Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 939 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämne 15/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God Morgon alla vänner!

Ännu en slö morgon för min del….lite blåsigt idag  moxlande vänlighet  (nåja …växlande molnighet säger meteorologerna men jag tycker det andra låter trevligare)…allt det som jag inte fick gjort igår skall göras idag…bannemej…*S*

Snart är ännu en högtid här…att fira eller låta bli om man det vill…Solståndet, Litha, Tirgan eller vad ni väljer att kalla den….en högtid som ofta missbrukas till fylla och slagsmål istället för den finstämda blothögtid det är….

Denna dag idag är bara en vanlig söndag….och  som vanligt

May your day be Blessed

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

fairytindra
0

idag fyller min brorsson år så jag ska ringa och gratulera honom. I eftermiddag ska jag ta med mig barnen och åka ut till mina föräldrar i haverdal. Min man håller på att bygga ihop sin dator som han har sparat till i mer än ett år och köpt delar till så det kommer säkert att komma ett antal svordomar under dagens lopp och då kan det vara skönt att komma iväg en stund…he he.  För övrigt så händer det nog inte så mycket…jag säger som du BD…en helt vanlig söndag kram tindra

Anco
0

En helt vanlig söndag med stora mörk moln, som antagligen inte, tyvärr, kommer med någon väta.
En dag i lugnets och fridens tecken.Ska bara vara och ta det helt som dagen kommer.
Varit ute och rensat bort lite ovälkommet ogräs i rabatterna och njutit av morgonkaffet vid dammen trots mulet och blåsigt väder, men det är sååå njutningsfullt att sitta där och lyss till vattnets porlande att jag inte kan låta bli :)

Önskar er alla en underbar söndag. BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Anco
0

Ännu lite mer glädje när regnet nu sköljer bort allt damm och allt växade får sig en livgivande dusch. Hurra för regnet!! :)

Hias
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

dagen har varit i fader sols tecken och nu kom min älskade häxsystrami lousu  förbi mig och hade denna vackra gåva me till mig för hon tycker jag är värd det och jag kände hur varm och glad hela jag blev/BB Hias

_RS_
0

Tålamod, förståelse och ödmjukhet får bli dagens glädjor.

Lorelai
0

Denna dagens glädjande ämne är att jag har stekt en omelett! ;)
Ingenting jag har gjort särskilt ofta, men idag var jag sugen.

Här regnar det igen, det är välkommet. jag tycker om de flesta sorters väder. Alla fyller dem sin funktion och det är lika bra att man tycker om det.
Ja annars är detta en ganska händelselös dag.

Var väl mött

Outrageous
0

Dagens glädjeämne är regnet. Så friskt och skönt ute nu!

Marelden
0

#7 Instämmer helt!

4 veckors semester, regn och ps3. Kan alltså inte bli så mycket bättre. ;-)

Iram
0

Ska dricka lite vin och pyssla med mor och svägerskorna nu. Vi ska göra grejer av ståltråd och pärlor. Det får bli dagens glädjeämne. :-)

ANBC
0

Att regnet har vräkt ner här.

Mycket välkommet var det.

Kram o BB

Anco
0

En extra glädje i kvällningen är ppåsen med fläderblommor jag har plockat och som ska bli till flädersaft imorgon.
Det är sååå gott, ännu godare när man har gjort allting själv :)

Önskar alla en god kväll!!

[trumman]
0

Sommarsolståndet firar vi också vår första bröllopsdag! :)

bjarvamor
0

Har faktiskt putsat fönster och städat idag, fastän det är söndag. Jobbar alla dagar i veckan som kommer, och lite fint till midsommar vill man ju ha! Flört

Blodeuwedd
0

Jag har klippt gräset och kluvit den sista veden. :) men Nu är orken slut… Jobbigt att jobba hela veckan..och ha en till framför sig. Pust! När ska jag orka få fint till missommar då?? :(
Nu blir det soffdöden en stund innan sängdags.
Kväll..

BranDuir
0

Inte många som gladdes åt något denna söndag…..jag gläds åt vänskap, förståelse, ömsesidighet och ärlighet!

Väntan är ett kapitel för sig….men inga nyheter är ju som det sägs goda nyheter…*S*

BB

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hadina
0

Jag är glad att vara hemma i min trygga boning igen!

Önskar alla en stilla och lugn natt..

_

Brightest of Blessings to all of you!!

_

Coturnix
0

Att jag hade möjligheten att äta chokladtårta till frukost! Att barnen hade så roligt på den lilla medeltidsmarknaden. Att den yngsta fick glädjen att rida på en liten häst för första gången. Att under en skogstur byta solsken mot ett störtregn med efterföljande hagelskur och få skrattanfall under en gran med en vän…ja det var en väldigt rolig dag och dagen innan var också så kul…ja vilken härlig helg! :D

Brokenfether
0

Gokvälls på er..*L Har haft en lugn men härlig dag idag. Fick en förfrågan utav en av mina grannar som undra vad i all världen jag går och spanar efter när jag är ute med hunden..*S  -Man ser dej alltid med en sökande blick längs dikeskanterna..*Haha*
Jo,jag spanar efter blommor och annat fint att plocka,sa jag…*L Finns ju massor.

Morgonen börja oxå med en kär konversation och det sparrar dagen..*L Lillsonen har glatt mig med sina små roliga frågor och svar som alltid,men idag undra han om Häxor iFokus var som en "dagstidning" för mig….ASG Ja,sa jag,det kan man säga…hahaha

Har varit upp på vinden och röjt för upphängning av växter och satt barkbitarna att torka däruppe oxå….ska ta och sopa undan spindelväv och putsa det lilla,vackra halvmåne fönstert imorgon.

Dagen har varit kanon…och så och kvällen….BB/B

Coturnix
0

okej nu harag fattat. det är den den sextonde juni. alltså gårdagens glädjeämnen…nu letar jag vidare för att finna dagens…