Pyssel i örtagården
Ja för att försöka vända allt som sker nu så skall jag visa lite av de jag kommer lägga energier på idagen förutom att jag skall ta mig till skogs och hämta div ting som kanske talar för mig i dagen.
Dock bor jag i lägenhet men finns inga hinder för den skull….
Sänder eder lite bilder på hur de har utvecklat sig hos mig nu och tänkte följa upp tråden vart efter de växer till sig och frodas/BB Hias

Åhhh, vilka underbara bilder!!!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Känner nästan doften :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Härligt Hias!! Plåtade också lite häromkvällen, kan bidra med ett par bilder. :-)
Först min klematis! Jag köpte den för 5 år sen, planerade omsorgsfullt efter konstens alla regler och inget hände. På flera år. tröttnade, grävde ner den bakom huset bland ogräset i brist på annat pga av att jag flyttade på lite rabatter, och nu växer den och blommar som en galning bland alla maskrosor. Typiskt. :-)

De va där den ville va Iram de är ju så att de har sitt egna lilla liv och hur mycket vi än försöker vårda dem ömt så har de bestämt sig så har det JÄTTEVACKERT

Haha. ja Hias, men tyvärr får den inte stanna där eftersom vår blivande altan kommer att byggas där. Men den kanske kan luras att trivas i min nya örtagård…hoppas jag…

Ja sedan får du gärna sända ett frö om de går och vi får se om den kanske vill ta sig på en Tokhäxas balkong sedan hehehe/så sant i all iver så har jag lyckas få veck ditt pm me adressen kan du inte vara en goer häxa och sända den igen så skall de komma en lite överraskning me posta ena dager /BBHias kram

Kära Iram jag försöker blåsa de onda veck!*L* du har gjort ett enastående jobb och vet att de kommer växa fint me kärlek och harmoni /Kram och nu åter till mitt på en balkong i Handen i södra stockholm …
Vad fint det blev Iram :D Ser fram emot blider från när det har poppat upp lite gröna saker här och där.:)

*måste så mina frön* Tack för att ni får mig att sätta fart! *S*
Hias !!
Ahh , nu fick jag se ditt akvarium :)
Det ser ju skit braigt ut ju :) får nog skaffa ett till mig själv och till min balkong ;) , det är krukor överallt ju ;)
// Mist

ja de är kannon som växthus har ett lite mindre med på en hylla som dock inte jag fotat än / Finns viljan så kan man ha en örtagård fast man bor i lägenhet handlar bara om viljan att skapa sig de man behöver/ min balkong är som en grönskande trädgård och för att inte tala om dess dofter som komma skall i sommaren Så #18 Mist ut och leta ett beg akvarium gör ju inget om de är lite skavanker i det för de har ju sin egna lilla charm/Lycka till och må dina växter frodas i grönska./Hias
Jepp ska ut och kolla faktiskt , second hand öppnar snart med så ;)
hehe * lyx *
Och ja , det lär va fina dofter i sommar so msagt :)
Krama // Mist

Åhh vad fint det ser ut!….En gudabenådad tid är det !
mina få plantor jag har skänker mycken glädje på kvällarna när de doftar som bäst …
En rosa klätterros har precis fått sina första blommor…lavendel, geranium,daggkåpa,citronmeliss,mynta och timjan får bli årets balkongörter…Jag har ju mitt gamla torp ..där min gamla örtträdgård växa och frodas i det vilda , så där hämtar jag med jämna mellanrum det som jag behöver…Härligt är det!!!
Kristina
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Vad fint ni har det!! Jag får setta in kort sen! (Kan inte med nya dator eländet!!)
MVH Isnornin

Fint och trivsamt! Jag har tagit bilder med mina föräldras kamra.. men nu kan jag inte få in bilderna på datorn :(
Det kommer! Njuter av era bilder.. och givetvis min örtagård alldeles intill mej :))

Så fint allesammans!!:)
MVH Isnornin

*har inte börjat med mina frön än jö* Sparka mig i baken nån!
Fast jag har plantor på balkongen som jag iaf pysslar med varje dag. Ska visa bilder senare =)
Jag har också massor av frön som jag inte fått ner i jorden ännu, så du behöver inte skämmas ensam, Blodtopp.
Saknar körvel, mejram och så mycket mer som jag borde sått…Är lycklig över den milda vintern som inte skadade min utplanterade rosmarin alls. Men min har inte blommat alls som jag ser andras göra, underligt. Men växer gör den verkligen.

NU! Äntligen är det klart. Nu har jag sått mejram, lavendel, salvia, rödmalva, timjan, ringblomma, fjärilskrasse, gräslök, citronmeliss, kanelbasilika och persilja. De fyra sista fröerna var egentligen för gamla (köpta för mer än två år sen) men jag ger dem en chans ändå =) De kanske gror bättre än de nya fröerna.
Så, Lotta, nu skäms jag verkligen inte *S* Men det behöver ju inte heller du göra, för nångång kommer nog dina fröer i jorden också. Kram!

Tack Hias förresten, eftersom det var du som fick fart på mig =)

#21 hihi, nu vet jag det jag redan misstänkte, vart du bor :) Jag har nog minsann suttit vid trappan och sett dig ett par gånger förra året tror jag.
#0 skön tråd, jag skulle göra en liknande grej på min hemsida men det har ännu inte blivit av.

Nu händer det mycket ute på min balkongträdgård de liv som nu är så aktivt att man blir gladare och gladare för var minut man tillbringar där ute nu. BB Hias

Å vi satte ringblommefrön för en vecka sedan, och nu har det kommit upp 12 små skott på tre dagar! Sonen är ute på balkongen och räknar minst 2 ggr per dag sen han såg de första tre!

Jag vattnar mycket.. och det växer med stor glädje här..
Ska försöka skörda lite under morgondagen..
om jag orkar..

Jag har fått lov att ansa bland mina örter de växer någe så enormt/rosmarinen Salvian Kronlavendel samt citronmelissen..

Böhöver ansa både citronmelissen, salvian och pepparmyntan..
Min rosmarin är inte så särskilt stor.. Doftar gott!
och det är såå lugnande att hålla på med örterna!

Puttar även denna tråd

Det växer så det knakar ute i landet, ska be min dotter att fota lite!!
MVH Isnornin

Samma här de är en enorm kraft i allt där ute på balkongen skall fota lite till kvällen om min kamera vill vara me mighehehe/BB Hias

och mina vill inte ens hålla sig friska :( fast det har jag ju redan skrivit om i "övervattnade örter"