Dagens Glädjeämnen Midsommarafton 2008
God morgon till er alla vänner!
Denna morgon randades i strålande sol, om än det är lite molnigt av och till.
Kaffedoften letade sig in i mitt sovrum, lillgrabben hade satt igång bryggaren och bjöd på frukost, häärligt!
Dagen i dag går i lugnets tecken, men visst kommer det både sill och jordgubbar på bordet….kanske letar jag fram en liten snaps ur gömmorna….tror nog jag har kvar sen i julas…*S*
May your day be Blessed
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Dagen randades på liknande sätt med kaffedoft och sol/moln.Dagen blir vad den blir. Den heminlagda sillen ska avsmakas och jordgubbar ätas.
Må alla ha en underbar dag. BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Godmorgon!!
Cyckelloppet är i full gång!!…. Rena väckarklockan..
Håller på att pyssla med skinnpåsar haooas att de kan bli till byte/försäljning på marknaden;)
Ha en bra midsommar/Litha
MVH Isnornin

Skall visst träffa Broder Sev om någon timma, det är väl ett av dagens glädjeämnen. Sedan skall skall vi ut till ön… och träffa våra vänner och imorgon skall vi sjösätta Hrafn, skeppet som jag tidigare talat lite om.
Väl mött alla glada sommarfirare… och jag hoppas att er natt blir vän mot er och morgondagens våndor lätta att möta.
//
Gomorron alla sammans! Solen tränger igenom molnen lite då och då och vilka moln sen…svarta ,gråa, vita man vet inte om det ska smälla till av Tors hammare eller inte.
Fick en ide´ denna morgon så jag ska köra iväg och hämta rejäla stenar och sen ska jag göra stentroll…2 stycken. Ett på min trappa och ett till torpet.*L Sen blir det sill,potatis och jordgubbar….blir en dag/kväll med bara mig själv….och det är jag nöjd med.
Önskar er alla en trevlig midsommar! BB/B
Ska snart hoppa in i duschen och sen sätta mig på bussen mot Bjärred. Ska fira midsommar ute på en gård utanför bjärred med en vän och hennes släkt. Ska bli riktigt mysigt. :)
Ska sova över så med lite tur är det fint väder imorgon så vi kan äta frukost ute :D
Ha en underbar midsommar allihopa!
Blessed Be
Jaha…då har grannarna jazzat igång ordentligt ute vid sitt långbord….nåväl..det e ju bara midsommar en gång om året.
Har käkat sill o potatis 2 ggr idag..mmm det e såååå gott…*L Tänker nog trycka ner några kalla nypotatisar med salt o smör innan jag kryper i säng i svala,rena lakan. Dagen har varit lugn och skön och så kvällen. Blev bjuden till min tvillingsyster innan idag men tackade nej…ensamvarg som jag är.
Må dagen och kvällen har varit i lyckans tecken för er alla…..BB/B
Godnatt!

Godnatt! Ja det var en fin dag! Med regnskurar och mängder av hungriga knott! Barnen har plockat sina buketter och det är så tyst och fridfullt så!:)
Dagen har bjudit både sol och regn. Sillarna smakade gott med nypotatis till. Jordgubbar blev det också.
En film nu under kvällen och sedan krypa nöjd med dagen i säng.
Hoppas ni alla har haft en undebar dag. En lyckans och magins natt tillönskas er alla. BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman