Häxor iFokus

Häxor

Etikett: sabbater-och-högtider
Läst 1937 ggr
Hias
0

Dags snart att fira Litha..

Hias
0

Hmmmmm va tog min text vägen????

Hias
0

Vilket som va nu min text tog vägen så kommer jag att fira ute på landet med div cermonier och mat samt dryck i mina närmaste käraste närvaro och vill önska eder alla de samma..

Skall se va min dikt har rymt???BB Hias

BranDuir
0

kom en liten femtonradig text flygande för mitt fönster nyss….kan det ha varit den tro?..*fniss*…det där händer mig alltsom oftast oxå söstrami…..*S*

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Iram
0

Ja det ska bli härligt med Litha och Midsommar, Hias! Ska försöka sätta in en liten artikel om sabbaten nu i veckan. :-)

Kram

Hias
0

#3 attans va de där den tog vägen hmmmmm /de va lite om själva cermonier och hur man fyller olika örtpåsar inför Litha men som sagt va skall se om den vill återvända #4 Kära Iram ja för min den for all väders tydligen så kan vara bra för de som kanske är lite nya och nyfikna på denna mindre sabbat/ Kram

isnornin
0

#4 bra idé:)

MVH Isnornin

gryning
0

Jag ska skriva lite om litha till min hemsida också har jag tänkt, det ser ju ut att bli lite sämre väder några dagar så då passar det ju bra att sitta och knåpa. :)

Juvela
0

*putt*

Brokenfether
0

Vill gärna veta mer om denna högtid. *putt* *putt* och som Hias nämnde…vad man kan fylla sina örtpåsar med.

BB/B

Vildblomma
0

Litha är min favorithögtid. Jag kommer att fira med familjen. Med magisk mat & dryck. När den magiska, ljusa natten kommer ska jag ägna mig åt magi & pyssel.

Hias
0

#10 ja de blir samma här att fira me de som man håller varmt i hjärtat och låta magin flyta och i nattens sken så kommer jag att sitta på gräset ute på landet och göra de olika magiska ting .

Vildblomma
0

*puttar lite*

spindelfot
0

Jag hade tänkt vara ute på torpet.. det verkar dock inte bli så, jag får se vad jag gör. Jag är tyvär ingen firar-typ.. Blev bjuden på en fest men vi har ingen barnvakt, och det känns lumpet att gå utan min man.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jodrena
0

Jag ska ut på landet till min barndomskamrat. Där blir det många ohedningar (jag är väl den enda :P) Så det blir nog inte mycket annat än att ha Litha i tanken, se på eldar och ja, mycket i svensson-midsommar kan ju som tur är kopplas till Litha med :D

Vekka
0

Jag kan berätta lite vad som händer hos mig.
Inleder med midsommarafton: när solen står som högst vandrar jag till en underbar källa i en trollskog här i närheten, berättar att jag är där, tar en renande tvätt o skänker örtkransar till källan o moder jord. Fyller ett par krus med ett härligt vatten som följer med hem. lägger blommor på en vargsten, galgbacken o några andra lämmningar. Natten är jag ute igen o samlar lite diverse tingest o hälsar solens uppgång.
Litha bjuder till fest i trädgården, stora kittlen är på plats o bjuder på en underbar korvsoppa med nygräddat bröd till.
Huvudrätten rullar in med olika grönsaker, bröd, rotfrukter, kött av olika ursprung dryck av cider, källvatten, vin o öl.
Till efterätt blir det bär o frukt med härlig vispgrädde till.
Stora brasan är igång under hela kvällen, där skänker jag vackra örtkransar för lycka, hälsa o välgång, o sprider en behaglig doft runt sig.
Trädgården smyckas med blommor o ljus o lycktor överallt. sätter ut mat o dryck till alla övriga som vill smaka.
Vän skaran är ca 20st ingen med samma övertygelse som mig men dom vet o tycker det är spännande o kommer gärna.
Därefter är jag nog rätt så trött men om jag orkar så blir det en tur på natten igen.
Hoppas att ni alla medsystrar/bröder får en underbar Litha.

Kramar

Jodrena
0

#15 åh det låter ju underbart :D vore kul att se, ta bilder sen?

[trumman]
0

JAAA! Få se bilder - har man sagt A får man säga B! ;)

Vekka
0

#16#17 #S# jag ska försöka få ordning på min digikamera, nyköpt! ej installerad ännu på datorn. så kan jag sätta in foto om ni vill.

Kramar