Dagens Glädjeämne 16/6
God morgon alla vänner!
Tidig morgon , arbete hela dagen….en glädje!
övriga glädjeämnen får jag skriv ikväll….
May your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Godmorgon!
Njuter av släkt o vänners sälskap!!
MVH Isnornin
Njuter av att det snart är sommarsolstånd… vi har hyrt torpet uppe i skogen och min far kommer upp från Fjollträsk för att hälsa på.
Duggregnet var skönt mot barfötterna på väg till jobbet och frugans stek smakade underbart med en näve smält ost på. Tian hade jag också till en Ramlösa så… ja… en helt bra start på dan.
Mvh, T

Dagens glädjeämne: Allt går som det ska. Fåglar sjunger lovsånger till solen, gräset är som Trumman sa härligt fuktigt, Livet är skönt idag. Solen kikar fram, gräset är nyklippt, ändå sen jag flyttade in i huset har livet haft ett flyt det saknade förut.
Mvh Sebastian
Solen skiner, fåglarna sjunger i högan sky och gräset är nyklippt. Att kunna öppna dörren det första jag gör på morgonen och kliva ut på trappen iklädd endast evakostym och hälsa dagen är en gåva i sig. ;)
Vad glad jag är för du fick "ditt" hus Sebastian. :) Jättegrattiskraam.

God morgon mina kära.
Här skall dagen spenderas med vardagliga sysslor. Jag skall så långt jag kan och orkar göra ett ordentligt ryck här.
Dagarna är inte många innan det är lördag och så med det en viktig dag.
Var väl mött denna dag

God morgon gott folk
Önskar er alla en underbar dag
SEV 
God Morgon önskar jag er alla. Här flyger molnen över himlen och gömmer solen titt som tätt. Lite regn kom under natten så det är fuktigt ute och det luktar underbart friskt.
En underbar dag till er alla, min egen är fylld av lugn och harmoni med jobb ute i trädgården. BB
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

nu har solen kommit hit, men även regnet har hälsat på när jag var bortrest, äntligen!
Nu är det sommarlov, igen, underbart!
Kul sida, inspirerande. Jag har gjort liknande "småsaker" i mina dar, som att linda en gren runt sig själv och forma en cirkel, men har aldrig kollat upp om det blivit ngt. I sommar ska jag göra projekt i stugan.
En skum detalj är att han skriver att ju fler träd vi har på jorden ju bättre… och i nästa andetag vill han att man köper hans bok! :D
Sånt där kan jag tycka är så kul på ngt vis. Men ok, hans böcker kanske är tryckta på människohud?!
Mvh, T

Godmorgon här är de ömson sol ömson moln och dagen är under kontroll/ skall nu tillverka lite av mina nyare bad/cermonisalter så de är klara till Litha(Midsommar) samt att jag bygger lite pö om pö på min hemsida som komma skall. Så de får bli lite glädje för dagen och återkommer givetvis när jag vet va jag tillverkat för nya salter om någon sedan önskas byta till sig några/BB Hias

God morron allesammans!
Idag ska jag åka med min väninna till Lövsjö Ängar.. ett naturreservat en bit härifrån.. blodtopp tipsade om det *L*
_
Brightest of Blessings to all of you!!
_

Godmorgon! :)
Här är himlen grå och luften kall, men det gör inget för min egen del för jag ska jobba :) Det blir så varmt i butiken om det är sol! Puss och hångel på er!
Ska njuta av det fina vädret, vara med barnen åka till gymmet med min man och dra i lite maskiner en stund och sedan jobba med bandet i studion. En helt vanlig härlig dag.
Kram o BB

Jag fick se min lilla skatunge första gången igår, tror jag det var. Trodde inte det blivit nåra för äggtjuvande Kråkan var där iår igen. Jätteglad blev jag!
Mot jobbet = tjäna pengar = åka till Senegal?!
Laila
Ja.. jag vaknade för fem minuter sen.. jag tar igen ALLA förlorade sovtimmar när jag är ledig ;)
Nu vet jag inte riktigt.. äta långfrukost och läsa nyinköpta "witches bible" kanske? Eller ta en promenad i skogen. Dammet får ligga kvar i hörnerna för jag tänker inte anstränga mig med något annat än roliga saker idag :)
Härliga måndag *garv*

Eftersom jag inte kommer på något sorgeämne så är nog allt ett glädjeämne idag. :) En bra dag utan plikter.
ÅSKA!!!
Äntligen small det till, och det rejält!!!

#17 Det blixtrade en del bort i horisonten här sent igår. Mullrade dock inte något värst.

#17 åhhhhhhh va härligt när Thor far fram med sleipner och slå me sin mjölner och rensar ut allt otyg i luften/dock så lyser fader sol ömå me lite små grå moln ibland men vi skulle oxå behöva en redig urladning. /Hias

Glädje idag !!
Fick upp mina fina trummantavla sent omsider…den satt där den skulle !! Är så stenhårda väggar bara att det krävs betongspik…men nu var det äntligen fixat…Å fiiint blev det!!
titta i Heligt klottertråden !!
Nästa glädjeämne är att jag ska på dejt,,,med min älskade själsgubbe!!*ler*
*skuttar runt *
Önskar er alla en riktigt go dag !
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

#20 såg de i andra tråden och vart ju urvackert/han är duktig vår broder Trumman och själv så haver jag tillverkat en del nya badsalter idag så här doftar de massor me mystik och magi. Hoppas du får en harmonisk och kärleksfull dejt/BB Hias
Min glädje får vara att läsa era glädjor,gott. Lite egen har jag ju faktiskt,men den sitter lite gömd än..
#20…avis..näe då *ler*,bara så härligt för dej!!
#10 Härlig Litha/juni bild,ser ett recept där oxå :)
Ha en god kväll! //W

Får göra som Waara, gläjdas åt Era gläjdor idag.
Lite dåligt med glädje hos oss, här förbereder vi minnesstund för bortgången gerbil. Sonens ena dog igårkväll, och själv är han än så länge ovetandes då han åkte på smådjursläger i går på eftermiddagen. Han kommer hem på torsdag så då ska vi berätta för honom och så kommer vi ha en minnesstund och begravning på Litha/midsommar.

Dagens glädjeämne är faktiskt att internet inte funkade på 8 timmar *S* Då fick jag en massa gjort som jag skjutit fram alldeles för onödigt länge. Nu är det gjort!!! =)
Och så har det regnat och varit soligt om vartannat också. Jord får äntligen den fukt hon behöver.
Mina frön växer och frodas också =)
Hadina! Berätta hur det var vid ängarna sen. Jag är så nyfiken på vad du tyckte om platsen!

Nämen! Här år ju dagens glädjeämnestråd! :D Ja! Kanske att yngsra dotern sitter vid en eld och sjunger. ?

blodtopp.. Det var slagit :(
Men det var en mycket vacker plats!!! och fikakorgen var ljuvligt god där i gröngräset *L* och så var där hästar och ungdjur med.. så det blev en extra bit och gå när vi skulle tillbaka.. då jag har både häst och ko skräck *S*..och två små sötnosar som jag absolut inte ville skulle se att vi var *lite* rerverade för dessa kreatur *S*

Ledig idag! :)
Har varit hos mormor och grattat henne på 80års dagen. hurra hurra för lilla mormor.
Sov gott inatt, vaknade till av att min stav började pocka på uppmärksamhet. Sen drömde jag bara konstigheter, en guidad museitur på engelska som skulle handla om historisk erotisk litteratur, poesi och konst som började i ett slott men sedan urartade till att gå vilse på ett stort (rostigt) kryssningsfartyg och sedan fortsatte guidningen till ett övergivet fiskarläger där ciceronen visade ett gammalt sätt att balsamera lik och sedan kom det riddare på stora hästar, varav den bortersta riddaren var en gammal vän och vi började hångla tills vi blev avbrutna av ett vrål från buskarna. Ut kom en gigantisk puma och började jaga mig genom svenska sommarängar. Ciceronens huvud flög efter mig i luften och sa åt mig att stå still och göra mig så stor som möjligt. Men jag var för rädd, och ju mer panik jag fick desto fler pumor kom det och tillslut kom det en man i medeltida kläder och bad mig byta puma med honom för pumorna ville bara äta upp den som de först hade sett men det slutade med att jag stod helt still och hoppades att puman skulle fortsätta förbi mig men istället hoppade den in i mig och sen vaknade jag piggare än på länge.

Att somna in ordentligt och sedan vakna mjukt är inte vad jag är van vid. Men bra najs är det.
Dagens glädjeämne är nog det… Utvilad _RS_ med glada och utvilade personer runt sig.
Aaaah härlig dag! =D
Var iväg på intervju till utbildningen jag sökt, och det kändes som om det gick riktigt bra. Nu är det bara några nervpirrande dagar kvar (27 juni) innan man får reda på om man blivit antagen eller ej.
Fick tag på personen som lagt ut en annons på blocket som jag var intresserad av igår och var och kollad på det idag. Så nu har jag fått hem ett litet skåp som ska få agera altare och förvaring :D Oooh det e så fint :D
Trött och sliten, så det ska bli så skönt att få sova sen.
BB på er alla /Juvela

#23 Det var sorgligt att höra. Hoppas det inte blir ett allt för hårt slag mot din son.

#30 Tack, jag tror att han självklart blir jätteledsen, men vi har kommit i kontakt med döden förr så jag vet att han hämtar sig bara han får sörja. Han kommer veta att farmor leker med och tar hand om Marshmallow, och de kommer sitta på ett moln och vara stolta över honom!

#31 så har jag även förklarat här hemma när någon gått vidare oavsett djur eller människa vet när mina söner på 18år va små 6års ålder och min farmor gick vidare så kunde jag dock trösta dem med att nu hade Gammelmormor någe att fika med där uppe i himmlen och senare kring jul så börja de snöa var på en av mina söner säger till mig"mamma varför spiller gammel farmor så mycke mjöl när hon bakar" ja så sött de lät /Hias

#32 Haha, vilken härlig kommentar :D

Ja, de är rara de små, mina barn släppte upp såna där dyra gasballonger till farmor en gång - "hon ska få min" sa den ena när han tappade sin, då släppte även den andre "min med"!

#34 Men åh, jag blir så rörd av såna saker. :) Så fint.

#26 Nej vilken osis!!! Måste ha blommat på ordentligt då, eftersom det inte ska slås förrän allt blommat klart och frökapslarna mognat ordentligt. Fast iofs ligger ni lite före i säsongen än här 'uppe' och det har ju som sagt varit varmt och torrt länge.
Men jag blir glad ändå att du tyckte om platsen. Den ligger mig varmt om hjärtat. Och att de tagit dit hästar var nytt. Det gick bara ungtjurar där när jag jobbade där. Äventyr för dig alltså =)

Dagens; champinjonstuvning :p .. och intet skall förfaras! (Dessutom är skyn förunderlig här hemma denna kväll, som ofta).

mums….
Gokvälls på eder! Åska,regn och sol har varvat himmeln här idag. Känns lite varmare ute dock mot dom andra dagarna som varit och det är skönt.
Har varit på ett möte med Arbetsförmedl…idag och det ser givande ut just nu. Ev ska jag prova på att arbeta som djurhållare, trädgårdsmästeri eller hundtrim…ska bli spännande och se vad det blir…*L JAG i en stor traktor….säger bara -Vik hädan allt som lever….*S
För övrigt har jag gottat mig under täcket hela långa dagen. Har varit så trött.
Kvällen har innehållit trevligheter genom webben och som alltid,rolig konversation med en viss go gosse…*L
Ha en skön kväll/natt och sov gott..BB/B

Dagens sista glädjeämne… The fountain, det var en wow-film utan like… Tack ! ! !

#40, anytime.

På tal om filmer. Mitt bästa glädjeämne senaste dagarna har varit den nya tv-serien "Moonlight". Vampyrserie, verkar kass om man ser reklamen och så, men shit. En vampyrs bekännelse möter film noir. Helt underbart och sjukt spännande.
Ännu en vacker morgon har grytt och jag önskar er alla en glädjefull och givande dag. Har gått min morgonrunda, hälsat solen, träden och örterna, bugat för alrunan och blivit uppmanad av ett skällande rådjur att avslöja min närvaro. Vi har fått regn, några droppar bara men jag får vara glad för det lilla. Däremot är det rikligt med dagg i gräset och en mjuk dimma som just lämnar ängarna.
#42 moonlight? den har jag helt missat (har iofs precis fått en tv igen) Vilken kanal går den på?

#44 Den går på 3an på söndagkvällar, men den är ju inne ett par avsnitt nu, så jag har piratat och tankat ner den då jag aldrig lyckas passa tider på tvn.