äntligen...
År 2000 höll jag föredrag för ett stort antal fränder i blekinge…där var oxå Lady Oona…som sista dagen höll en trumresa där jag deltog…Under resan hamnade jag i en sal djupt unde jordens yta…..och i salen var en vacker kvinna…hon sträckte ut sina händer mot mig och när jag tog dem så rnglade två omar över till mina underarmar och smälte in som tatueringar…..en Gudinnans gåva till mig…. Idag kom den första på plats…..B*B
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Underbar! :)
Tatueringar är vackra, och än vackrare blir de när man får höra historian bakom var och en av dem. :)

javisst är det så .., Greenman hänger på väggen nu…*S* tack

Bah jag hade skrivit ett långt svar men det gick inte att publicera. :o
(fler väggdekorationer är på ingång förresten, med sabbat-teman: ostara m fl! :) )
Vad jag ville fråga var om de blå ormarna har någon särskilt betydelse, historiskt sett? Något med dem känns bekant men jag kan inte sätta fingret på det. Som ett minne som hela tiden glider undan.

det är ju Gudinnans symbol till hennes präster (druider) och bars som tatueringar av druiderna i högre ställning….enligt vad jag har kunnat utröna…

JAA!! Just ja, så är det ju. :)
Coolt coolt. Fin tatuering. Jag är för feg för att skaffa en. Så det är bara att gratulera! Riktigt tjusig var den.

vilken vacker! Gratulerar.

Tack alla! Alvjlus….hihihi…min GreenMan skrämde slag på hunden igår…plötsligt lyfte hunden en halvmeter från golvet och började stormskälla på honom….*S*…jag tystade honom och strax därefter börjar 55 kilo rottis fara runt som en tok och jaga svansen….skrattad eså jag höll på att pinka i byxorna…myyycket liv i den prydnaden..*S*

*ler* Den nya? Visst är den häftig, jag tycker om den väldigt mycket - den är lite annorlunda än GreenMan brukar vara, känns väldigt kraftfull. :)

#9 ja det är den ju bevisligen…*S*….du skuulle sett hunden…*S*
Vilken är det som känns kraftfull? (Vill ju kolla)

#11 en väggskulptur av the GreenMan….
Jå, så långt förstid jag, men jag tänkte om den fanns på bild eller till salu i alvljus butik så att kan kunde få se den.

Ja! Det är precis den jag beställt. Får se om min katt reagerar som din hund gjorde då. Hahaha…

#14 :D
Visst blev bilden helt ok? Den är tagen på min balkong *fniss*

#16 japp kanonbra faktiskt

Hon _ÄR_ vacker…
Har alltid haft en skräckblandad facination för ormar. Hanterar stora ormar (som Moa) bättre än små. Det är något jag jobbat mycket med mig själv för att klara av.
Måste säga att Moa är en mycket vacker dam ! :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#20 Vi får väl se om vi kan fixa på det där en dag..
Det är ju lite pirrigt att hantera henne. Hon är större nu än vad hon är på bilden. Men hon är en lugn och fin dam som låter sig hanteras.
Små ormar är ju enklare att hålla.. det är mest när dem är små _och_ giftiga som jag blir nojjig.