Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 7885 ggr
Jodrena
0

Lunginflammation

Jag har sökt och sökt men inte funnit någon tråd som kan hjälpa mig.

Jag har haft lunginflammation för ett tag sedan, ett år sedan? ja, jag minns inte alls när, men nu, idag, har jag snabbt utvecklat en hosta och smärta i lungorna som påminner om lunginflammationen. Det som är så konstigt är att det föll så snabbt, jag har visserligen känt mig hängig i några dagar och så, men inte feber (förutom kanske när jag sovit då jag drömt massor och det brukar jag bara göra när jag har feber, åtminstone drömmar av just det slaget)

Hur som helst, har ni några tips på vad jag kan göra åt det här?

Tacksam för svar
// Jodrena

blodtopp
0

Ja, även om jag föredrar naturliga produkter så skulle jag ändå rekommendera att du går till läkare och får penicillin utskrivet. En lunginflammation är inte att leka med, det kan bli mycket sämre om man inte får medicin mot den.

Trist svar, men jag har inget bättre att komma med faktiskt ;o)

Jodrena
0

Ja, självklart ska jag till läkare om detta visar sig hålla i sig. Men det blir inte förrän på måndag. Och jag har ärligt talat inte ens råd med ett läkarbesök - än mindre med penicillin. Men jag har ju trots allt en mamma som nog kan bidra litet, så självklart utesluter jag inte läkarbesök.

Men fram till måndag, vad gör jag för att underlätta? Och under penicillin-kuren också för den delen, den försvinner ju inte efter ett piller heller, så jag kommer nog ha besvär ett tag framöver, om detta verkligen är lunginflammation. Men det känns onekligen precis likadant.

BiGavia
0

Lagomt varmt te på honung och ingefära, det kan vara sviter efter lungeninflamationen som spökar.

Har du någon i din närhet som kan "trumma" på din rygg med sidorna av händerna, det brukar få det att lätta. Glöm inte att djupandas… andetagen ska gå ända ner i bäckenet.

Sedan ett besök hos läkare givetvis.

Kramar.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

mommo
0

Får du feber så ska du inte tveka att uppsöka läkare, lunginflammation är allvarliga saker. Det kan utveckla sig snabbt.

Jodrena
0

Som sagt, självklart uppsöker jag läkare. Det är inte meningen att den här tråden ska vara ett alternativ istället för läkare, utan som en liten hjälp på vägen.

Någonting som jag har upptäckt är att pepparmynts-te är bra för halsen när den gör ont. Jag testade på att andas in ångorna medan den låg och drog sig - litet mer effektfullt än enbart vattenånga, så det är ett tips till dig som söker svar i ämnet någon gång i framtiden.

#3 ingefära ska jag prova. Tack för tipset BiGavia :) just nu har jag ingen här som kan dunka mig på ryggen, så är det alltid, när jag som mest behöver hjälp av killen håller han sig borta ;)