Nån här som förstår sig på pendel?
För ett tag sen har jag börjat pendla. Inte för att spå så mycket utan först mat och sen djur och människor. Saken är den att jag får fram olika "rörelsemönster" ovanför folks huvuden. Min teori är att precis som färger kan vara blå eller röda, kan energin hos människor vara olika.
**Men vad jag undrar är om man kan "analysera" rörelsemönstren på nåt sätt?
Vad betyder de olika "energi-rörelse-mönstrena"?
Eller betyder de inget? Finns det någon här som har nåt råd till vettig info?
**
Hittar ingen litteratur där det står nåt om HUR pendeln ska röra sig, bara ATT den ger utslag. Hur i jösse namn ska jag kunna veta vad allt betyder? Jag vill ju lära mig nu när jag insett att jag KAN pendla och få utslag.
Har blind-testat mig på midsommaraftonen där jag fick pendla ovanför någons huvud som jag inte visste vem det var. Alla personena var pendlade sen innan så vi visste vad utslaget var sen tidigare. Det funkade faktiskt och gav samma utslag som då jag gjort det utan bindel…..Intressant!
**En av tjejerna med väldigt märkligt rörelsemönster berättade för mig att hon alltid fått höra av medium att hon hade speciell energi.
Också mycket intressant tycker jag! Mina utslag verkar ju stämma i så fall.
**
Mvh Crowone
Vad jag fått lära mig är att när man börjar använda pendeln så ställer man frågor som bara kan besvaras med ja och nej, för att lära sig hur just "min" pendel svarar. Alltså typ : Heter jag Anco? Svaret ska bli ja. Heter jag Pippi Långstrump? Svaret ska bli nej. Då får du ja och nej rörelserna som du vet stämmer.
Det är det lilla jag har hunnit lära mig.
Kram /A
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Precis som sagts….man helt enkelt frågar pendeln
Hur vill du visa Ja,,,Nej…vet inte….fråga senare osv….och betrakta rörelsemönstret och vad jag lärt mig och lär ut är att man kan ställe de där frågorna varje gång eller behålla samma mönster från gång till gång…
lycka till me din pendel

Hejsan!
Gå in på sajten Övernaturligt - här på iFokus =)
Där kan du söka efter trådar - ang. Pendlar/ Pendling
Blessed Be

#0 Jag brukar också pendla över människor. För mig roterar pendeln (alltså svänger i en vid cirkel) ovanför kroppsdelar där människan har ont, oavsett om jag vet om det i förväg eller ej. Det kan alltså inte bero på mig (eller så har jag undermedvetet uppfattat på något sätt att personen har ont, vilket då är bra eftersom jag med pendeln kan medvetandegöra detta).
På samma sätt svänger min pendel när jag frågar om saker och får ett negativt svar, vilket jag tolkar som att pendeln svänger i en cirkel om den påverkas av negativ energi.
Pendeln svänger för mig av och an (fram och tillbaka gungar den) när jag får positiva svar, eller pendlar över friska områden, så för mig betyder det att positiv energi påverkar pendeln till att gunga fram och tillbaka.
Det du berättar är väldigt intressant, jag skulle gärna veta mer om pendling och hur det går för dig. =)

Hej o tack för era inlägg allihopa! =)
Ska berätta om hur min pendel rör sig över folks huvuden:
*Rakt fram och tillbaka.
*Medsols
*Motsols
*"Blommönster/kärnkraftsmönster" både mot och medsols och
med olika stora "blomblad"….Hänger ni med? *s*
*"Kaosmönster" (bara fått en gång nu i midsomras)
ALLA dessa mönster har olika starkt utslag. På min dotter är motsolscirkeln så stor att den slår i armen på mig efter ett tag. På vissa är det en mindre rörelse.
Jag ska kolla in den speciella sidan jag blev rekommenderad…..Tack alla!
Lite kuriosa ang, min egna pendel - Var i New castle (Eng) på en marknad. Fick syn på de fula pendlarna (Jo fula var dom * ler*) men blev sugen på att hålla i dem för att kolla läget, så att säga, och döm om min förvåning då jag fick en mindre yrselattack av just denna pendel. Ful eller inte, DEN skulle jag bara ha.
Min pendel har även lyckats hålla besökare från andra sidan i schack hos mitt ex. Hade den bara under sängen.
På samma marknad hittade jag massor av föremål från de olika världskrigen. Jag hittade en keps som nån slags officer haft och fy för den lede vad den var läskig i energin. Vet inte om jag inbillade mig men jag fick nästan ångestkänsla av att ta i den, så jag bara slängde den ifrån mig. Burr!!!!
#5, lustigt med yrselattacken du beskriver. Samma yrselattack fick jag med när jag tog i min nuvarande pendel första gången. Var så oväntat och så kraftigt att jag gungade till rejält. Jag har aldrig reagerat på något liknande sätt på något annat.

Programmera pendeln som du programmerar en dator.Ge den en uppsättning regler att följa. 1.Hur ser ett Ja ut? 2.Hur ser ett Nej ut?3.Hur ser ett Formulera om frågan Ut? 4.Neutralläge?
De fyra rörelserna täcker in mycket i arbetet med pendel. Ställ Raka frågor som kan besvaras med JA eller NEJ.Formulera frågan på ett papper så vet du exakt hur du frågade.
Det svåra med pendel är att hålla sig neutral som en åskådare utan förutfattad mening.
Frågan ställs till det undermedvetna som i sin tur har kontakt med Alltets medvetande , Universums databank eller Akasha eller kalla det vad du vill.Samtal med Gud kanske?
Svaret går via det undermedvetna ut i kroppen och gör en liten darrning i handen så att pendeln svänger på svarets håll.
Du kan få svar på allt.Det är bara frågeställningen som avgör och koncentrationen och naturligtvis om du kan avhålla dig från att ha åsikter om det du frågar om.Den minsta lilla tanke på att svaret kan luta åt ett visst håll eller så Grusar det hela.
Sen är det spännande att utforska pendelrörelser över saker och ting.Dokumentera gärna pendelrörelser när de rör sig i ovanliga formationer,det är bra att ha när man forskar
Instämmer med förutvarande talare!

Tack för tipset! Ska försöka jobba lite mer med pendeln nu. =)