Tuff och kul dröm!
Inatt drömde jag helvilt och coolt!
Jag drömde att jag var någonstans i stockholm tror jag - uppe vid slussen eller gamla stan, jag körde dit med bil och jag fick åka långt upp för en kullerstensbacke. I bilen satt jag och min bästa vän.. när resan började så hade vi varit många, kända och okända i bilen men de hade liksom försvunnit längs vägen. Det började med att de somnade på den skumpiga vägen, och sedan var det plötsligt bara jag och min vän.
Vi kom till en mystisk affär.. en affär av det slaget som väldigt sällan är öppen (ni vet, en sån som jämt verkar vara stängd när man går förbi och knappt har någonting i skyltfönstret) Men nu var den öppen, det lös inuti och jag ville verkligen gå in och titta. Min vän kunde inte följa med in. På dörren till affären satt det två benknotor i kors och en del av ett bäcken (ett litet, kanske från ett djur eller barn) de var slitna av väder och vind och hade suttit på affärens dörr hur länge som helst.
Väl därinne försår jag att det är en häxaffär, kvinnan bakom disken rör ihop nån konstig liten minidekokt till mig, ur en flaska som ryker som om en ande krängde därinne. Hon är ganska kort och har svart, tunt hår, är kanske i 40-50årsåldern och ser lite lurig ut. 'Det var längesedan jag såg dig.. roligt att du är tillbaka' säger hon. 'Vi har aldrig träffats förut..' säger jag. 'Jo - vi träffades ju allihop förut men sedan sa du att du blivit trött på oss och försvann. Vi brukade ju träffas på de stora träffarna i.. 'säger något jag inte förstår' och sedan försvann du'. Jag fattar fortfarande ingenting. 'Vadå.. menar du tornet i stockholm eller?' Då skrattar hon åt mig. 'Nej såklart jag inte menar det, jag menar ju mötena i drömmen.'
Affären fylls av kvinnor i olika åldrar, det är trängsel och prat därinne. Alla känner igen mig och skämtar lite småspydigt med mig för att jag verkligen inte känner igen dem.. Kvinnan jag pratat med gör sedan något märkligt, hon ställer sig nära och sträcker in handen i min mage, jag känner hur det sprattlar inuti magen - som när man var gravid och barnet krängde omkring.
När jag ska betala har jag köpt saker för exakt 75 kronor. Jag öppnar min börs och den är full av tiokronor.. Men jag är 15 kronor kort. 'Vi tar de sen' säger den svarthåriga kvinnan, och jag tar mina grejer och går ut.
När jag kommer ut ur affären har min vän väntat på mig. Ute på gården så står det rostiga vattenkannor överallt som vi börjar arrangera.. de är alla fulla av vatten. Tillslut sätter vi oss i den märkliga lilla bilen och åker iväg.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Oooh vilken spännande och intressant dröm =) En såndär som snurrar till det i skallen på en ^^

Rolig dröm du drömde Spindelfot! Själv har jag tappat bort alla mina drömmar, men jag tror att det beror på för lite sömn. Drömmer mer när jag får sova tillräckligt. Förr drömde jag mycket och kom ofta ihåg mina drömmar, men sov också mer då innan barnen kom.
"Affären" Jolanda Den Tredje ligger i Gamla Stan, visste du det? Det är väl inte benknotor på dörren men den ser så där mystisk ut som du beskriver "som aldrig är öppen och knappt nåt i skyltfönstret" 

Jag har varit i den affären.. den låg inte lika högt uppe, kanske hade den några liknelser med den i drömmen..Men det var absolut inte samma stämning i drömmen, det var märkligt!
iof så köpte jag en bok där en gång men hade inte tillräckligt med pengar så jag fick den billigare;)

Fint att få läsa så bra berättelse om dröm. :D
Spännande,som inledningen av en bok :)
Detta var en Stor Dröm, du måste resa tillbaka till affären och betala de resterande pengarna. Det hon gjorde i din mage var bra, hon har satt dit ngt - kolla efter vad det är får du se.
Mvh, T

oj, oj, oj, den drömmen önskar jag att jag också hade varit en av de deltagande häxorna i. Hoppas att den har gett dig svaret, nu, på en av dina funderingar.---
Fantastisk dröm! Har alltid varit intresserad av drömtydning och hade en period när jag skrev upp allt jag drömde och det blev flera stycken varje natt. Inget slog dock detta, späckad av mening och symbolik. Härligt att vara "igenkänd", det är som om du har öppnat en dörr till en del av ditt inre som du har glömt. Jag funderar över de rostiga kannorna, vet du vad de kan betyda?

Några av er kanske fanns där, ibland har ni faktist varit med när jag drömt men jag vill vara säker på att jag faktist besökt någon innan jag berättat om det..
Jag kom ihåg nu idag att jag faktist somnade med en stark intention, jag har sörjt en del över det, över att jag är ensam i livet - Jag flyttar ju själv ut i skogen, och jag känner ofta att det kanske inte är meningen att jag ska bo med en man - trots att det är någon man verkligen älskar. Att leva själv.. är det det som jag ska göra i mitt liv? Att leva själv och platoniskt? för det är ofta ett jävla tjat om kroppen och sexet inom trolldom/new age, men jag känner att jag inte kan skriva under det alls, jag vill hellre vara ifred för mig själv, får man vara det?
Mycket tankar hade jag när jag somnade, och jag sörjde väl en del och var lite arg, och jag hamnade då i affären med dessa krinnor. Kanske betyder det att man inte behöver vara ensam, att jag kanske bor utan män men att jag delar en annan gemenskap.. ?
Ang trummans kommentar så var hon nog inne i min livmoder,(jag minns känslan glasklart och kan lokalisera den dit) stoppade hon dit ett barn blir jag jävligt arg, då får andevärlden fan ge mig ett jobb också så jag får en redig föräldrarpenning!

Det kan ju vara nåt symboliskt hon stoppade i din livmoder. Att vara gravid och föda i drömmar behöver inte betyda just att det är barn på gång. Att vara havande i drömmar kan betyda att du har något i dig som mognar och inte kommer att 'födas' fram förrän om några månader. Det kan vara ett beslut, eller en idé, eller helt enkelt nåt annat nytt i ditt liv.

Det hoppas jag.. hellre symbolik än verklighet.
När jag blev gravid förut så drömde jag att jag födde ett barn.. men det var inget människobarn utan ett marsvin och hela tjocka släkten kom förbi och typ 'eh.. ja det var ett vackert barn'. sedan skulle jag amma den lilla gnagaren.. och kände att det var ju tokigt, ska det verkligen gå till på det här sättet? Apropå graviddrömmar!

Apropå vattenkannorna.. de var liksom av den gamla sorten, i plåt och rostiga i fogarna. De kändes väldigt bortglömda.. rätt övervuxna av ogräs. Jag minns nu att det även fanns en pump där på gården som vi använde.. Jag vet inte riktigt vad vi gjorde men vi typ röjde upp litegrann, fyllde med färskt nytt vatten och gjorde fint, kanske tvättade vi vår bil..
Vatten i mina drömmar brukar ofta betyda 'det fördolda', bortglömda plåtbaljor ute på gården.. känns som ett typexempel på saker som får ligga kvar och rosta ihop ute på gården över vintermånaderna.. Kanske går jag in i mig själv och styr upp - jag vet inte riktigt vad det menas, för jättefint gjorde vi inte därute, vi rotade och fixade lite bara.

Kannorna kanske symboliserade att det är tid att "göda" något du inte brytt dig om på sistone?
Haha, marsvinsdrömmen var ju jätterolig… Ett bra exempel på att helt galna saker känns normala (men ändå inte riktigt) i drömmar. Det är nog det som händer när man för lite sömn; att verklighet och dröm flyter ihop och man kan inte resonera logiskt längre - fast då behöver man vara riktigt "Fight Club"-trött förstås.
Din dröm påminner mig om en jag hade när var liten. Den "handlade" om en liten vit hund, som visade sig vara en kanin, när jag tvättade den. Helt plötsligt stod två stora öron upp. Jag kände mig lurad; "kaniner är ju mycket biligare än hundar"! Väldigt märklig reflektion av en 7-8-åring, tycker jag. Jag minns också att det var den verkligaste dörmmen jag hade haft, så då undrar man verkligen hur knasiga de andra måste ha varit.
Hela din dröm om häxaffären och vattenkannorna känns som en städning av ditt inre (det är väl förvisso alla drömmar mer eller mindre…). Du träffar folk du har glömt och plockar bland saker du har försummat, en återanknytning till en bortglömd tid. Att människor faller bort på resans gång är också intressant, har du en gissning själv där? Kanske det är något du saknar i ditt nuvarande liv som du hade då? Fantasti, drömmar, vänner? Du verkar iofs inte råda stor brist på något av det… ;) Ibland tycker jag att man har behov av att återvända till en lugn kärna, särskilt när livet omkring en går för fort. Då är det skönt att vila i en gammal trygghet och bli igenkänd av gamla bekanta.
Hoppas du går tillbaka till platsen i drömmen och får veta mer. Glöm inte att skriva in och berätta då!