Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2173 ggr
Tistel-
0

Egen myggrökelse?

Jag vet att det var någon för ett tag sen som skrev om hur man gjorde egen myggrökelse…

Någon som vet hur man gör?

kram

isnornin
0

nej det vet jag inte… men jag vet att det finns citronellarökelse, man kan också använda citronella eteriskolja i aromalampa..

MVH Isnornin

[trumman]
0

enerök

Tistel-
0

#1tack=)

#2 tyvärr så växer ingen en häromkring…=) ngt mer tips?

lightseeker
0

trädsvamp på elden, använde vi oss av, på läger.

[trumman]
0

#4 Javisst ja! Helt riktigt, en av de bästa. Men lägg hellre på glöden, så ryker det mer och brinner mindre.

Mvh, T

Tistel-
0

¨smart=)

Coturnix
0

Idag såg jag en maskin som skapats och nu stod för försäljning på granngården/ Lantmännen. Den drevs med gas och skulle förinta alla myggor inom ett område stort som en normal trädgård…dryga tiotusen stod det på prislappen… jag tror jag gör en liten eld som jag brukar.

[trumman]
0

LOL!! Ja se businesstänket :D

Blodeuwedd
0

#7 De säljer även samma maskin (Mosquito magnet) fast en storlek mindre för ungefär 5000 och en annan som drivs på el för 3000 och ytterligare en (Black Hole) som kostar ungefär 800 och sen ännu en mindre med eller utan belysning för ungefär 2-300kr. :)
Myggmaskiner är på modet i år.. men så är det mycket mygg oxå.

Anco
0

Tack o lov så har vi inte sååå himla mycket mygg här nere i Skåne, än är kanske bäst att tillägga :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Ioma
0

Man kan faktiskt samla myggor och sälja för några kronor kilot. Konstigt men sant.

Det är därför de maskinerna gjordes.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Outrageous
0

#11 Vad används myggorna till?

Ioma
0

Jag kommer inte ihåg men maken har för sig det har något med medicin att göra säger han

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

[trumman]
0

I afrika (nagerst) gör man pannkakor på en speciell ickesugande mygga som svärmar i miljontals. Man fångar dom med stora (stora!) håvar och tar sig en nävfull eller två och plattar till pannkaksmos. Steker lätt på en uppvärmd sten och äter.

Nyttigt!

Tistel-
0

#14 jag såg det på tv för några år sen, insektsburgare! urk =)

[trumman]
0

Vi såg nog samma program :D

Tistel-
0

#16 haha kan nog vara så! Intressant var det iallafall! Skrattande