Köpa pendel
Hejsan!
Detta blir min första tråd här på häxor.ifokus :)
För ett tag sen så blev jag jätteintresserad av mitt ex mammas pendel, en jättefin pendel med egyptisk slipning i rosenkvarts. Jag blev helt fascinerad av den.. den var så himla vacker. Kunde inte slita ögonen ifrån den, ville genast ha en likadan.
Nu undrar jag om någon har något tips på en bra hemsida där man kan köpa en pendel? Vet redan vad jag vill ha, nämligen en bergkristallpendel av egyptisk slipning.
Hittade kristallrummet.se, men jag vet inte, känns lite osäkert, någon som vet något om den sidan? Bra eller inte?
Jättetacksam för alla tips!
titta under "länkar" här ovanför dä finns en del nätbutiker. Amulettens nätbutik har en hel del.
Lycka till!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Hej Bella!.. min pendel kommer från vattumannen/drottning gatan i stockholm…men det var ett par år sedan..hittade deras nät butik vet inte om det går att beställa. Bifogar bild på min då…kram//BB//W

Kristallrummet är jättebra! Helt seriösa, har handlat hos dem många ggr, fast mest i butik då jag ju bor i sthlm (eller iallafall i förort).
´Jag brukar alltid handla av Kristallrummet när de besöker den stora Stenmässan i Västerås varje höst.
Glömde tillägga att jag själv har en pendelkedja som jag kan byta stenar på ; jag växlar mellan bergskristall, onyx och rosenkvarts. Det känns bäst för mig att kunna byta om ibland.

Var varmt välkommen hit. :D
Jodå.. kristallrummet.se är en okej plats. Jag hörde talas om dem för första gången för över 6 år sedan och har aldrig hört något illa om dem. Har själv aldrig handlat av dem med det har inte med dem att göra. Jag tittar gärna och ofta in på deras sida däremot.
Annars finns det ju som sagt en del länkar här på forumet redan.. :) Amuletten som sagt..
Jag blev lite nyfiken över den pendeln du beskriver.. Den låter vacker. :D

Tack för alla svar!
#3 Glädjer mig o höra :) Bor oxå i Stockholm så funderar på o åka dit imorn eller i helgen.
#6 Tack så mycket! Ska leta efter en bild så du får se den :)

Där är en likadan.
Väldigt liten bild dock, hoppas det går bra ändå.
Är ute efter en sådan, fast i bergkristall.

#5 så smart!… tack för tipset om kristallrummet…snuvar åt mej..åka dit nästa vecka :-)
#8 Jättefin!

#9 Visst e den! När jag höll den i handen ville jag inte släppa taget. Blev totalförälskad i den ;)
#10 *vill ha*

#11 Systrami Waara jag vet att Åsa på IsisKammare har haft just denna pendel i rosenkvarts Puss o Kram
#12 på onsdag blir det en då ;-) POK!

Tjabba!
Iband kan man komma över den där sorten på tradera.Kolla ofta på deras sida bara.
Jag kom över en i mässing "sketabilligt" som jag gav till min systerdotter som är intresserad av sånt här. Hon lyckades hitta en borttappad skolbok med hjälp av pendeln.
Ha de gött! =)