Dagens glädjeämnen 21/6
God middag gott folk
Dagens glädjeämne är att börja med, utsikten på platsen jag befinner mig tillsammans med RS, Mirlinda, Matthea och andra bröder och systrar. Nästa glädjeämne är att få närvara vid ett vikingaskepps sjösättning (Hrafn).
RS hälsar "Vid tider av utsiktslöshet är det oftast lättare att finna insikten, frid."
BD är datorlös några dagar, så jag wiccar så gott jag kan.
May your day be blessed
SEV 

Hahaha "Wiccar" bra ordvits. Dagens glädjeämne: Har vaknade tidigt i morse och kände mig som en ny människa. Den här dagen lovar ett gott år. Mvh Sebastian

Ja, jag kunde nog ha skrivit min hälsning direkt, ser jag ju nu…
Mitt stora glädjeämne, denna Litha, är förutom att ha fått med vår Broder Sev, den möjligheten att få vara med våra goda vänner på ön.
Desutom fick jag förtroendet att vara ceremonimästare, varför jag fokuserade på det stora i det enkla, i sann anda av det jag står för. Vi pratade om det gågna året, hur vi känner nu och våra förväntningar av vad som komma skall. Det mottogs väl av alla som de som deltog.
Detta i sig var en avgörande faktor i mitt liv, då jag dessutom i handling visade mitt vägval.
Idag skall vi som sagt sjösätta skeppet. Bilder kommer med stor sannolikhet.
Jag vill tillägna detta inlägg till vårt värdpar Anders och Annika, de mest generösa människor jag har haft nöjet att träffa på.
/i sanning, i ljus/

Det blir roligt att se! Bilder på sjösättningen.
Ser fram emot att få se bilder :)
En underbar dag till alla. BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
#0 och #2 Det låter som ni haft en jätte trevlig midsommar och dagen idag verkar inte bli sämre..*L Lycka till med sjösättningen.
Dagen i dag hos mig blir att avsluta projekt och påbörja nya…superskoj. Ska samla in lite material från skogen till mitt altare…det börjar ta den form jag önskar och känner att passar mig.
Njut av dagen och tänk stort…BB/B

DAgens glädjeämne är att solen lyser, jag är inte alls bakis och att det var riktigt fint väder igår trotts allt :)

Hej allesammans!
Dagens glädje.. att få vara med mina barn!
_
Brightest of Blessings to all of you!!
_
Dagens glädjeämne förutom dom vanliga som RS och sev har postat är nog …äntligen hemma och en soffa att vila i!!!;)
Pratat med en av mina käraste vänner i telefon..ett sant glädjeämne..läser RS hälsning om ..i tider av utsiktslöshet… Det talade så även till mej.Kram//W
Det har varit en härlig dag =) Har fått sova ut ute på landet, inte vaknat en enda gång under natten. Haft en härligt lugn dag som innehöll bland annat mumsig hemmagjord rabarberpaj *sluuurp*
Kram på er alla /Juvela

Skulle åka ut till skogen ikväll. Kommer 50 meter - punka på bakdäcket… Så jag kommer inte dit jag tänkte mig. MEN!
Det gjorde inget alls, för nu har jag precis ätit upp dagens ena glädjeämne. För när jag skulle gå hem från skogen som jag då istället gick till (en annan plats) så hittade jag mängder med smultron! Jag har inte plockat smulton på år och dag. Och idag plockade jag dem dessutom på strå.
Dagens andra glädjeämne är att jag kände mig hemma på riktigt på det skogsställe jag gick till istället för det jag tänkt mig idag. Det var genommysigt att sitta där, nästan i lä för blåsten också. Men det blåste tillräckligt för att myggen skulle hålla sig borta från mig ;o)
Nu ska jag dricka gott te och äta ost, som efterrätt till smultronen med grädde till =)