Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1602 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 17/6

God Morgon alla goa vänner!

Glädjeämnena i detta hus i dag, är ju självfallet att min två minsta pojkar kommer, trots att SJ som vanligt lyckas att få förseningar….denna gång ca 4 timmar enligt deras beräkningar…så istället för att strax vara framme i Alvesta…ja så är de strax utanför Gävle nu, stackarna!

Vädrets makter har lovats oss vara milda idag och skänka mer Sol  än Regn….

May your day be Blessed

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Waara
0

#0 Så roligt att pojkarna dina kommer!! :)
Jag har fått ett växthus av gammelfarmor & gammelfarfar :) tjohoo..det är min glädje idag :) Ha det så gott allesammans//W

Hias
0

#0 Broder typiskt sj må jag säga /hoppas de kommer hem till dig pigga o goa.Här skinner fader sol och jag skall strax sätta mig på min balkong me morgonkaffe,innan min häxsystrami lousu och hennes blivande man(Bröllop i augusti som jag skall vara tärna) kommer vi har lite att fixa inte lätt att vara häxa ibland och skall gifta sig.Men dock så är borgningskvinnan klar och de skall vigas i parken kring Tyresö slott där de sägs spöka. Vi har lite att fixa til bröllopet så men är en glädje att få äran att vara Tärna och se en älskad systrer få sin älskade . Sedan väntar jag två överraskningar som bör komma me posten idagen så vi får se. Nä morgonfika nu i solen på min örtagård på balkongen BB Hias

SEViking
0

God morgon gott folk

Önskar er alla en underbar dag

SEV Oskyldig

Anco
0

Ännu skiner solen med endast små lätta moln, vi får hoppas det fortsätter så :)
Dagens glädje har ännu inte dykt upp… blir nog en fortsättning på gårdagens jobb i trädgården och lite uppstädning av mina målargrejor i ateljén, ev en stund i vävstolen. Det är glädje för mig att se saker växa fram under mina händer.

Ha en underbar dag alla. BB

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[trumman]
0

Morron SEV, morron ni andra!

Ja, glädjeämnen idag… inga har uppenbarat sig än, eller jo, kanske att lilla O gjorde en smärtfri sorti på dagis idag, han formligen hoppade till famnen på dagismänniskan och vinkade sedan direkt "hej då pappa" så jag kunde sticka iväg snabbt till det förbannade arbete jag nu sitter fjättrad vid..

Är det verkligen ingen som vill anställa mig som hovshaman!?! Jag är billig i drift, 20 lök rent i månan är allt jag begär, och då ingår det flugsvamp!

Mvh, T

isnornin
0

Godmorgon!

Har gjort en del av bytet till Hias för saltet, ska bara fila lite på det;)

MVH Isnornin

Hadina
0

God morron allesammans!
Dagens glädjeämne.. Att jag är jag! (egot talar)
BD.. Härligt när barnen kommer!

_

Brightest of Blessings to all of you!!

_

Blodeuwedd
0

Godmorgon.. Glädjeämnet för dagen är detsamma som i går.. att öppna dörren ut till sommaren, höra fåglarna ivrigt sjunga och att se min dotter sova gott i rummet härbrevid. Inte ofta hon är hemma nuförtiden. De blir stora fort de små liven. :)
Nu blir det ännu en dag på jobbet. :)
Ha en underbar dag alla ni.

_RS_
0

Den drömmen jag hade för dryga två timmar sedan.

Lorelai
0

#2 Tyresö slott! Aw.. jag är uppväxt där ute. Gick på skolan som ligger precis innan slottet. Skolan är kraftigt tillbyggd nu.
Jag märkte aldrig av andar där, det mesta är skrönor som det oftast är på slott. men nog huserar det en eller annan där. Jag var aldrig i direkt kontakt med några. men nog vandrade ögat omkring slottets fasad. Men man besväras inte av dem hur som helst.Muren innan slottet är något extra det.. Det finns ett litet lusthus där somjag älskade att vaar i.. så hoppas jag att det falna trädet ligger kvar. Ner mot vattnet där. Det ser ut som en drake. Där firade vi var midsommar.. 

Oh.. jag saknar slottet.. dess park..hela tyresö.

Gor morgon alla. :D

Hias
0

#10 systrami de är just lusthuset du talar om som de skall vigas me parken intill sedan så skall de hållas ett skål i källaren i slottets huvudentre/va lustigt att allt har en conection….du är nog med oss den 23 Augusti tro mig /BB Hias

Lorelai
0

#11 Ja det skall ni se att jag är. Tyresös slott är starkt med mig. :D Vi hör ihop.. Allt annat har byggts och blivit fult i Tyresö.. men inte Slottet och alla andra gömmor jag har där i Tyresö..

Tack min kära, nu har du gett mig ett liv att minnas. :D Gudinnan är jäkligt närvarande där i krokarna..

BiGavia
0

Godmorgon alla !

Underbart att det är sommar och allt är grönt….väntar också på inspirerande post, både i låddan och via e-mail.

Katterna njuter också av sommaren, sedan Mist gett matte trygghet./ BB

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Iram
0

Godmorgon allihop! Kaffebryggaren står och puttrar, och kanske kommer jag att vakna ordentligt efter ett par stora koppar. Idag skiner solen ute så förhoppningsvis hinner jag med lite trädgårdsliv nu på förmiddan innan arbetet kallar.

Kram

Hias
0

Just en av anledningarna till att de vill vigas just där /systraLousu och hennes blivande make är båda hedningar samt att de har häxor i båda sidor av släkt från Danmark och Finland så vi har ett mycket Häxigt bröllop att se fram imot jag skall va Tärna under bröllopet som är i de okulta tecknet/vet att bruden kommer exempelvis bära Svarta rosor me vita liljor i sin brudbukett/jag kommer att bära en svart klänning me vit hemstickad sjal från en släkting till henne haver gjort som är häxa i danmark och jag bär vita rosor i min bukett mm så nog ser jag fram mot detta bröllop.

BiGavia
0

Hias om det blir bilder från detta handfäste vill nog fler än jag få ära att se dessa.Glad

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Lorelai
0

#15  *oooar* Så vackert.. Så vansinnigt vackert.

Jag kommer att drömma hela dagen nu. :D

Hias
0

#16 Jo bilder lär det bli för bruden har en vän som är fotograf som kommer närvara så bilder när nog finnas tillgång sedan jag lovar..

Brokenfether
0

Gomorron alla!
Här hinner man knappt blinka mellan soligt och regn…*L
Dagen kommer att innefatta en del glädjeämnen som poppar upp lite då och då…har en hel del att knåpa med oxå så det blir en helmysig dag…*L

Vacker dag till er alla….BB/B

Hias
0

Hoppas,Hoppas kanske jag har fått en som har egen butik som är intresserad av mina magiska verk jag tillverkar och jag "kanske blir leverantör åt han" med mina badsalter och magiskt arbete . Så nu kanske de vänder hoppas hoppas/BB Hias

Brokenfether
0

#20 Håller tummar & tår för dej Hias….det hade ju varit perfekt för dej…*L Kramar BB/B

Hias
0

Tusen tack #21 brokenfether ja de ser lovande ut men men man skall aldrig hurra först de finns ett skrivet avtal..Men tack och Kram

Sebastian
0

#5 Ska det vara gul lök eller vitlök? Skit samma du får jobbet. Dagens glädjeämne? Nä, måste jobba kväll. så idag är ingen rolig dag.

Mvh Sebastian

Lorelai
0

Jag skänker mina lyckotankar till dig för det Hias. Måtte det komma din väg.

Juvela
0

Hias det där låter som ett helt underbart bröllop. Håller med BiGavia, lite bilder sen lockar allt :P

Håller tummarna och tår här med för att det går vägen och du får bli leverantör. Låter ju hur kul som helst :D

Dagens glädjeämne: Vaknade med en ursöt kelsjuk lite katt brevid mig imorse, misstänker att hon sovit där hela natten. Så härligt att vakna med gosbollar ^^

Nu står min gröt här och väntar och så ska jag strax ge mig i kast med denna veckans uppgift till distanskursen jag går.

Inte så mycket till sol idag, men jag tror å andra sidan inte att jag har tid att njuta av den i vilket fall som helst.

Ni får alla ha en vacker och underbar dag!

Blessed Be! /Juvela

Hias
0

Tackar för eder omtanke och lovar att berätta hur det går och självklart kommer bilder sen. Kram

Juvela
0

#26 Glad

Lionadh
0

#0 Njut av tiden med barnen! Med lite tur ler Fader Sol mer än tidigare i veckan…

Ha det gott!

Light and joy and peace abide in me. Lesson 93 ACIM

Brokenfether
0

Min kvälls stora glädjeämne är att, jag precis fick veta att min bästa väninna ska bli min granne…Skrattande Åh,va roligt det ska bli!

För övrigt har dagen varit harmonisk på alla sätt o vis…..och den är inte slut än..*L

Go kväll till er alla..BB/B

Wargmane
0

Ja här är detglädjeämnen som löser av varandra …hm gårdagens dejt blev ett helt dygn!! Hehehe jösses det sprakar !!
Är nu i fullt ös med min lilla linnsa och Nordstjärnas lillknatt …det ÄR roligt det !!

Kramixar kastas till höger och vänster!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hias
0

Att en av våra goa gamla häxa har funnit oss igen Astrina har komimit åter /BB hias

Waara
0

#31 Det var en glädje för kvällen det :) välkommen,Astrina!
..övrig glädje är Enya på hög volym..ljus o mys..barnen..natti :)

29 :) vad kul :)!!

Blodeuwedd
0

#31 o #32 javisst var det trevligt.. :) Saknad var hon. Annars är det pynt pynt pynt som är glädjeämnet här.

Godnatt till er alla..

SEViking
0

Idag börjar min resa norrut å hemåt. Jippi, äntligen på väg. Passerar strax hudiksvall Yessss

SEV Cool

varulven
0

Ja få se… det bra… puh. FRA-lagen gick igenom. Jag vill lägga mig ner och döööö!

men ok. Om två dagar är det midsommar, det är väl bra?

(Börjar skicka alla mina mail och sökhistorik till FRA redan nu =P så slipper dom besväret att "fiska upp" mina  terroristplaner från alla andra stackars människor)

blodtopp
0

Nähe, FRA gick ju inte alls igenom! Den skickades på återremiss jö!

varulven
0

gick igenom nu ikväll strax efter 21 tiden.. såg nu att jag skrev i gårdagens tråd dock.

blodtopp
0

Jo, jag hörde på nyheterna vid 23 sen.