Häxor iFokus

Häxor

Etikettpyssel-och-kreativt-skapande
Läst 1896 ggr
isnornin
0

Sommarpyssel!

Jag tänkte att vi kunde ge varandra inspiration på sommarpyssel, för både ute o innomhussaker och ting!

Kom med många tips och bilder!!!

MVH Isnornin

isnornin
0

Jag har tänkt försöka att sy en kåpa till min dotter, har någon beskrivning, tips el idéer på hur jag kan få ihop en åt henne?

Tacksam för svar!!:)

MVH Isnornin

Juvela
0

Låter som en kul idé. Har du bestämt vad du ska använda för tyg, eller det är också nåt som du letar tips och idéer till?

isnornin
0

bomull blir det nog, hon växer nog ur den på 0 tid!

MVH Isnornin

Hias
0

Jag har sytt både min egen samt mina döttrars kåpor Ganska simpelt igenteligen men skall se om jag har kvar möstrena för jag har lovat att sy en till Bapphos dotter me sänder dig det på mail Isnorin

isnornin
0

Tack Hias!!:)

MVH Isnornin

Juvela
0

Ja det är klart.

Annars finns det ju krossad velour i olika färger på jysk . 5 meter för en billig peng. 

det blir i och för sig en helt annan sak…

isnornin
0

Det tyget är ju fint, men så svårt att sy i!!

MVH Isnornin

Hias
0

Ja de är näst intill hopplöst jag har haft rent bomulls tyg och då har jag inte haft några problem/Hias

Jodrena
0

hm, jag har försökt förklara mitt .. plagg tidigare och det är litet svårt. Den är gjord av en filt. I ena långsidan har jag klippt ett jack in till mitten, svagt avrundad för att passa bra i nacken, sedan sicksackat runt det klippta. Färdig. :D Den är litet poncho-aktig. Jättepraktisk, inte alls i vägen, lätt att ta på och av sig. Jag tänker att vill man så kan man ju även göra en luva på den.

lotta2
0

Kan ni inte visa bilder på era fina kåpor? Man blir ju nyfiken ju!!

Hennum
0

mamma syr en mantel till mej just nu, till foteviken. jag ser ut som en hobbit i den tycker jag. :P något silveraktigt spänne, stor huva och lång och rymlig, bara så att fötterna sticker ut under. allt som fattas är massa hår på fossingarna, men jag har rakat dom :P

den gjordes av en halvcirkel. gjorde den i 4 "tårtbitar" men jag vet inte riktigt hur en kåpa ska se ut.

ett bra sommarpyssel är att promenera i skogen med en täljkniv. något jag skulle göra mer, om jag bara visste vad jag skulle tälja :P

och så kan man åka till stranden, ikläda sig en helig bikini och låta gudens solstrålar stråla över en, medans man gör häxiga sandslott.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

isnornin
0

Jag håller på att göra små skinnpåsar som man kan ha stenar mm i, ska ha med mig till träffen if någon är intresserad av dem.. Ska ta kort o lägga in.

MVH Isnornin

[trumman]
0

Jag brukar passa på, så här i varma sommartider, att hyvla en ulk. Det är så belönande med hårt kraftarbete och svalkande, kall saft.

Annars tar jag tillfället i akt att, likt Kenneth Aalborg (pionjär inom gebitet) botanisera bland julspriten

Mvh, T

Juvela
0

#13 ROFLMAO