Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 883 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 27/6

God Morgon alla go'a vänner!

Jag har en mycket god vän som gör en resa just nu, en broder som trampar sina förfäders spår, gräver i sina rötter och växer med dem.

Varje steg han tar på den stigen är en glädje i sig och att han delar med sig av den är e ännu större glädje!

Strax bär det iväg till jobbet för min del, långt pass idag , men det sista för veckan, så ledigheten är ett annat glädjeämne!

Ute är det molnrandig himmel, 8 plusgrader nu 05.45, kaffet smakar bra och just nu behöver jag inte stressa nåt…men ok snart då…*S*

Till alla er som behöver den där extra kramen idag…den kommer här…((((((KRAM))))))

May Your day be blessed

Yours truly

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hadina
0

God morron allesammans!
Vaknade tidigt idag.. är en aning orolig i mitt sinne..
min älskade far får svar på sina prover idag.. efter en lång tids sjukdom.. som vi inte vet vad det är. Må makterna vara med honnom, och oss anhöriga idag!!

Gläde?.. ja det kommer kanske sedan…

_

Brightest of Blessings to all of you!!

_

Jodrena
0

Bananmjölkskakning mmm! Det ska jag hädanefter alltid börja min dag med! … kanske.

En tuff och hård tid gjorde sitt antagånde igår. En stig, snårig och full av törnen står för mina fötter men det är ingen idé att stå vid ingången och trampa nervöst på plats, de försvinner inte hur länge man än väntar. Ju snabbare jag kastar mig ut på stigen dess snabbare kommer jag därur. Glädjen i detta är lärdomarna som alltid kommer vid hårda tider :)

Anco
0

Dagen har bara börjat ännu. #1 håller tummarna för er.
Kaffet är avnjutet till en ännu grå himmel.
Glädje, förutom att vakna tidigt och vara utsövd har jag inte, men det kommer nog under dagen.

En riktigt god dag tillönskas er alla. BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[trumman]
0

Ledig fredag!!! Har äntligen kunnat sova ut.. är bara uppe å äter nu sen ska jag sova mer!

Sebastian
0

Dagens glädjeämne: Blev väckt av en kram av lillgrabben och sambon när hon åkte till jobbet. Sen är det ledigt idag!! Ut i skogen, bara sonen och jag.

Sebastian

SEViking
0

God morgon gott folk

Dagens glädjeämne är nog att jag fick tvättmedel och tillgång till en tvättmaskin, samt att jag nog hinner gästa Gällivare marknad innan det bär iväg.

Önskar er alla en underbar dag

SEV Oskyldig

gryning
0

Jag biter ihop om smärtan idag och glädjer mig åt att detta är sista arbetsdagen innan semestern.

Waara
0

God morgon!

Vaknade 06,27  3 minuter till första kund 06,30 peuiihh..

3 dagars huvudvärk har äntligen börjat ge sej.

Glädjen för dagen är mångt om mycket samma som igår… :)
Våra rötter som en älskad morbror samlar fram,en släktforskning-en historia.

För detta är jag så glad! Ja,..obeskrivligt glad..

Ha det gott där ute!     kram//W                   /1 & 7 Värme/

Juvela
0

Godmorgon! :)
Vaknade av en katt som hade lagt sig bredvid mig, stäckt ut sina tassar och rev mig lätt i sidan "dags att vakna nu matte! Matte matte jag vill ha uppmärksamhet, klia mig!" ^^

Ska bara skriva klart sista uppgiften för veckan och skicka in, sen ska jag och ovannämda katt bege oss iväg till djursjukhuset för att plocka hennes stygn efter kastreringen.
Hoppas det går bra, av någon anledning har det inte läkt riktigt som det ska :( Får se vad veterinären säger, om vi behöver sätta nya stygn eller hur det blir. (dessa måste av nu iaf annars finns det risk att det växer fast).

Önskar er alla en helt underbar och härlig fredag!!
Blessed Be/ Juvela

Vera-Trollet
0

Morgonen börjar övergå till förmiddag.Fredagar är för mig mycket goa dagar för då hämtar jag min brorsdotter Annie, 3 år på dagis.Detta är bara stor lycka,att få vara henne nära.Detta är stor ära! Jag blev också så glad när jag skulle vattna mina blommor på balkongen i morse då min tulpanpelargon fått nya fina röda knoppar.Med andra ord en bra början på en bra dag.

Önskar er alla en underbar dag,ljus och kärlek från Vera-trollet

_RS_
0

Att det är en dag till jag träffar Lorelai och min andra son. Då är familjen samlad ett par dygn. Då skallock träffa mina ekar ännu en gång.

BiGavia
0

Godmorgon , underbart att läsa här . Solvisaren jag fick av min syster har lyft sitt ansikte och öppnat sig. Skönt med sol efter så mycken väta..

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Sebastian
0

Ja verkligen. nu har värmet börjat komma tillbaka med besked.

Sebastian
0

Ja verkligen. nu har värmet börjat komma tillbaka med besked.

blodtopp
0

#9 Grattis till gårdagens besked först och främst! Glömde det igår.
  Och så en fråga: Har de inte sytt med sån där tråd som försvinner av sig själv? Det brukar de ju göra på djur.

Själv mår jag bara bra idag =)

Hias
0

Jippi nu har jag sett en liten tomat komma på min tomatplanta vilken lycka att nå så långt me min gröna hand…

I övrigt så skinner fader ol och jag skall fixa och trixa här hemma för att sedan hämta systrami Lousu s dottra på 2år på dagis och ha henne här en stund …

fairytindra
0

jag säger som trumman och någon annan här…mitt glädjeämne är att jag är ledig idag…min enda lediga dag denna vecka. Jag tänkte ta med mig min nyinköpta kamera ut i naturen för att lära känna den och testa den lite. Min man jobbar till kl 16 och mina barn är med sin far och hans fru i göteborg så allt är lugnt och stilla här. Ikväll blir det fiskmiddag hos goda vänner kram tindra

Eiyra
0

Idag fick jag äntligen en operationstid! Tur för mig att jag ringde till rätt person imorse när jag undrade varför jag inte fått ngn tid ännu. Visade sig att läkaren jag träffat i april "glömt" att skicka mina papper vidare… Men som tur var hade hon skrivit i min journal att hon hade gjort det, så idag fick jag gå före kön som kompensation. Helt sjukt egentligen. Så på måndag blir det gjort. Ska bli så skönt att slippa smärta och obehag. Nästan 1 år tog det för att bli tagen på allvar.

Juvela
0

#9 Tack blodtopp :)

Nej de har ju inte de. Vet inte varför dom inte gör de.
Men jag har varit iväg nu och plockat stygnen, självklart öppnade himlen sig och bjöd på värsta ÖSREGNET med liten inslag av åska med så vi vart helt blöta när vi kom fram.
Det var inga problem med henne. Dom tog stygnen och hon ska gå med tratt i några dagar till så att den sista biten läker helt.

Men inne i värmen igen. Kommit ur de blöta kläderna och har hoppat i varma myskläder :) Kaffet puttrar på bryggaren och amerikanska pannkakor med rivet äpple och kanel vankas. Det doftar juvligt kan jag lova! :D

Lorelai
0

Dagens glädjande ämne är.. jag har internet igen! :D

Det är opålitligt.. min dator vill gärna krasha hela tiden. och gör det ofta med. Sitter med en op system som är paj. men ja.. Jag fixar det senare.. som imorgon. :P

Jag har saknat er! :D

_RS_
0

Ja det löser sig runt halv fyra imorgon… beroende på hur starkt kaffet är :P

blodtopp
0

#20 Jag har saknat dig! =) Välkommen tillbaka till cybervärlden också ;o)

Jodrena
0

#20 jag har redan sagt det, men jag har verkligen saknat dig syster Lorelai! sååå underbart att se dig här igen :D

DET är verkligen dagens stora glädjeämne, Hurra!!

Blodeuwedd
0

Jag fick idag min Duffyskiva!! *GLAD*
duffy

och kanske, kanske, kanske, får jag beök av rara Waara i morgon.. Skrattande

Lorelai
0

Vilket varmt bemötande. :D 
#21 Ja.. kaffe..ja starkt.. Jag har köpt in extra kaffe just för din skull. Och ja.. kanske min dator med då. :P
#22 och #23 Aw.. om ni anande.. ni kanske anar.. hur ni på häxor och runtomkring har varit saknade. Jag har nästan blivit galen av att höra min egna tankar flyta omkring här. 
Det är verkligen en bristvara av kloka folk irl.

Hadina
0

#20..Har märkt din frånvaro.. glad i mitt hjärta att du är här nu!!
Goa kramar till dej!!

Beskedet som jag väntat på under dagen.. var tyvärr inget glädjande:(  tungt och smärtsamt..

En stor kram till alla er, mina vänner här! Tänker på er!

_

Brightest of Blessings to all of you!!

_

Jodrena
0

:) Vilken kreativ afton!

Näst efter Lorelais åtekomst kommer mina ömmande fingertoppar som smekt strängar medan jag sjungit ur mitt innersta till Uggla. Jag kan knappt knappa på tangenterna när jag skriver, så mycket ömmar det = bevis på att det var alldeles för länge sedan de fick leka med strängar.

Jag var till och med så snäll att jag försökte spela in mig själv. Tack vare Sebastian har jag lärt mig att jag har en mikrofon på datorn hehe. Men inspelningen blev kass eftersom mina fingrar var litet ovana och nu började grannen gå irriterat fram och tillbaka i sin lägenhet (jag känner hans rörelsemönster) så det var dags att sluta.

Jodrena
0

#26 åh Hadina :( du har mina tankar.

Eleri-Twinkle
0

Juvela, jag måste bara få säga att jag tycker du är så vacker=)

Utöver det är glädjeämnena många, dagen har varit bra och kvällen underbar, tack för alla mina välsingnelser*lycka*

Juvela
0

Nämen oj Generad Tack Eleri_Twinkle! :) Mer som förgyller denna underbara vecka som jag har haft.

Hadina, skänker dig en tanke och hoppas att solstrålarna snart hittar fram till dig, så du finner ljusglimtarna.
Även om dom inte alltid är så lätta att se så finns dom där.

Outrageous
0

Lorelais återkomst var även ett glädjeämne för mig idag. :)

Ett annat glädjeämne är att det ser ut att komma ett högtryck nästa vecka, lagom till jag ska på festival.

Waara
0

Så roligt att se dej åter Lorelai,du var saknad.

Gryningens glädje är att fåglarna sjunger och det råder en
 magisk stämning..

Hoppas ni som sover, sover gott.. till er som vaknat önskar jag en  
 God morgon..    

Kram/W

Hadina
0

Tack för era tankar!..Kram

Waara
0

#33  Hadina/ såg ditt inlägg 26 nu,pm:ar dej. Alla mina tankar.