Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1451 ggr
Anco
0

En uppfriskande debatt.........

En uppfriskande debatt på lördagskvällen är ju aldrig fel.

Dock måste jag tacka dig Iram för att du låste tråden. Mycket vettigt och snabbt jobbat. (Hurra för våra duktiga Medarbetare här inne)

Jag måste dock få säga att jag förstår BD till fullo när han vill dra sig undan när han blir påhoppad via pm och kallad både det ena och det andra. Sådant är aldrig kul!!

Vad jag nu skulle vilja är att vi alla håller våra tummar för att han vill fortsätta att upplysa oss, hans kunskapsbank är en ständig källa till glädje för många av oss, det vet jag!!!

Så snääääälla Branduir…….. ge inte upp, vi som håller på dig är fler än de som inte gör det :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

lightseeker
0

nej, jag får nog säga att jag hoppas att b-d väljer att stanna kvar, han har alltid tillfört mycket här i forumet och jag har aldrig tyckt mig märka att han skulle ha några andra avsikter än de han säger sig ha: att dela med sig och upplysa, Hallå b-d, du är en god kraft här på sidan men om du ändå väljer att dra dig undan, så skall det respekteras. må väl.

(Läste i den andra tråden nu, där det faktiskt står att han tänker hålla sig lågt, ett tag, det kan jag förstå, helst om man har fått otrevliga pm)

LailaBaba
0

Jag tycker det är just den här "vi mot er" attityden som är problemet faktiskt. Varför ska man måsta samla folk som håller en om ryggen mot "dom andra"? Det handlar om att respektera varandras åsikter. Och BranDuirs inlägg fyller en funktion på  forumet eftersom det lättare blir missförstånd om man inte skriver väldigt tydligt. Man behöver inte ta allt personligt, det gäller även BranDuir. Diskutera gärna och mycket och allting, men med respekt, är min åsikt.

Coturnix
0

Jag förstår inte alls varför känna motstånd mot upplysning och kunskap. Nyfikenhet och kunskapstörst är för mig en viktig drivkraft. Vill man inte läsa/lära så gör man inte det.

Iram
0

Väl skrivet, kära Lailababa. Att inte ta kritik personligt är en stor konst (som jag själv inte behärskar särskilt bra, kan tilläggas, men det gäller att träna).

Waara
0

#2 #4 Det är en stor konst att inte ta kritik personligt, det har då varit mej väl bekant på sistone. varit där oxå..
(varit nära till och från att lämna.. för att komma tillbaka..)

-Just pga. av jag haft bekymmer med kritik, hårda ordalag o liknande. Så jag vet hur det kan kännas i stundens hetta, det var jobbigt!

Nej,jag röstar för p.m (dock inga så hemska B.D nämnde,fyy)

Alternativt svara inte på trådar om det inte finns något att tillföra mer än negativ kritik, undvik att skapa tråkiga debatter!?

Lailababa, så bra skrivet!

Mvh /W  /fast besluten att vi måste kunna hålla ihop även då åsikterna går isär/

BiGavia
0

Jag skriver under på allt som denna tråd tillfört.

Mvh/BG

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Hias
0

Ja Jösses inget som gör mig förvånad har liksom haft lite på känn en längre tid att de dock är visa som kan klara av att få sig en törn och jobba på det men dock allt för många som inte klarar av att någon annan råkar kanske veta bättre i just de dom anser vara mest kunniga i.. Jag vill inte döma någon eller några likväl som jag inte heller sätter någon på en guldtron eller ej. Iövrigt en guldstjärna till #2 LailaBaba för de du skriver jag har stor erfarenhet av va de gäller att få samt ge kritik då jag jobbade många år inom hotellbranchsen som mellanchef. Att ha respekt för den enskilda individen och dess levene kan jag tycka är A-O för hur skulle de se ut om vi alla tycker lika hujedamig säger jag bara ..Men godhet i våran själ och hjärta tycker jag är något som man kan ge och få likväl som om man har fel att man kan inse detta./Tankar kring de som varit sista tiden här inne har varit som en JÄTTEvåg som slagit mot strad men dock försökt bryta dem me någe inlägg som jag anser är häxigt och endast försökt hålla mig kring detta. Jag är en Häxa och vill leva som det 24timmar 365dagar om dygnet och behöver inte om jag själv inte vill ta del av det som kan ge neggo vibbar. Men må de som känner av sin avund till andra oxå vet att de man själv bidrar me ger 3gånger åter och jag har lärt mig att blåsa över höger axel och gå vidare . Nä nu skall jag tacka för mig och lovar att stanna än ett tag till men om jag märker av att de eskalerar upp i mer oT och ohäxigt så kommer även jag att överväga mitt beslut att var kvar i forumet. Tack Iram för att du orkar BB Hias

ANNIA
0

Aldrig fattat och kommer nog aldrig förstå varför människor känner behov av att skriva negativa pm (eller skräp i gästboken) till någon. Såg på ett annat forum nån som råka ut för liknande. Varför?

-
-
En sak, eftersom den andra tråden blev låst och om sajtvärden anser att detta är fel så redigera bara bort det som är felt ute.

Det skrevs att dyslektier inte skulle känna sig påhoppade av språkpoliser (och nu menar jag inte BD utan språkpoliser generellt sett) hur vet en språkpolis att det är en "slarvpelle" som dom rättar, det kan lika gärna vara en dyslektiker i andra änden eftersom det finns lättare och svårare varianter av dyslexi.

Trots att jag själv ofta både är rörig och bakvänd i mina inlägg så läser jag hellre bra skriven text än en dålig en, men oftast förstår jag ju vad det står och då lägger jag inte energi på att reta mig på att det är dåligt skrivet.

Hadina
0

Respekt och förståelse för varandra

Alla är vi olika……….Var rädda om varandra

Ianna
0

Håller med om allt ni skriver. BD - kom tillbaka! Saknar Dagens glädjeämne! Men givetvis så respekterar jag ditt beslut och hoppas att du kommer tillbaka så småningom.

Fy, vilken dålig stil att skriva PM som svar på ett inlägg! Jag vet ju inte om det är någon på HiF som skrivit dem. Man behöver ju bara vara inloggad på iF för att skriva kommentarer och PM, så det kan ju vara någon som är intresserad av någon annan sajt (och kanske inte gillar häxor).

HiF är verkligen ett härligt forum, så varmt och medmänskligt.

Outrageous
0

Jag som är van vid vad jag anser är vanliga forum klimat tycker att det är lite överdrivet att folk avregistrerar sig hit och dit för minsta lilla. Detta är internet, missförstånd och liknande kommer alltid att uppstå. Vissa kommer alltid ta åt sig personligt. Tyvärr. Vad gäller stavningsdiskussionen så kan jag förstå att vissa gör det, för på de flesta andra forum jag varit så hackar folk på varandras stavning dagligen, och på otrevliga och hårda sätt. Kommer det då någon som gör det konstruktivt så är det svårt att slå om, för man är van vid hur det brukar vara.
Dock tycker jag absolut inte det är okej med påhopp i pm! Ska man ta upp det så måste det givetvis vara med respekt och inte på det sättet. Riktigt dåligt, och jag hoppas att de som skrivit dem skäms. Men samma sak där, gäller att inte ta åt sig personligen, även om det är svårt.

Men att ta upp det med sitevärdarna borde vara det första man gör, innan en massa negativa trådar skapas igen.

Hoppas mitt inlägg inte tas fel nu bara. Ventilerar åsikter endast.

Lorelai
0

#11 *skrattar* Ja vi borde visa dem forumet från communityt vi kommer från.. Dessa människor skulle krevera om de såg attityden och språket som sköttes där.. utan att folk avreggade sig stup i ett.

Outrageous
0

#12 Kan säga att jag hänger på ett som är ÄNNU värre dessutom. ;) Ett tv-spelsforum där folk bannas varje dag för onödiga påhopp. Har själv lyckats få en stalker där som gör allt för att göra narr av mig. Lägger upp bilder och så som han tar från andra siter jag är med. Internet är en hård plats.