Vad ser ni i denna bild?
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Ett barn som sträcker armarna upp efter sin mors famn, Och hon är på väg att ta upp barnet.

Mor och barn

Kärlek! Mor och barn!
Det vita kan jag inte tyda.

Ett barn som möts av sin kärleksfulla mor.
En moder och ett barn som håller händer….i ett ägg..*L Lite ying o yang betonat..med färgerna…fast inte innebörden då..*L
Ett barn som sträcker upp armarna mot en kvinna(mor). Hjärta. :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Ett ägg innehållande en knäböjande figur och en stående figur med vitt hjärta..
Kanon tack så mycket för era kommentarer.
Det är precis vuxen och barn som jag vill ha fram med loggan.
Ska antagligen ha den som logo för barnlöshet´s sajten.
Ville bara se om ni andra såg samma sak som jag ville.
Mvh
Marika "Ioma"
ett barn sträcker sig upp- vill lyftas/kramas/bäras.

Säger som de andra ;o) Fast jag inte skulle läsa innan jag skrev själv *S*

Mor med sitt bran. Och även skelettet av ett huvud från något forntida djur.

En mamma med sitt barn, hon tar barnet i sina armar. Man ser mammans hjärta.
S

en mamma med ett barn, håller varandras händer
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
en mamma som sträcker sig efter ett barn.

Kärlek mellan mor och barn.
MVH Isnornin
En Mamma/Kvinna som sträcker sig efter ett barn (istället för tvärtom) var ju mitt i prick till barnlöshetsforumet.
Ett barn som sökar trygghet, kärlek, eller tröst hos sin älskade mor.

ett Litet barn cirka 6 år som sträcker sig mot sin kärleksfulla mamma som tänker lyfta upp barnet och ge den en kram.

Kärlek Trygghet Mor & barn Värme
Jag ser är mor som lyfter upp sitt barn.
Men sen såg jag också att "barnet" var längre än modern, så hur kan då mamman orka lyfta upp barnet? Det fick mig att tänka på vad de flesta mödrar brukar säga till sina barn; "Du kommer alltid att vara mitt barn."
japp…
Lite tvärtimot vad de andra såg.

Jag såg först ett ägg : fruktbarhet. Sedan såg jag barnet, sedan modern och sedan kärleken (hjärtat) detta skedde i mycket snabb följd.

Kul att läsa igenom alla svar, för jag tänkte: "Varför såg jag en mor, (för det var det första jag tänkte när jag såg ´henne´) för ingen av figurerna kan könsbestämmas" och jag ser att det är många som pratar om en mamma. Snacka om könsrollsfördomar ;)
Hihi ja jag tycker det är jätteskoj att läsa allas svar här.
Dels för att det är intressant och dels för att ni alla har sett det jag ville ni skulle se.
Detta ska bli loggan till barnlöshet-sajten ;-`)
Mvh
Marika "Ioma"

…det kanske är en knäböjande man som blir upplyft av en kvinna…eller tvärtom…om man ska se till att den knäböjande figuren blir längre än den stående när den reser sig…som #21 lägger märke till. Och påverkade…
ja kan vi verkligen låta bli att titta efter vad de andra skrivit? Och även om vi inte gjort det och fått en annan "bild" håller vi fast vid den utan att påverkas?
Jag gjorde det inte. Men avstod ifrån att skriva att det var en knäböjande man jag såg. Just för att att jag reflekterade över könsrollstänkandet. Och eller att en sådan sak säger en del om ens egen "syn"…men för mig blir det en kvinnofigur pågrund av klänningens utbuktning på magen. Min generalisering.
Och eftersom jag skriver så långsamt och dina intentioner nu står klara…så blir det ju en jättefin bild till din sajt. Symboler blir till mycket genom i vilket sammanhang vi sätter dem. :)

#26 fy på dig som smygläser ;) (blodtopp med förresten) Det är väl inte svårt att scrolla ner, skriva och sedan läsa?

Jag smygläste INTE!!!! Jag skrev inte tydligt ut att jag såg en man och en kvinna. Jag skrev kliniskt, figurer istället. :P (Det var det jag ångrade och försökte rätta till.)

#28 :) jag glömde se efter om du redan hade svarat tidigare, vilket var min tanke. Jag trodde att #26 var ditt svar. hehe, nu förstår jag vad du menar.
så korrigerar #27 Fy blodtopp! ;) (snart kommer väl en rättelse därifrån med, men … njä, det inlägget går inte att ta miste på iallafall *s*)

Jag hade redan bestämt mig innan jag läste alla andras ;o) Och har jag bestämt mig för nåt i tolkningsväg så håller jag fast vid det, men kan även förstå andras tolkningar.
Så jag står för att jag läste de andra inläggen innan jag skrev mitt, men tanken/tolkningen föddes direkt vid första anblicken =)

:D sedär ja. tillrättavisad igen som befarat. ;)
Det gör inget om man läser svaren innan.
Man blir påverkad men skit samma jag ville bara se om ni andra ser det som var meningen med loggan ;-)
Mvh
Marika "Ioma"

Och det gör vi ju! :)

ett barn som sträcker sig upp mot sin mor :)

skulle även kunna vara en storögd spermie som dricker martini i ett ägg :)
#35 HAHAHAHAHA Jag ser vad du menar! *fniss*
KLOCKRENT!!!
Mvh
Marika "Ioma"
Solklar förälder + barn, men kan även vara en spetsnäsad sak som skickar iväg en slängkyss åt höger :)
Ja jag trodde d va en sån här bild med flera bilder… Fast först tyckte jag d så¨g ut som en liten människa som hade händerna på en pudels nos. (mammahuvet e "fluffhåret" o armarna nosen och hjärtat ett öga) Men sekunden efter eller så så tänkte jag på förälderrelation/barn :)

En vuxen kärleksfull människa som är på väg att omfamna ett barn.

#31 Du inbjöd till det jö *S*
#35 Haha! Den var bra =)

jag såg samma som de flesta andra, en mor och ett barn. väldigt vackert. och så tänkte jag att det nog är någon hake med det, och försökte se vad det vita skulle vara, tycke det såg ut som en skalle från typ en häst eller något i den stilen ^^ men tänkte att det var nog inte det viktiga, så tittade hur länge som helst för att de det där som någon hade gömt för att lura mej. :P
men så blev jag lurad ändå, det var ju "rätt" från början :P
vilken bra logga :)
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#41 hihi så jag lurade dig lite? Hehe va sskoj*S*
tack så mycket!
Mvh
Marika "Ioma"
en skalle från ngt djur!