Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2267 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 25/6

God Morgon alla go'a Vänner!

Klarblå himmel, vindstilla och Fader Sol  som lyser opp, härligt trots att termometern bara visar på +4,3 grader ute, hmm nån sa höstlikt i går!

Kalendern behöver justeras, sommar i maj och höst i slutet av juni…kanske dags att anamma måncykeln igen, 28 dagars månader och tretton av dem på året….

nåväl…tio timmars arbete ligger framför mig så jag hinner nog bli varm idag!

May Your day be Blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

[trumman]
0

LÖNING!

Hias
0

Vaknade och fader sol värmer min balkong me alla de örter och blommster som är där.Töserna sover sött än och dagen skall jag och häxsystrami Lousu tillbringa tillsammans och planera inför hennes häxbröllop i Augusti,sedan skall jag göra lite av mina smycken samt andra magiska arbeten som ligger här och väntar. Så dagen har just börjat sin resa och få se va som sker under timmarna som följer /BB Hias

Anco
0

Vaknar till sol … och lite moln, som BD sa ingen större värme. Men det kanske kommer under dagen. Glädje är att se allt som växer och frodas i trädgården :D

En underbar dag till er alla BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Wargmane
0

Ja ska få badkar !!Skrattande

Flyttade till en ny lägenhet i februari…utan badkar…för första ggn i mitt liv utan badkar…..katastrof!!!

Men nu kommer hyresvärden idag att sätta in ett nytt !!

Här ska badas örtabad !!!

Yippeeee!!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Tistel-
0

#1 Japp! LÖNING!

isnornin
0

Solen skiner!!

MVH Isnornin

Coturnix
0

Flickorna äter nyplockade blåbär med mjölk till frukost:)

SEViking
0

God förmiddag gott folk

Är nu på väg till kusin 2, ska där få ta del av en massa om släkten, om röterna alltså. Dagens glädjeämne blir säkert detta, denna resa blir bara större och större. Särskilt då jag just i detta nu sitter å karvar på en soltorkad renbog.

Ha en underbar dag

SEV Oskyldig

_RS_
0

En underbar gryning att titta på och soluppgången var helt fantastisk.

Endroppeihavet
0

löning. o semesterersättning. d sa klirr klirr i kassan. :)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Brokenfether
0

Godförmiddag alla! Äntligen vindstilla med en solig himmel. Har inte bestämt mig hur dagen ska bli men har ett flertal glädjeämne att välja mellan…Skrattande

Ljuvlig dag till er alla BB/B

SEViking
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åså är det någon här inne som förmodligen får nostalgi av att se denna skylt.

Håll till godo

http://haxor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=de63cff3-80b7-4d0f-9ae4-25456fea45c8&Filename=puoltikasvaara.jpg

SEV Cool

Eleri-Twinkle
0

Dagen glädje är tacksamheten över allt och alla jag välsignat med*Kramar*

isnornin
0

Har just gjort klart Lavendelsalva…

MVH Isnornin

Waara
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Vill waara i vaara :) Du skulle ha stannat hos gammelmorbror "Lapp"Kalle,sett alla fantastiska lappgubbar och shamanstavar o allt han gjort…framför allt träffa denna underbara,mycket magiska herre tänk så glad han skulle bli,kanske hinner du än? Kör försiktigt.
Här är skaftet på min stav Kalle gjort,en glädje.
Ha en fin dag!//W

Brokenfether
0

#15 Så fint arbete er kalle gjort….förstår din glädje. Något att va rädd om….Kram på dej..BB/B

svartmask
0

äntligen trillade pengarna in, så nu ska här skickas pengar till iram minsann inför träffen^^

idag kommer även en häxvän från göteborg hit till mig och ska hälsa på, han ska även med ut på lördag då jag fyller 18.

Blesses and kisses <3

Sebastian
0

Grattis i förskott då.

BiGavia
0

#12 nostalgi, nä men har nyss varit uppe i trakterna. Dagens glädjeämne att jag kunnat äta lite, inte ätit sedan söndag. ?Bantningskur? = ironi

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Vera-Trollet
0

Nu är det redan eftermiddag och livet har gett mig fina upplevelser.Förskolan Myggans små själar har skrattat och lekt utanför mitt v-rumsfönster. Detta är mysigt! Jag har också fått färdigt mina nya köksgardiner idag, jippi, äntligen.Det kommer säkert flera fina upplevelser innan dagen är slut.

Anco
0

#12 Jomenvisst har man kört förbi Björnberget :)

Kör försiktigt….o ha en bra dag med släkten :)

Eleri-Twinkle
0

#15 Vilket underbart och kraftfull kvastskaft Waara*beundra*

Wargmane
0

#15 WOW!!!!!!

Puss på näsorna!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

LadyDarkness
0

Jag fick mitt Bonsaiträd idag! =D

Denna kommentar har tagits bort.
isnornin
0

Min Lavendel blommar!

MVH Isnornin

lotta2
0

Min med Isnornin! Det är ett äkta glädjeämne att köra ner näsan i den!

isnornin
0

Ja visst är det!!!:)

MVH Isnornin

Juvela
0

Utan att säga för mycket nu… Så ser det ut som om min lavendel äntligen är på väg att slå ut i blom den med :D

Jodrena
0

Smaken av nyplockade blåbär :D

Juvela
0

#30 ooooh yum yum! :P

Jodrena
0

#31 jepp :) Blev förvånad över att se att de redan växer

Jodrena
0

#4 härligt! :D

#7 åh, såg inte att du också hade blåbärstema idag :D

#15 Den var mycket fin…

För övrigt:

Min lavendel snarare ruttnar än blommar, vad är det som händer här? :(

Coturnix
0

Blåbärstema:) Min lavendel är det bara små gröna tofsar på. Jodrena har du ngt djur som kissar krukorna? Eller ngn hustomte som inte vet bättre.:)

Nu har vi en liten eld och grillar matbitar med hjälp av pinnar. Jag var bara inne för att ställa tillbaks saker i kylen.:)

isnornin
0

#34 så mysigt!!

MVH Isnornin

Jodrena
0

#34 hehe, en hund har jag men hon är stor och lär ju knappast komma upp på fönsterbrädan hihihi. så det är nog någon tomte av något slag ja.

SEViking
0

Waara, du kommer att bli glad av de nya rön jag tagit del av.

Vad sägs om dokumentation av släkten ner till 1600-talet? Jag har scannat hela dagen!!!

Ja ja, bli nu inte FÖR ivrig å ta flyget hit, ha ha ha

SEV  Oskyldig

Waara
0

Nå,Sev hämtar du mej på Kiruna flygplats imorgon bitti?

Aaaaa…inte vart så ivrig sen..ja,det måste ha varit Beltaine festen! Kramas *S* //W

Sebastian
0

Åh vad roligt att kunna spåra så lång tillbaks. Kan inte göra det med min släkt.

Blodeuwedd
0

Dagens glädjeämne.. hm… jag är skapligt frisk och har eget bo med tak och dessutom har jag mat i magen.. Å så kom lönen idag :)

Grattis till er för släkthistorien. :)

Anco
0

En glädje idag att på skogspromenaden hitta mogna blåbär… att solen och värmen kom lagom till lunchtid och sedan hållit i sig hela dagen :)

#37…. att hitta sina rötter är skojigt och spännande, definitivt när man kommer lite mer bakåt i tiden. Grattis till det!!!Skrattande

Hias
0

Mitt stora Glädjeskutt ger jag för de underbara skåp jag fann till mitt kök idag på fyndet för 50kronor lovar att  sätta ett kort på det i mitt album när jag fått ordning på det /baksidan är i träbräder fyra stycken och inne är de trä ja ett tungt gammalt köksskåp me ovan sida me bakkant fynd ja absolut/Hurra BB Hias

Iram
0

Kvällens glädjeämne; goda vänner, god paj och vitt vin på en mysigt somrig altan… Härligt, fast nu är jag lite småfull!

Jodrena
0

:D massa blåbär idag. Det är blåbärens dag idag. Jag ska plocka blåbär och ge till de små här, så kanske de blir litet gladare.

Coturnix
0

Kvällens glädjeämne, har sett en alldeleles speciell film tillsammans med flickorna. Den var jättekort tidsmässigt men hur lång som helst tankemässigt. En hälsning till en vän. Och ytterligare ett inlägg till att se vad som VERKLIGEN är viktigt. :) Mellan oss  och stjärnorna./ Godnatt alla! :)

Juvela
0

Glädje ämne: en ny säsong av Project Runway har äntligen börjat :D Nu vill jag sy! :d

gryning
0

Jag har haft en helt sagolik dag tillsammans med min make. =) Sjukskriven igen, om så "bara" ett par dagar för att inflammationen som blossat upp i ryggraden ska lägga sig lite. Men så skönt att vara hemma, särskilt som älsklingen var ledig från jobbet idag. Inga tider att passa, inga måsten, vi har inte ens varit utanför dörren. Bara njutit av varandras sällskap och haft roligt ihop. Det är så skönt med sådana dagar, ren och skär njutning.

Lönen kom idag, ett glädjeämne det också. =)

Tiwar
0

Att vakna utvilad och fridfull efter en skön natts djup sömn, riktig skönhetssömn. Ljuvligt. Sen tillbringa hela dagen till tonerna och sorlet (ljuvliga naturljud som hav, regn och fågelsång till tonerna från skönt komponerad musik av piano, cello osv) från stereon som spelat Forest Cello på random-repeat hela dan…

Tillsammans med min vackra fru, djupt lycklig. Livet är mycket vackert, åtminståne ibland. Som idag…

Fri, ledig, varm och hel.

fridelfina
0

Mitt glädjeämne är att jag träffat två av mina kusiner idag! Den ene har åkt ca 40 mil för att vi skall kunna ses.

Mysigt att läsa om blåbärsätande, släktforskning ända till 1600-talet, lavendeldoftande och se Kalles konstnärliga alster…men lön har jag ingen sett. *tittar i plånboken, oj där flög en mal ut* Fattid student får inga pengar i juni månad

[trumman]
0

#48 Hur gör man för att vakna så utvilad och fräsch?? Jag, mitt arma vrak, förstår inte hu….. just ja! Du har inga barn din LYCKANS OST!! :D :D :D