LIVETS CIRKEL......
Jag måste bara visa mina kursdeltagares egna målningar av Livets cirkel…som ju ligger till grund för vår ordens ceremonier och ritualer…Här ligger allas storverk samlade …*ler' visst är det vackert !?
13 stycken som sig bör !!!!*ler*
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Vad vackra!
…err, ok? Nu är det väl frågor om din kurs du vill ha antar jag ;) men jag måste få fråga om bilderna, eftersom kursen inte intresserar.
Vilken orden är det?
Vad är livets cirkel för er?
Hur är färgerna satta (i vilken symbolik etc) och i vilken relation till livet?
Svårt att ha åsikt om detta arbete då jag inte känner till bakgrunden ni/du jobbar efter :) Men det såg intressant ut, och Liv, ja det är ju ett specialintresse för mig så hvad ni har kommit på för att komplicera/förklara/uppleva det är högst intressant.
Mvh, T

*ler* ja du trumman…det var faktiskt inget syfte med inlägget mer än att jag var glad över dessa bilder…..
Vår orden är en samman slutning av Häxor där inträde bjuds in av medlemmar….och Är till för att främja kunskap och seriositet bland med systrar och medbröder!
Livets cirkel handlar om De Sju riktningarna och tidens gång,
Öster-Luft-Gul-Tanke-Nystart-Soluppgång
Söder -Eld-Röd-Att förverkliga Tanken-Middagstid
Väster-Vatten-Blå-att manifestera tanke och handling i känslan-Eftermiddag
Norr-Jord-Grön-att manifestera tanke,handling , känsla i fysisk verklighet-Midnatt och dygnets slut-
Fader Himmel
Moder Jord
Och Mitten av världen som är VI -I Kärlek !
Ja det är själva grunden för allt arbete…oich handlar om själva livet …inget konstigt med det *s*
Att få förståelsen för att allt sker i rätt tid….för att skörda måste man så och växa först !!!
Fråga gärna på !
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Ahh, tack för svar!
Namnet är i vanlig ordning missvisande dock :) livet går inte i cirkel. Det går i spiral.
Ja, i vanlig ordning: circle of lfe, livets cirkel, kretslopp osv. Man säger ofta cirkel, och visst kan jag förstå liknelsen där Födelse, Liv, Fortplantning, Död åsså Födelse (av nytt liv) igen etc… men jag hårddrar gärna saker och tycker jag får en mycket, mycket klarare förståelse för alltings varande om jag ser det som Livets Spiral istället.
Livet kan inte vara en cirkel eftersom en cirkel kommer tillbaka till sin egen början (om nu ngn början finns att finna) men därimot en spiral, som "snuddar" sin egen början men fortsätter, och tar sig frammåt, vidare, utveckling, evolution m.m. - allt ryms i spiralen, men inte i cirkeln tycker jag.
Dessutom hittar man väldigt få cirklar i naturen medans spiralen syns nästan överallt. Från hårfäste, fingeravtryck, vattnets rörelser, rök i luften, hur grenar växer på träd och hur kottar är uppbyggda till de allra djupaste naturliga former: DNA.
:)
Det är väl lite så jag kommit att se det.
Mvh, T
Man kan inte stiga ned i samma flod två gånger. Det är inte samma man och inte samma vatten.
Astrina flummar iväg på en förbiflytande barkbåt..

genom spiratlen kan man fara, exempelvis när man dör

#8 eumm joo , vi har alla vårt sätt att se på saker och ting och man kan hårddra allt ner till minsta molekyl om man vill ….
Och det begriper ju vi ändå *ler' att det inte kan vara samma cirkel eftersom åren går…och livet likaså….
Vägen blir ju som sagt till när man går…..
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#11 Vägen blir till om du går först, ja :) för den som följer finns redan vägen där.
Alla mynt har 3 sidor.
#14 "Inte tusan har nån annan trampat upp dina fotspår !!!"
Inte MINA nä, inte alla, men tro mig… raring ;) det finns en heeel bunt människor som inte gör annat än trampar i andras fotspår. Som inte törs gå sina egna vägar, som inte har modet att lämna stigen.
De rapar upp vad de har läst andrakriva som sin egen sanning, viftar med ditten och datten som de stulit (de själva kallar det "lånat med respekt") av andras kulturer, citerar böcker som de läst och lärt utantill för att briljera med etc… dom går inga egna vägar dom inte. Dom apar efter och härmar, står i kö mot det heliga. I kö mot frälsningen som är på REA. Osv.
Jo, jag vet det fria valet, men om du tänker efter, hur fritt ÄR ett val… egentligen?
#13 Astrina! Nu skrev du med den vita pennan igen, det är jättesvårt att läsa då ju :D
Mvh, T :)
Jag skrev i fel tråd, oops. :D När jag skulle radera inlägget så blev det som det blev. Vet du vad det bästa är - du får läsa vad du vill att det ska stå, det är väl bra!

#15 jodu …fritt val finns alltid!!!!
Man väljer på både gott och ont …det är väl den enda sak i dessa forum som går att Bevisa *ler*
Sen finns givetvis alla de som du säger rapar efter andra och inte ens tar reda på om det stämmer eller inte ….det ser man dagligdags.
Förövrigt handlar ju allt här om vad man tror på eller hur?
Min tro är den det är …och din är din ….
Men jag har en fråga vars går spiralen???
Detta har diskuterats mycket …känner många shamaner i Bifrost däruppigenom…*ler* och vi har mycket givande diskussioner där vi delar våra olika sätt att se vår tro…Helt underbart !
Kramixen!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
men om man nu går i någon annas fotspår, trampar man väl på sätt och vis upp egna ändå, eftersom man följer någon som inte följde någon.. fattar ni? man väljer att följa, de gjorde kanske inte den man följer… hehe nu flummar jag iväg lite, men de där med livets spiral tyckte jag om, de passade míg väldigt bra och jag tycker faktiskt också de stämmer bättre en än cirkel, även om cirkeln finns med. Ok jag vet, jag ordbajsar, men skitsamma.. 
nåja, får väl fråga om jag "med respekt" kan få "låna" denna syn, om än antagligen en aning "översatt" för att passa in med resten av min syn på livet…
haha
~blessed be
#17 Allt handlar inte om tro… du må nöja dig med tro och boklärd kunskap men jag tror inte, jag vet. Kan låta förmätet vid första läsning kanske, men så är det.
Tro är löst och skapar tvivel, jag försöker i allra möjligaste mån INTE befatta mig med trossatser och ovetande.
"Men jag har en fråga vars går spiralen???"
Vad menar du? O_O Är du seriös och menar att du inte ser den i naturen, eller vaddå?
Du skriver vidare att "detta har diskuterats mycket" -vaddå "detta"? vad syftar du på då? Det fria valet? Spiralen? Tro mot vetande? Vad?
Mvh, T :)

Putt