Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 6100 ggr
Ioma
0

Fertilitet

Någon som har tips på något som kan hjälpa till att göra mig gravid?

Örter, stenar eller precis vad som helst….

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

fridelfina
0

Zonterapi hjälpte min svärfar och fru, hon fick trillingar. Alltså gick på zonterapi båda två

Ioma
0

OJ. ja zonterapi ska i alla fall jag skälv gå, kanske borde ta med guben min oxå?

Mvh
Marika "Ioma"

Anco
1

Ofrivillig barnlöshet är aldrig kul. Jag tror också att det kan vara så att man spänner sig och vill lite för mycket och då händer ingenting. Jag har all förståelse för att det är svårt att släppa tankarna och bara låta saken ha sig gång.Det blir ju lätt så att man hamnar i en ond cirkel där man så gärna vill och man anstränger sig och så händer ingenting och då blir man spänd och försöker ännu mer osv osv.

Jag önskar dig och din man all lycka och håller tummar och tankar åt dig. Kram/BB

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[trumman]
0

Gå ner i vikt vet du ju redan om, annars är det väl att räkna då man är som mest mottaglig… och då knulla så fort ni kommer åt på rätt tider.

Kan bli lite mekaniskt kanske, men vafan, skare va skare va :D

fridelfina
0

Just ja, har din man testat sina "äggjägare"? Det händer att gynekologer/läkare glömmer bort det vid fertilitetsutredningar. I vårt fall så gjordes konstens alla undersökningar och när jag påpekade makens medicinering så konstaterades att den var "ofarlig" i fortplantningssyfte. Tills jag efter flera år av tempkurvor och hormonkurer fick nog och bytte gynekolog, då läste den nya i fass att makens medicin inte var speciellt bra för produktionen av simkunniga äggjägare! Vid test visade det sig att de hade minimerats till ett fåtal, men efter ny medicin till maken var jag gravid inom 2 månader.

lotta2
0

Akupunktur har jag hört kan hjälpa om man har en bra en…

Annars sitter det så ofta i huvudet, inte för att det hjälper att höra det när man sitter fast i det. Jag kan berätta min historia: Vi fick inte alls till det min man och jag, vi satt uppsatta på provrörsbefruktning och fick redan på att det i princip såg så illa ut att det inte kunde bli barn utan stora hjälpinsatser. Läkarna satte upp oss på kö-flera års väntetid. Min man hoppade av sitt jobb och började studera, själv gjorde jag likadant och lyckades komma in på konstskola. Till saken hör att vi hade båda väldigt stressiga jobb, ffa jag. Inom ett par månader var vi med barn helt utan hjälp. Läkarna var helt frågande och skojademed oss efter förlossningen och sa att ja vilken lyckogrej, men prventivmedel behöver ni ju inte oroa er för detta var ju en chas på miljonen. Första gången vi fick till det efter förlossningen blev jag gravid igen. Säg vilka odds kan det vara på det? Så klan det gå. Läkarna vet inte alltid allt dom inte.. Dessutom tror jag att det man måste göra är faktiskt det allra svåraste som finns; att släppa tanken på att det "måste" bli ett barn. Man blockerar sej fullständigt på något sätt. Jag vet att detta inte gäller för alla,  men jag har hört flera liknade berättelser av bekanta.

Jag önskar dej all lycka till med alstrandet!

BB /Lotta

Ioma
0

Vi har försökt i 8 år, de två första åren var man besatt av att bli gravida men sen klingade det hela av.

Vi sa att blir det så blir det.

Använde inget skydd och hade sex när vi kände för det utan tanke på att bli gravida.

Jag fick november 2006 cancer och FICK INTE bli gravid under ett års tid efter cancerbehandlingen.

Nä det är ju ingen risk att det skulle ske tänkte vi ju så vi körde på som vanligt utan skydd.

Ingen graviditet trots att vi inte tänkte ett dugg på graviditet.

Tills nu i februari då det gått 1 år efter cancerbehandlingen nu är jag inte lika neutral längre *S*

Nu skrivs alla menstider upp, ägglossningsdagarna antecknas i min handdator osv.

Igår kväll fick jag ägglossningsvärk och vi körde på som kaniner. hahaha

Jag tror vi har kommit över det där med att spänna sig så det inte blir något barn *S*

Mvh
Marika "Ioma"

[trumman]
0

Det är inget fel på hans sperma då? Har han kollat upp det, har han säkert om ni försökt i 8 år… men han kanske ska kolla igen?

*shrug* 

Jag kan bara säga lycka till och fortsätt kanina!

Mvh, T

Ioma
0

När vi gick igenom fertilitetsutredningen så var det bara vikten först resten sen så det blev aldrig att de gjorde spermaprov på honom… Är nog dax ;-)

Att öva är roligt ;-)

Tack

Mvh
Marika "Ioma"

[trumman]
0

#9 DOH! Troru det är dags efter 8 år…. O_O jodu, nu ska han simmare kollas!

Ja övning ger färdighet, vi övar och övar, en par gånger i veckan - ibland 2-3 ggr dag om vi ligger i hårdträning ;)

Men nå fler ungar vill vi INTE ha. Det vet vi bägge två med all önskvärd tydlighet :) 

Mvh, T

Ioma
0

Hihi japp nu jäklar ska han testassssssss

hehe ja men övningen är ju trevligt man vet väl aldrig… Kanske det kommer till användning för er i alla fall nångång? ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

[trumman]
0

Jag åminner mig ngt jag läste en gång, om en nepalesisk shaman som gjorde en fertilitetsrit för ett ungt par som var barnlösa.

Efter att ha invokerat alla andar, kallat och sjungit och dansat fick kvinnan sitta på en stol en bit från shamanen - han kastade sedan sin trumpinne mot hnne, och lyckades hon fånga den mellan benen skulle hon bli med barn!

Kvinnan misslyckades några gånger, och hela ceremonin fick göras om - men till slut lyckades hon! Enligt artikeln gick det inte lång tid förns hon var med barn.

Det kanske vore ngt att prova!? :D

Mvh, T

Ioma
0

Åhhhh finns han här i sverige tro????

Jag gör vad som helst nu.

Mvh
Marika "Ioma"

[trumman]
0

Nä, det var Nepal :( och själv har jag ingen erfarenhet, annat än den naturliga, hur man ska göra.

Mvh, T

Ioma
0

Aha det va synd. Hojta till om du hittar nån häromkring. Har tyvärr inte de ekonomiska resurserna att resa till nepal :-(

Mvh
Marika "Ioma"

[trumman]
0

Jag har lite idéer…. kontaktar dig via PM.

Mvh, T

Ioma
0

*kramar tacksamt om*

Mvh
Marika "Ioma"

lotta2
0

Tycker spermieprov är festliga på sitt sätt. Vad man är får för reslutat på ett spremieprov så är inget ristat i sten där heller för alltid, även om man som vi lämnat in flera under en längre tid.. Min man fick ju reda på att han var i princip helsteril och min vänninnas man hade nästan helt döda spermier där med, urusel simförmåga, hon hade dessutom problem med hormonerna. Dom adopterade och hon blev gravid nästan omgående. Tycker dettta är lustigt och säger mycket om hur lite läkarna ibland vet vad som försiggår i ens egen skalle…

Tror inte man kan låta bli att spänna sej när man är i den situationen, det handlar om djupare psyklogiska funktioner än att man ska kunna styra det med vilja. Dessutom är spänna sej helt fel ord, man jag använder det i brist på ett bättre uttryck.

Men testa akupunktur, jag hade en kille som påstod sej ha mycket bra resultat ihop med örtmedicin, som han lärde sej i Kina akupunkturen alltså. Gäller ju bara att hitta en bra en och inte en som gått en minikurs…:/

Ioma
0

Ja jag tar gärna emot tips på någon som ger akupunktur i detta ärende. Jag känner bara till en tjej som håller på med zonterapi, kopping, massage och liknande men inte akupunktur…

Mvh
Marika "Ioma"

lotta2
0

Var bor du Ioma? Man kan också höra av sej till Svenska aukupunkturförbundet , eller en annan av dom olika organisationerna som finns ( minns inte vad dom heter)  för dom med olika utbildningar och höra om dom kan rekommendera någon duktig i din närhet. Det finna ju flera varianter med korta och långa utbildningar och det där kan inte jag. Jag hade ju velat gå till en så bra som möjligt såklart och ingen sjukgymnast som lärt sej lite granna… Det finns väl en systersajt alternativbehandlingar här på ifolus, kanske vet dom några bra akupunktörer? Han som jag var hos fick ordning på mina körtlar som inte läkarna alls visste varför dom helt plötsligt blev stora som ägg och ömma, men efter ett par behandlingar var det borta.

lightseeker
0

ja du, ioma, att testa alla sätt, det bör man ju.

Efter många misslyckade behandlingar, så prövade jag zonterapi, när jag hade fått 10 behandlingar, så frågade behandlaren mig, om jag var beredd på att bli gravid, i sådana fall, så var det dags att gå hem och köra på, så gjorde jag och precis 9 månader senare, föddes min son.

Så zonterapi är att rekommendera.

Ioma
0

#20 bor i småland, vid staden Eksjö.

Ska in på Alternativ och höra med dem om det kanske finns någon som känner till någon häromkring.

Tack för tipset!

Ohhh ja zonterapi ska jag helt klart gå då en av mammas vänner har företag i skirö där hon utövar zont- kopping, massage mm.

Vi har redan pratat om det och hon ska ge mig zonterapi. Jag måste dock spara ihop lite pengar.

Mvh
Marika "Ioma"

ANBC
0

Ses, sex och åter sex varje dag mycket härligt ;-)

Jag tror på sex och avslappning, det är livet.

Fungerar inte det får man undersöka om man passar ihop eller om man själv eller mannen har nått fel.

Oftast beror det inte på att någonting är fel utan att man har spänningar och blokeringar.

#21 håller med om zonterapi kan vara ett alternativ för avslappning och att lösa blokeringar oxå.

Kör på men man måste njuta och inte se det som ett nu måste vi bli med barn grej för då är risken att sexet blir mekaniskt och lusten och det erotiska försvinner så gör er inte av med den erotiska stämningen.

Kram o BB