias

Allt jag hör om påhopp i PM gör mig bekymrad. Jag har aldrig förstått mig på folk som svär och slänger förolämpningar omkring sig. Blir faktiskt upprörd nu när jag sett vad både BD och Iram fått skrivet till sig.
Jag håller med er här i tråden. Öppenhet och respekt är en viktig grund.

Vågar knappt skriva ens det här inlägget..
Som helt ny kände jag mig avvaktande, därefter la jag in en tråd.
Fick en tillrättavisning direkt som jag tolkade så här "Är du inte klok som sitter på ett forum på nätet & blottar dig så här? Vet du inte bättre eller?"
Gav ändå inte upp utan fortsatte skriva.
Men det verkar vara otroligt viktigt här på Hif att komma med absolut korrekt information.
Så det gjorde jag. Då visade det sig att även min källa var felaktig.
- Och fick tillrättavisningar - igen.
Man vill ju vara med & diskutera men det är så dumt att man alltid måste väga varenda ord innan man sätter det på pränt.
Som ny är det svårt att veta hur ett forum är uppbyggt.
Att det senare visar sig råda en viss form av herarki som går ut på att vissa medlemmar har tagit åt sig uppgiften om att sprida korrekt info till dem som vill läsa den, inte för att "debattera" utan bara för att "sprida" - hur skulle man veta det?
Nåväl.
Kramiz