jaja...
…efter diverse negativa pm och ickekonstruktiva svar i de trådar jag startat den senaste tiden, droppen kom idag, så har jag beslutat mig för att förpassa mig till vegetativt stadium i forumet.
Det finns ingen anledning för mig att försöka lyfta nivån på diskussionerna eller sprida någon form av bildning när det skall bemötas med påhopp av olika slag.
Till mina vänner säger… jag vi håller kontakten!
till er andra…ja…lev väl och finn er kunskap på det sätt det passar er….må vara det är små rosa fluffkaniner eller hardcore witchcraft!
// översättning till nysvenska//
ÖÖÖÖHHH…ja ba liksom ruttna asså, typ draa nu typ…öööhhh ba fattaru va
Merry meet, merry part and merry meet again!
Blessed be ye all!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
NNNNNNNNeeeeeeejjjjjjjjjjjjj!!!!!!!!
Du får inte!!!!!!!!!!!!!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

nej men det går inte branduir…hur ska vi klara oss utan dig här på forumet? Jag för min del tycker att dina inlägg och trådar är både intressanta och läsvärda ….keep up the good work mannen kram tindra

hmm.. så en till..

vaaa!? det här är inte sant! Du får inte försvinna from forumet…hoppas du vill svara på min fråga..vad är vegetativt stadium?
Ja, jag förstår dig om du får en massa tråkiga pm, det är bara att beklaga.
Och jag som hade tänkt fråga dig om handfästning!
Behåller du din sida?
Jag tänker leva väl och får jag välja så blir det…
hardcore witchcraft
Väl mött o BB
Kramar

Blesses till dig BD. Vi ses på väl träffen i alla fall? =)
--------------
Det nedan är riktat till alla:
Trist att det ska behöva sluta som så här. Och väldigt synd att många tar saker så personligt när det inte är så saker ska tolkas.
Att kunna skilja på sak och person är av yttersta vikt så här på forum. Annars också iofs. Men att det behöver gå till sån nivå att medlemmar avslutar sitt medlemskap för att vissa inte accepterar hur andra skriver, och istället tar åt sig personligen, det är inte schysst. Inte mot nån.

Broder. Vi hörs, som vi hörs. Jag förstår dig gott, men tycker det är tråkigt att du skall behöva känna så här.
//

Ja inte helt oväntat men jag sörjer inom mig ändå över att alla som verkligen tillfört någonting av stor vikt här snart har försvunnit.
Önskar dig all lycka BranDuir, och tack för allt du gett mig i form av foruminlägg!
*tackar och niger*
En efter annan.. vad händer här egentligen?
Inte undra på att "man" tappar sugen ibland på forumet..
B.D / En av mina förebilder / Tack så länge för allt du tillfört /
Bless! //W

#8 Ett forum är inte statiskt, tack och lov. Det är synd bara att det är såna här saker som sker som gör att folk hoppar av/traskar vidare en annan väg.

Det är också synd att folk sticker så fort någon kritiserar dem, men det är väl upp till var och en antar jag.
*trött***

Jag lämnar inte, ännu, men kommer att hålla mig tyst i fortsättningen, jag kan inte för mitt liv acceptera påhopp som dessa i pm…. citat enligt pm är jag en " jävla beservisseridiot" (bemärk stavningen) och "en hitlertyp" som försöker styra alla andra…. slut citat "…båda skribenter har fått personligt meddelande från mig och blivit ombedda att besvara dem. om inte detta görs kommer jag att publicera deras pm i sin helhet på forumet med namn och allt.
Elakt? nej…ingen skall få fara fram på det viset anonymt och ostraffat!
BranDuir tråkigt att du väljer att dra dig tillbaka.:(
Tråkigt att folk tar åt sig personligt åt sådant som inte var menat på det viset.
Hoppas du, och andra, lyckas skaka det av sig. Dina inlägg kommer vara saknade och efterlängtade. BB

Ja, jag håller lite med Iram där faktiskt, man måste kunna säga vad man tycker - men om det är så att BranDuir fått otrevliga pm förutom det som visas öppet här på forumet kan jag ju inte avgöra hur pass utmattande kritik det har varit. Tråkigt hur som helst.

Du får nog ta och sätta dig över sådant, BranDuir. Du valde själv att sticka ut hakan, för även om ditt inlägg var menat att hjälpa så måste du ju ha insett att vissa skulle se inlägget som en "pekpinne". Sådant som skrivsvårigheter kan ju vara känsligt och det är jag fullkomligt säker på att även du förstår.
I sak håller jag med dig. Jag gillar inte heller att läsa dålig svenska, men om man väljer att tillrättavisa människor (även i all välbehövlig välmening) så får man nog ändå räkna med att få på truten av åtminstone NÅGRA som inte kan låta bli att ta det personligt. Och nu skrev jag själv en oerhört lång och fånig mening såg jag just… Så ingen är väl perfekt antar jag. :-)
#9 Ja, blodtopp det är synd.. du skriver det bra under #5/ Agree.
#10 Det är verkligen tråkigt när sånt här uppstår, det är mellan personer meningsskiljaktigheter/missförstånd.
Forumet i sej har det aldrig varit något fel på, utan det är ju vi bakom tangent borden som skapar.. forumet tillsammans..?
Kan vi inte värna bättre om detta underbara forum vi har?
Förstår att du blir trött Iram, minns att du skrev det där med p.m varann vid person konflikter (något i den stilen) .. Det var ju bra!
Tycker iaf. det är gräsligt tråkigt när det blir på det här sättet, trodde vi hade fått tillbaka det där sköna höga till taket..
Tråkigt när det försvinner flera av dom som besitter god kunskap ( med viljan att dela med sej..) Kommer dom någonsin tillbaka?
P.s förstår B.D till fullo om p.m med sådana elakheter inkommit,bedrövligt. D.s

Jag sätter mig över det mesta i sådana fall, och har gjort så länge, men när inlägget uppenbarligen inte ens läses ordentligt innan anfall inleds så måste jag reagera.
Jag anser mig ha en tämligen ödmjuk inställning till livet i de allra flesta fall, och inte dra några växlar på vare sig kunskap eller titlar…
Besserwisser ( ja..XXXXXX det stavas så)…ja kanske i vissa lägen där uppenbara felinformationer finnes….Hitlertyp…nej…då skulle min mormor och hennes släktingar som gick vidare i KZ-lägren under andra världskriget rotera så pass i sina gravar att helvetet blivit så luftkonditionerat att det skulle betecknas som paradis en varm dag….

Kanske du skulle ta och PMa till mig om vilka som sysslar med sådana där attacker, BD? Kunde vara intressant för sajtvärden att veta. :-/
Jag tror att vi alla kan sätta oss över en hel del påhopp och kritik här inne.
I de flesta fall så klaras det hela upp och missförstånd reds ut, vilket är bra.
Det visar dessutom på att vi ändock har rätt så högt i tak, vi accepterar och i de flesta fall respekterar andras åsikter.
Att pm:a någon när man tycker det gått för långt är också det en bra lösning,
MEN att då dessutom gå till personangrepp, ja då tycker jag att det gått för långt.
DET ska ingen behöva tåla, även om man "har stuckit ut hakan" och i och med det måste förstå att några kommer att ta illa vid sig och kommentera det hela.

Vad är det som händer här?
MVH Isnornin

"19
Jaadu… Säg det.

Broder. Jag skriver dig på msn, men vet inte om du är på…
Till övriga… Om man uppfattar någon som arrogant eller otrevlig, skall man alltid försöka se till att problemet kanske ligger hos en själv. Arrogans, behöver inte vara fel, om den grundar sig i att den andre verkligen vet bättre.
Tiger man still och låter folk göra fel, gör man personen en liten eller ingen tjänst alls. Tvärt om. Man gör en otjänst i att låta villfarelser överleva.
Kan man inte ta till sig en tillrättavisning, borde man kunna anses vara dels ignorant och arrogant av den värsta sorten. Hur i helsike skall man kunna sitta och vara ett föredöme för folk, om man blir nedtryckt hela tiden, för att man försöker påvisa att en person har fel i uttryckande, fel i sak eller taskiga argument.
Får man inte angripa en persons argumenterande, sätt att skriva fel saker på rätt plats, så kvarstår det att blogga PÅ SIN HÖJD.
Ja, jag är mycket upprörd, för i diskussioner, skall man faktiskt påtala felaktigheter i en persons framläggande av sin sak. Annars kan man låta bli att kommunicera alls.
Allt för många personer, borde överväga tysthetslöfte… För de tillför ändå inte mycket mer än bråk, osämja och taskig atmosfär.
Skärp er …

Jaja, nåväl, hur det nu än är… Sticker man ut hakan får man vara beredd på en smäll, välförtjänt eller inte. Det finns alltid personer som inte kan ta kritik. Det är rent slöseri med energi att skälla på folk som inte fattar bättre.
Borde jag vässa mina återstående häxklor (de jag inte tappade i toaletten) för ännu en medlemsfajt här på HiF eller ska vi ta och coola ner oss i tid denna gången??

Snälla.. stilla er… Kramar

Varva ner lite!
MVH Isnornin

OT varning!#22 
häxklor i toaletten! ja den är bra!(har läst tråden)
Kramar

Ta're lugnt - ta en TOY! Eller hur var det de sa i reklamen förr? ;o)

OT#26 Ja, Toy är goda, finns dom fortfarande?
#22 Snälla Iram !!! Inga fler häxklor som ramlar i toaletten, orkar inte skratta mer, då får jag ont i magen :D
NU ska ialla fall jag ta en kopp te oh sätta mig i trädgården och njuta av vattnets prolande i denna ljumma sommarkväll.
Jag önskar er alla en fortsatt trevlig kväll :D

Toy var ett omtyckt tuggummi.
Toy började tillverkas 1934 av Marabou. På 1960- och 1970-talen var tuggummit en storsäljare både i Sverige och i Norge och man sålde 600 - 700 ton tuggummi varje år. Produktionen övertogs senare av Malaco som flyttade tillverkningen till Danmark. Under 1990-talet tillverkades ett par hundra ton tuggummi om året men 1998 upphörde produktionen på grund av hårdnande konkurrens, framför allt från sockerfria tuggummin. Lanseringen av sockerfria Toy lyckades inte. I samband med 70-årsjubiléet 2004 såldes en jubileumsupplaga, 700 000 paket, under en kortare tid.
Toy såldes med en reklamslogan som blev väldigt känd Ta't lugnt, ta en Toy. En annan slogan som användes var Frisk i mun med Toy.
Alice Babs medverkade i flera reklamfilmer för Toy där hon sjöng: "Jag känns väl igen från kartongen/och kanske även på sången".
Citerat från aftonbladet och Wikipedia

Ja så vare me de, erente bättre alla skriver som dyslektiker så behöver ju inte dom va rädda för å skriva h'r. Åså slipper dom ju lära sig nånting mer.
Jag bävar för den dan då nästa generation av ungdomar ska lära sig läsa å skriva.
Javla tjafs, å att kalla dig hitlernånting är ju fan ett kränkande uttryck, och får inte den personen skrivförbud och en rejäl varning så ere verkligen dags för mig med att se moig om efter ett annat forum.
Det är ju för fan tillåme olagligt.
(Iram, bäst å låsa den här tråden, andra kan ju hålla med)
SEV 

Jaa du SEV, hur menar du att jag ska kunna utfärda varningar och skrivförbud när jag inte ens vet vem/vilka det är BD menar???

Och nu låser jag den här tråden! Den tillför inget positivt till sidan. BranDuir har fått sagt det han ville, och det har flera av oss andra också. Bra så! Jag ber er nu att inte starta en till tråd i detta ämne, utan skriv om något roligare istället.
Om någon hädanefter får problem med någon annan medlem, RAPPORTERA tilll mig eller någon av mina Medarbetare. Annars kan vi inte göra ett jäkla dugg åt saken!
/Iram