Vad jobbar ni med?
Har alltid undrat vad ni jobbar med allihopa?
(nyfiken i en strut hihi)
själv jobbar jag på kundtjänst och bokar resor för stenaline, samt att jag extrajobbar på electrolux home…

Jag jobbar som administratör på en högskola och driver eget företag på "fritiden".
I höst byter jag ut jobbet mot studier och läser in en examen i datavetenskap för att kunna byta yrke. =) Helst ville jag kunna försörja mig via mitt eget företag men det är inte ekonomiskt möjligt, tyvärr.

Läste i en tråd på ett annat forum där det var nån som skrev "fabriksarbetare om dagen, helig om natten" Stämmer in ganska bra. Jag lagar tåg för mitt levebröd, på en verkstad.
Sebastian

Jag är inget annat än Häxa 24timmar om dygnet så de är mitt jobb oxå och just nu så kommer jag etablera det till hösten helt och hållet ..

Jag arbetar med prydnadsfågeluppfödning. Jag får ägg, majs, frukt och havregryn i belöning. :)

Tillhör +jobbarna så mitt arbete rinner snart ut vilket är för jäkligt! Inte för att jag blir arbetslös utan för att jag anser mig tillföra mycket till pensionärerna på äldreboendet som jag jobbar på.
Mina huvuduppgifter är att sköta tvättstugorna samt även växterna "vattning" m.m. Tiden då tvättmaskinerna går kan jag göra precis vad jag själv vill med dom gamla. Gå ut med dom. Läsa för dom. Bara sitta o hålla handen. Lyssna. Ja ni förstår, kort sagt detta viktiga som många gånger personalen ej har tid med.
Men tyvär besparingarna dras åt, ekonomi finns ej att kunna anställa. Det är verkligheten i dag för våra gamla, dom små guldkanterna dom har kvar här i livet satsas det ej pengar på.
Marsvin 4-ever
.

Just nu jobbar jag som vårdbiträde på ett demensboende men jag kommer att jobba som förskolelärare sen när jag pluggat klart :)

Jag arbetar som synpedagog!
"Kulturarbetare" Jag jobbar inte alls, pga sjukdom(fibromyalgi), men den tid jag orkar tillbringar jag med att måla i olja, teckna, arbeta i lera, väva och lite annat smått o gott i konsthantverksväg.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#10 Ojdå. min mamma hade ockå Fibromyalgi och MS det är en hemsk sjukdom du dras med.
#11 Jodå, man vet att man lever vissa dagar 
Men man får ta en dag i taget och leva de dagar livet är ok.
Därav mitt eget citat och livsdevis:
Lev i nuet,sedan kan vara försent! 

och det är ett bra citat också:D
#13 Precis, jag har fått lägga ner så många intressen genom åren pga att kroppen sagt ifrån. bl a sålt min älskade häst för att jag inte klarade av att rida längre. En sorg jag fortfrande efter 1 1/2 år inte helt kommit över.
Därför tar jag tag i de saker jag kan göra och gör det mesta av det (försöker iaf) så länge jag kan. Vet ju inte hur länge det fungerar…. Men jag har ett rikt liv och gläds åt det varje dag ändå :)

Bra en possitiv syn på livet var det som hjälpte min mamma att orka vardagen. Hon var häxa hon med btw. fasst mer av den gamla skolan.

Arbetslös. Inget jobb i sikte, men har mina drömmar. Dessa drömmar kräver dock ett jobb för att jag ska ha råd att starta drömmarna i verkligheten. Men jag har det rätt bra ändå, lite fattigt ekonomiskt sett bara.
Så, just nu studerar jag istället. Örter och tarot (och völvakursen) står på schemat =)

Jobbar på elkdejan i luleå :) Kränger lampor och brödrostar )och en jäsikens massa andra elgrejer)
Jag jobbar som personlig assistent.
Fd bibliotekarie. Numera ägnar jag mig helhjärtat åt att arbeta med mitt konsthantverk och mina krydd- och medicinalörter. Kursverksamhet, föredrag mm.

Trädgårdsmästare samt folkbildare, skribent och föredragshållare inom kulturhistoria, historia, släktforskning, läsning av gamla handskrifter, hembygdsforskning, botanik, ekologi, trädgårdsodling, trädgårdshistoria, etnobiologi och närliggande områden.

Ok är du ledig nånting alls?
Arbetslös. Drömmer om att bli rockstjärna en vacker dag. Dock går det väl mindre bra eftersom man inte har något band och inte kan spela något instrument. ^^
hihihi ja det underlättare ju lite, men man kan väl alltid slå på en tamburin? ^^ (vill du låna min elgitarr ;)
Jag pluggar. Några kurser nu under sommaren (webbutveckling & Informatik) och på fredag får jag reda på om det blir mer till hösten :D (informationskoordination inom teknik och media). :P
#23 Haha, tack, men nej tack. Jag har faktiskt redan en elgitarr. Fick den av en präst. Ska bara försöka lära mig spela på den, vilket går mindre bra då jag aldrig har tålamod nog. Men fan! Det försöker jag ändra på nu. Har även en väldigt fin svart fiol jag ska lära mig spela på igen. Spelade när jag var yngre, men slutade för att jag blev mobbad. Något jag inte borde gjort, inser jag nu. ^^
#24 nä men då så, bara att plocka fram. Hehe näää jag vet, de e lite segt att göra det ibland.
Nämen oooh en svart fiol *avis* Jag ville så gärna spela fiol när jag var liten men jag fick inte fortsätta på musikskolan eftersom att jag hade skött läxorna till melodikan så dåligt (man var tvungen att gå det först av någon anledning), men jag ville ju inte spela nån jäklans melodika jag ville spela fiol!
Plocka fram fiolen igen! Det låter så underbart när man väl kan den :) (hur tusan kan man mobba någon för att dom spelar ett så underbart instument som fiol?!)
Advokat.

Ehrm.. och jag är igentligen jultomten därav den trinda magen
#25 Ja, det är väl det som är nackdelen. Det är alltid jobbigast i början. Så är det ju med mycket. ^^
Yes! Den är riktigt fin! Ska börja öva när jag är ensam hemma. Jag är så fånig så jag tror att min familj kommer sitta och mobba mig om de hör när jag övar, trots att jag egentligen vet att de inte kommer göra det.
Hm…ja du…barn, kan jag väl bara säga. De kan vara otroligt grymma mot varandra för att de inte vet bättre. Senare när de blivit äldre vet de att det de gjorde kanske inte var så bra. När jag var liten tyckte alla att de var jättetöntigt att spela fiol, nu tycker alla att det är as-häftigt. Så man får ju lätt uppmuntran i alla fall. ^^
Jag har just nu sommar ledigt från min arb-träning MEN om ifall att jag skulle vart där så hade det vart inom
( restaurang ) och fixar och donar för alla som ska äta mm :)
Vi håller i firmafester , julbord , mm med så då får man vara med där och severa å så där .
Har ju vart sjukskriven ett längre tag så jag får börja med arb-träning som sagt . Men , vi får hoppas på att det blir ett långvarit ställe att vara på för det är så mysiga personer där :)

Naturläkare och just nu även Sjukresechaufför…skall öppna ny klinik i höst/vinter har jag tänkt, då jag bara hade en del i en praktik fem mil härifrån innan….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Studerar, Concept Art just nu. (Designa karaktärer och miljöer m.m. till spel och annan animation)
Senast jag jobbade så var det för Greenpeace.

Jag pluggar till gymnasielärare och tar ut min examen om ett år. (Woho!) Det känns som att man kan börja leva lite mer när man börjar jobba och för första gången blir ekonomiskt oberoende på riktigt och får LÖN. Det ser jag verkligen fram emot. Körkort, flytt, hus etc… Om allt går som planerat. :) Gah, vad jag låter materialistisk! ;)
Sorry, int' är jag advokat heller, även om jag är jävligt lik Perry Mason (Raymond Burr som gammal alltså) - jag var bara trött och skojfrisk.
Jag jobbar som vxl-telefonist och handläggare för några av Sveriges största företag.
Då jag inte svarar på några av de 250+ företag som jag växelhorar för så tar kundtjänster/handläggning min mesta tid…
Är dina pommes kalla, eller fick du dålig service i driven och ringer in till McDonalds kundservice McSvar så kanske du får snacka med, och klaga till, mig.
Är du VD på Volvo och tycker att din ITP (industri och tjänstemannapension) inte verkar stämma och vill snacka ändrat förmånstagarförordnande, procentuella nedskärningar sedan förra årets lönelyft eller helt enkelt undra om du har återbetalningsskydd eller ej, ringer du till Collectum, och kanske får snacka med mig.
Är du kärring på 80+, tycker Kattis Ahlström var mycket bättre och tycker verkligen tidningen blivit dyr sen du var barn så kanske du får snaa med mig då du ringer kundtjänst på Forma publishing group.
Sysslar du med aktier och inte vet riktigt hur den ena står mot den andra, eller bara vill hålla dig au jour med resten av industrivärlden läser du säkert Dagens Industri. Om tidningen uteblir eller på annat sätt krånglar, eller om du ska flytta över den till din sommaradress i skärgården så ringer du kanske just till mig på prenumerationstjänst.
Osv… osv…
Det är mao ett mångsidigt, men enformigt stressigt och lågavlönat, jobb jag har. Trivs jättebra med kollegorna som tur är, och tycker det är kul att snacka med så många olika "sorters" människor hela dagarna - jag blir ibland biktpastor, jourhavande medmänniska, lyssnande örat och problemlösare helt utanför mina ordinarie sysslor - jag tar shamanen med mig in i luren på ngt vis - men som vanligt har man en hel del att säga om ledingen ;)
Mvh, T
Har egen bodypiercing studio som jag delar i en lokal med 3st tjejer som tatuerar.

Vilka meriter ni har!
Jag är halvt sjukpensionär.. och halvt sjukskriven
För fibromyalgi och en annan sak jag inte vill uppge
Jösses vilken härlig samling…
jag är Häxa på heltid, det är en livsstil….Prästinna, med andra ord, viger, döper och begraver…vad som önskas och passar in.
Målar lite, skriver lite, gnäller lite då jag har sjukbidrag pga atros och fibro….men med rörelse och kostkoll så är vissa dagar riktigt underbara.
Annars har jag jobbat inom Hotellnäringen, har även el och teleteknik samt kameral kontorsutbildning….men det var en tidsålder sedan.

klagomur jobbar jag som dvs kassa och kundtjänst på byggvaruhus

Om jag endå vissta vad jag skulle svara *s*
Arbetsträning,piercarlärlig hos Matea osv.

Pluggar till gymnasielärare i svenska och psykologi och plockar även jag ut min examen om ett år, whoohoo!! Ämmar bli författare…

Jobbar som undersköterska på en rehabiliterings avdelning.
Är studieledig under detta år, håller på att fortbilda mig inom friskvård. Håller på att bygga upp mitt eget företag, det går sakta men jag tror att allt har sin tid. Studierna räcker ännu 2 år till, och jobbet på rehab avdelningen finns ju kvar och väntar på mig
Tillsvidare alltså. Det är nog mitt eget företag som jag kommer att satsa på i framtiden. Jag tror absolut på att man ska syssla med sådant som man vill syssla med, och själv göra det möjligt för sig, man är ju själv sin egen lyckas smed. Ekonomin måste man ju ta i beaktande förstås, men det tar den tid det tar, och sedan har man det som man ville!

Jag jobbar oxå som undersköterska , på ett demensboende med 10 platser. Har varit där i 6 år och trivs bra. Men om jag hade fått göra vad jag ville så hade jag haft ett litet café där häxor, hedningar och annat "skumt" folk kunde träffas och där man även skulle kunna köpa häxsaker. Men det är bara en dröm kram tindra ps väldigt trevligt att se vad alla jobbar med

Låter underbart ditt häxcafe, fairytindra! Alldeles för härligt! Sådana växer verkligen inte på träd!
En dag kan det också hända att du startar upp det

Jobbar som sketen godsmottagare på Sveriges största shoppingvaruhus *L*.
Kör motvikstruck, skjutstativtruck, ledtruck, baxar kartongen vid sortering och smådjävlas (på lek alltså) med grabbarna på lagret…..Hehehe! Å ja stortrivs!!
Vad jobbar du med själv då?

jag är ex-vårdbiträde och nuvarande plåthantverkare (?? hatar att inte veta min titel helt för ALLA frågar, vilket de aldrig gjort tidigare när jag visste vad min arbetstitel var) och för mitt nuvarande yrke ger jag ett stort 
Keramiker. Har haft olika jobb genom livet, mest med olika kundkontakter och även s.k ansvarsfullt mycket stressigt jobb på chefnivå med mycket ansvar och mycket vara trevlig,innan kroppen sa ifrån rejält, så numera njuter jag av att slippa vara trevlig alls på jobbet…
Frihet har många olika namn och att man ibland är fattig pga sitt val , så är det ibland ett lågt pris att betala för att välja sitt liv, tycker jag.
hejsan. jag jobbar på tele2 kundtjänst..
skulle vilja utbilda mej mer innom själva yrket häxa. och så småning om kunna försörja mej innom de, då det är mitt största mål i detta livet.
några förslag på utbildningar och kurser eller allmänt tips om hur jag blir mer insatt i detta?? skriv gärna till mej.
Zabeth
Har sedan 2003 varit egen företagare men när jag fick cancer lade jag ner företaget för att kunna fokusera på att bli frisk.
Så just nu gör jag inget alls och väntar även på att försäkringskassan ska gå igenom min ansökan om sjukbidrag/sjukpension :-(
Hjälper dock maken lite med dekaltillverkningen, så pass jag orkar i alla fall.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
#47 hej kollega! Sitter du i karlskoga då? Själv sitter jag på ett externa ställe o byter simkort mm för tele2, samtidigt som jag bokar resor o sitter som växeltelefonist..
#48 är du frisk från din cancer nu?
#49 ja för tillfället är jag cancerfri men har 25% chans att det kommer tillbaka.
Men det problemet tar jag DÅ *S*
Mvh
Marika "Ioma"
#gud vilken underbar inställning=)
*S* Det måste man ha ;-) Hur ska man annars kunna se framåt? hihi
Jag vill dock hitta ett jobb som jag klarar av men det är svårt att hitta.
Mvh
Marika "Ioma"
det är faktiskt sant! Vad kan du tänka dej att jobba med då? kanske hjälpa de som har cancer? för du har ju en alldeles underbar inställning!
Jag klarar att sitta vid datorn kortare perioder. Måste kunna välja tider själv o så då jag även lider av insomnia.
Ja det kanske skulle finnas något jag kan göra för andra som haft cancer oxå? Det har jag inte haft en tanke på.
Det ska jag genast kolla upp.
Tack för det tipset!!!
Mvh
Marika "Ioma"
inga problem=) lycka till!

#45.Plåthantverkare! Men Gud va häxigt jag tycker det är.Plåt skramlar,gnisslar och skriker.Är det rostfritt står det emot väder och vind , tidens tand ,frätande vätskor .Det Behövs särskilda bockningsverktyg för att böja det,Tvinga det .Är du plåtslagare månne?
Hör…………..PLÅTSLAGARE……….det ligger Kraft i ordet.Det är ett skapande.Ett verkligt efterfrågat hantverk.Häxigt värre!
Försök gilla läget…….utveckla det…….unika möjligheter finns om du gillar hantverk.

#56 tack för försök till uppmuntran ;) Mjo, ibland är det rostfritt, ibland inte. Jag har kallat mig plåtslagare men det var någon som motsade detta.
Jag gör ju ingenting efter eget huvud, allt enligt färdiga ritningar, legotillverkning i tusental. T.ex. pinnar som ska sitta i betongväggar eller galler som ska ligga som grund för vägar och sånt.
(så tänk på det ni, om ni befinner er i nybyggda ställen såsom byggnader eller vägar eller annat, där kanske mitt hantverk ligger som grund hehe.)

Har faktiskt ofta funderat över detta. Jag är svetsare i grunden och när man får prefab saker så brukar jag undra vem det är som gjort just den biten. Nu vet jag!
Sebastian

#57.Ja, din laddning ligger i hus och vägar,kanske runt om i hela världen snart!Visste du att det bildas band mellan alla saker du lagt kraft på.Linjesystem som förbinder det du lagt din energi på.Som ett nätverk mellan saker du berört,man kan söka efter linjerna med slagruta om man vet din energi.Lite hokus pokus-vetenskap som slagrutegångare och kloka gubbar sysslar med.
En form av Psi-Spår kanske man kan kalla det.Lycka till med att erövra världen……………..

#58 tufft :) fast vi har svetsare som tar hand om mina grejer, men de åker ju som sagt vidare de med, kanske dit där du arbetar? vem vet.
#59 Ja det är litet överväldigande att tänka på det, att mina grejer hamnar lite varstans åtminstone i sverige och vissa saker även ännu längre bort. Intressant det där med linjesystemen, nu har jag något att fundera över när jag jobbar imorgon hehe.
#59.Intressant tanke det där med linjerna! Man kan finna ett linjesystem mellan tex björkar eller mellan ekar osv.Likaså Psi-spåret som du talar om .Där bildas ett spår av tankeenergi mellan dig och objektet du tänker på som man kan följa med slagrutan.Bra när man behöver leta upp grejer som man har förlagt.
Så jag skall ut att leta efter linjerna som du talar om, så får vi se om jag köper det.Men när det gäller massproduktion vid ett löpande band tror jag inte att någon energi kan spåras.Däremot vid ett hantverk där närvaron och kreativiteten flödat.

#42. Kan se ditt cafe framför mig. Utanför står flera kvastställ där kvastarna kan parkeras.
Tänker på alla er som har sjukdomar. Ni är starka o kämpar på. Inte nog med att ni slåss mot era krämpor sen skall ni även slåss med vår "fantastiska" sjukvård vi har idag och som om det inte räckte så är det ju ofta en strid på kniven att få ekonomin att räcka.Det tar ju lätt psykiskt på en.
Brukar säga att: Skall man klara sig som sjuk i Sverige idag Bör man vara jäkligt frisk. Kramar till er.
Marsvin 4-ever
.
Utbildad undersköterska och massör. Jobbar inte nu i yrket. Har gett ut så mye att jag måste ser över mitt liv.. växterna hjälper mej.
Vandra i Ljus å Skönhet

Undersköterska just nu. Föredetta personlig assistent, metallarbetare, bildlärarvikarie, fritidsledare på dagcenter och städerska.
Tänkte ett tag utbilda mig vidare till sjuksköterska, men misstänker att jag skulle gå back rent ekonomiskt. Har även funderat på gymnasielärare i svenska och religion. Vi får se hur det blir när yngste sonen blir lite äldre!
Egen företagare inom fysioterapi sedan många år, webb design sedan åtta år tilllbaka och det sista året även ett nystartat äventyrsföretag med fokus på naturupplevelser. Som småföretagare måste man ha många järn i elden för att få det att gå runt.. ;)
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Just nu arbetar jag med fakturaregistrering. Sitter vid scannern och har lite tråkigt, så jag har tagit tillfället i akt att gå in här (har haft extremt ont om tid till det den senaste tiden).
Annars har jag jobbat med rätt mycket olika saker. Vad framtiden har i sitt sköte ska bli spännande att se, förhoppningsvis trillar det ner ett antagningsbesked i min brevlåda snart, så att jag får veta om jag får läsa färdigt till civilingenjör i höst.