Vad skulle ni vilja veta?
Jag planerar en del artiklar och intervjuer inför framtiden, och det finns flera intressanta personer jag hoppas kunna träffa.
Det jag funderar på nu är bra frågor som man kan ställa till de här personerna. Det gäller i första hand en professionell duktig häxa och även en örtterapeut.
Vad skulle ni vilja fråga dem om?
En hel spannfull frågor…. ^^ men kommer itne på något nu bara för det ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Eee, ingen aning just nu, många frågor men kommer inte på dem just nu.. :/ Kanske.. när kände hon att hon var häxa? Eller hur jag nu ska formulera det :/ ^^
Ååh en artikel om hur man läser runor vore lite spännande :) och kanske en om Ouija Boards (självklart med varningar osv. och information om hur man "stänger kanalerna igen") eller kanske en artikel om hur pendeln funkar ? :)
ojdå fattade fel.. hmm.

Nej, fortsätt komma med förslag på artiklar också! Det är jättebra att få höra era önskemål, det underlättar och ger inspiration!!
religioners ursprung! Det är nåt som intresserar mig jättemycket!
och då inte bara kristendommen (den vet vi ju rätt bra) eller katolismen, utan hinduisme, buddisme, pagan, wicca, druide, alt!
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Jag skulle gärna vilja veta lite mer om alla "häx-redskap". Finns ju så många. Lite förvirrande, vet inte vad allt ska används till, tex kristaller och stenar, athame, altarklocka m.m
Lite pinsamt, man bör ju som häxa veta vad allt ska användas till. Men jag är nybörjare! 
även en född häxa föds inte färdig utbildat Quabang! Det är inte alls pinsamt att inte veta allt om häxokonsten och alla redskaper! :D
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Jag skulle vilja fråga om vikten av att jorda sig. om det är viktigt att meditera som häxa.

Jag skulle jätte gärna vilja veta hur det käns att vara en "häxa"? är det nägot man känner en dag eller bestämer man sig att man ska bli häxa och inbilar sig alla dessa visioner?

Fråga häxan om energier som förflyttas mellan exv människor/föremål/platser/andar mm. Hur det går till.
Jag vill också fråga om att meditera och att jorda sig (hur gör man det)
Massor av frågor till örtterapeuten: Förvaring av örter, oljor, extrakt, torkning mm. Och hållbarhet. Fungerar det lika bra med örter från Willys kryddhylla, eller är det egenodlat som gäller.
mm mm
Naturväsen vill jag gärna veta mer om. Kraftdjur och familiars…valkyrjor, diser ja det finns mycket 
Håller emd Inca där, mer familiarer och naturväsen….
olika legender om bäckahästen, och även då de vattenhästar som finns i england…. dom påminner mycket om bäckahästenm n vad är det som skiljer?
flera gudar o gudinnor….
hur man brygger sig ett gott mjöd emd läkeörter i….. var hos en vikingavän i helgen och han bjöd på mjöd kryddat emd kanel och någon hemlig ingrediens, ljuvligt !
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Det skulle vara intressant att läsa om modärna aktiva häxor/wiccor!
MVH Isnornin

tänkte aktualisera ytterligare en gammal tråd enär det verkar ligga i tiden dessa dagar….kanske ka det också leda tankar till det vi faktiskt är här för att dela kunskap och erfarenheter…..
Bless You
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

#15 kan bara instämma i dina ord för de är ju därför jag är på fokus att få ge av de jag har att erbjuda samt att få ta del av va andra har för erfarenhet och kunskap/BB Hias
Några frågor skulle kunna va så här,
Vad tycker du om "penga- magi"? För när man ber om pengar, är det ju mest för att hjälpa sig själv. Kan man verkligen be om sådana saker? Var tycker du gränsen går?
Och kärleks- magi; att få någon kär i en, det är väll samma sak med det? För då hjälper man ju också bara sig själv. Man ändrar ju liksom på ödet? Eller den man ber till kanske bara besvarar sånna böner som hon/han tycker är viktiga, så då kanske det inte det gör något vad man ber om, så länge det inte är svart- magi?
Ja var går gränsen till alltför egoistiska böner?
Ja, det var min lilla undran……
(Jag ser besvärjelser och ritualer som en slacks bön, ifall ni undrar)
Allt;)
#17 Ritualer är INTE bön, men kan gott innehålla inslag av bön. En besvärjelse är inte HELLER en bön, men vissa besvärjselser innehåller böner.
Gränsen går där du själv drar den; har du dragit den för långt kan du ge dig tusan på att makterna kommer dra den rätt åt dig.
Mvh, T
#19 . Du kanske inte ser det som en sorts bön, men det gör jag! För vad är det iså fall för något?
….