Djurskinn?
Någon som har ett bra förslag på något som liknar djurskinn?
Som även tål väta.. Vill inte ha djurskinn av olika anledningar.
Tacksam för svar!

Men du …det vet du ju …kommer du inte ihåg galonbyxorna som en skolkamrat hade….***ASG***
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jo.. fy tusan! Visst kommer jag ihåg dom *S*
Hade nog tänkt mej något mer färglöst *S*

Fast helt ärligt, istället för syntetiskt material, så skulle jag hoppa över skinn helt o hållet och använda goda naturliga material i stället

Jaha.. som vad? tex.. Behöver en ganska *stor bit*

Till vad?

Hmm.. ska jag avslöja det här?.. Jo jag är så stollig så jag tänker finna mej en plats, och bygga mej en tippis!

ja då går det ju utmärkt med yllefiltar….

Ja det var ju inga dåliga förslag.. segelduk, och yllefiltar
Hmm fick för mej att jag skulle ha nått liknande skinn.. men det här var ju kanon.. Tack!

oj vad dyrt det skulle bli ifall man byggde en skinntipi! Visst skulle det bli genuint och bra snyggt.. men oj vad dyrt.
Men jag vill gärna veta hur det går! Jag skulle gärna ta och bygga en själv, någon som har några tipi-tips?
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#10 Varför söka sig till Over There till indianer, då vi har samer som bosatt sig i lavvu/lavvos i hundratals år?? Ahh, just ja. Det gick så lite sameromantikfilmer då vi växte upp ;)
men ok, nog med sarkasm…
Segelduk är bra för å tillverka lavvus.
Mvh, T

vad jag förstår av bilderna så tar man slanor och lutar mot varandra - ev snörar dem? (typ dubbelt halvslag?) och sedan virar man en segelduk omkring.. och spänner den bra så att regnet rinner bort lätt..?
jag såg en dokumentär en gång där ett par byggt en sådan stor på sin gård som de bodde i om somrarna.. och blev fullständigt förälskad, jag ville hångla med tipin! (okej, förlåt.. lavvun) åtminstone bjuda dit min man och hångla med honom.. mysigt var det, och vilken utmärkt, naturnära samlingsplats!
#13 Du är förlåten.
Mvh, T

#10.. Ja varför just en tippis?.. Vill inte ha det så modernt som i en lavvus :)) Tack för tipset trumman!
#13.. Ugnefär så ja.. svårare är det inte.. det lät ju lätt *L*.. men lite jobb om man gör det själv givetvis..
Det som kanske blir lite värre.. är om man inte har egen mark som man kan disponera.. vilket jag inte har.. men ska finna någon som har.. så jag kan genomföra detta!

#15 bygg en liten en i vardagsrummet då? ;)

#16.. njae.. den är ju inte ute då ju :)
#15 Du kan få låna en hörna i min trädgård :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#18.. Ååå vad du är gullig!!! Kramar!!