Dagens Glädjeämnen 19/6
God Morgon alla vänner!
Fullmånens kraft fyller mig….det är ett glädjeämne för mig…annars har jag inte hunnit känna efter ännu!
May your day be blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Gomorron Druiden och folk!
Det duggar lätt från min himmel just nu. Idag ska jag klippa kaninen, städa lite, baka Budapestrulle (tårta) och sen köra ut till torpet för att plantera lite blomms. Ska inom kyrkogården oxå och sätta blommor på mina föräldrars gravar.
Skön dag till er alla..BB/B
Mulet ute,men varmt. Inne städas det till helgen… inte roligt,men härligt när det väl är klart!
Fullmånen i natt var mäktig, inte att skåda men väl att känna.
En underbar dag till er alla. BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Ja, nog var denna måne galen alltid…
Glädjen med den visar sig… just nu gläder jag mig åt att min pojke får kindtänder… Det betyder ju att han blir äldre och frodas… dessvärre kommer det ju en massa bieffekter som tunga smärtfyllda skrik… Men det finns ju lindring…
Annars är allt en bra torsdag.
//

Godmorgon här pigg som en lärka efter nattens intag av energi,vaknade vi 04:30 tiden och började förberreda det som skall me till landet i dag..Väntar på att en häxsystrami skall komma förbi me två gammla schoffonger eller hur man nu stavar till det *L* i övrigt pakat kläder för mig och barna så vi klarar oss hela helgen oavsett väder och vind sedan bär de av mot landet. Önskar eder alla en underbar Midsommar samt Litha /BB Hias

God morgon gott folk.
En fin dag idag, lagom fin för att åka runt å leta platser där tjejerna plockat 7 sorters. Sen ska ja ju åka å köpa en vit hingst nånstans, helst me horn i pannan då. Ha ha ha.
Önskar er alla en underbar dag
SEV 

Regn =)
Vet att tråden heter glädjeämnen men känns inte som om jag finner så många glädje ämnen idag :(
Har enorm skoskav, efter flipflop, mellan tårna. AAAAAJ!
Paketet från Oriflame landade låångt bort istället för på malmborgs som mina paket brukar.
Jag kommer inte åt skolans ftp så jag kan inte redovisa läxan jag gjort.
Istället för att lyckas gå ner 7 kg har jag gått upp, som tur e inte 7 kg dårrå.
Min pojkväns telefon har gått sönder, så jag får inte höra hans röst :(
Massa småsaker som var för sig egentligen bara är irritationsmoment, men när dom hopar ihop sig sådär och man inte ser nån liten ljusglimt blir det plötsligt mer än irritationsmoment. :/

Idag har jag köpt en tågbiljett till en kär, mkt pank, vän och "tvingat" hit henne över midsommar. :D :D :D Kan knappt bärga mig tills imorgon.

jag är så pyssel sugen! har så mycket på G!! Behöver mera matrial til det mesta av det jag vill göra! läderremmar, bivax, olja, tyg!
Min Izabella har blivit storasyster till 2 små söta perser… o moster till 2, jag är så sugen på en till;)
MVH Isnornin

så ….imorgon är det Litha….markeringen för ett nytt halvår….må makterna visa vad som komma skall….bless you all!

Näe, det är på lördag det är Litha. Det är då Sommarsolståndet är ;o)

Ja.. 21/6 är det väl.. inte alla år som det sammanfaller helt så perfekt… lill-Litha, kan deet gott få vara imorgon… men jag firar hellre när allmänheten sover fyllan av sig.

Dagens glädjeämne…att mitt barnbarn fyllde fyra år! :D

högtiden börjar vid solnedgången i morgon och varar till solnedgången den 21…
Det är tur att vi har dig BD, som håller ordning på alla detaljer. :D
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Dagens glädjeämne för mig var att få se sonen för första gången på fyra dagar
Sen att jag fick vara den som talade om att hans gerbil dött och finnas som stöd i hand sorg hör väl inte till glädjeämnen, men det vart fint och vi pratade och kramades så mycket som han ville. Vi planerade lite med begravning och klappade den döde och grät lite till. Jag läste sedan i en bok om kärlek och död tills han somnade.

Då får jag lite problem, eftersom solen så vitt går ned här :S Men jag får väl improvisera.
Oavsett så önskar jag alla ett gott firande.