Dagens Glädjeämnen 12/6
God Morgon vänner!
Regnet har välsignat oss i södra Småland inatt och nu…..Det doftar nyregnat och Moder Jords-mulligt ute…äntligen…så underbart!
Jobbet kallar!
May Your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ja god morgon.. Jag är inte uppe före kl 07 frivlligt kan jag lova. Drömde illa som drog mig ur sängen..
Men icke att förfäras. ingen sanndröm iaf. :D Men inte skall man väl låta sig besegras utav en dröm?
Nej.. en stunds digitalt som bas och kaffe på det gör dagen till en ny en. Själva glädjande ämnet får nog vänta till senare.. Annars är hälsan och mina söner mina glädjande ämnen för alla dagar. ;)
Var väl mött
Godmorgon! glädjen som Lorelai är barnen,dom fina goa barnen
Önskar er en fin dag! .. (stackars som drömde så…kram)
God Morgon, glädjen just nu är regnet som föll i gårkväll och lite granna i natt. det luktar alldeles ljuvligt utomhus nu.
Kanske att dagen bringar lite ner nederbörd.
Önskar alla en underbar dag.
BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Godmorgon /få se va vi kan få idagen just nu så skiner solen och mina små sitter och dricker sitt te och ostsmörgåsar i solens sken. Vi har planer på att eventuellt gå och se clownen Manne han skall ha matine i vår park för alla barn helt gratis . I övrigt så få vi se va dagen har att erbjuda(en extra varm kram till Lorelai och må du få en dag i frid Kram ) BB Hias

God morron allesammans!
Kanske har det kommit några regnstänk inatt? Men nu är det klart väder här.. Få se vad dagen har att erbjuda idag..
_
Brightest of Blessings to all of you!!
_

Tack kära systrar.. :) Dagen kommer att gå i fridens tecken.
Det är bra att möta upp med sina demoner. Om jag inte dem besegerar besegrar dem mig.
Min glädje för era tankar.. dem värmer.. :D
Lite regnade det allt.. Nu kvittrar fåglarna i kör härute och solen kikar försynt mellan molnen men det är kallt!! Om man jämför med de senaste dagarna i alla fall..
Torrt och vattenbrist. Jag har ett vattenhål i trädgården som alltid brukar vara fyllt med vatten, det är torrt som snus just nu
:(
Nu väntar en dag på jobbet.. ha en vacker dag ni alla..
BWKram
Nu börjar det regna lite granna här igen…. envälsignelse för vå uttorkade Moder Jord. tack och lov är det fint regn, både det som föll igår och det som kommer nu, så att hon hinner ta åt sig vätan.
Dagens glädjeämne är att imorgon har jag halvdag och kan spendera dagen med att lära mig spela d-bone i skogen.
Det ser jag fram emot.
Mvh, T

Ídag gick jag upp med barnet.. pigg och glad. Kollade sedan på klockan. FEM!!! Var jag alltså uppe och sparkade.. men jag har hunnit med mycket, så jag är bra nöjd. Disken + slipade och steriliserade en stor skål benknotor som legat i köket nu ett par veckor..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Visst kommer det regn, men det är inte många droppar. Torkan fortsätter och bevattningen sker dygnet runt. Lite kallt i morse och det gällde att arbeta för att hålla värmen. Endast knappt 5 grader strax före 5. Morgonstund har ju guld i mund och man måste ju upp på morgonen och njuta av morgonen.

Spindelfot!.. Vad är det för ben du använder?

De jag slipade imorse var lammben och kycklingben.. återstår att se vad jag ska göra av dem, lammbenen ska jag kanske slänga, de är stora och jag vet inte om jag orkar med arbetet med dem just nu..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Sätter min vedugn idag. Och såsnart det har kommit lite regn ska jag ELDA! Ett riktigt glädjeämne.
#13, man kan göra vackra askglasyrer med benaska, fast då måste man först bränna och mortla benen… lite mycket jobb.

Regnet har precis slutat här och minior sover middag… Vi finner oss så smått tillrätta med saker här och kaffet smakar gott.
Min glädje för dagen är ännu inte kommen, men jag skall till en stor kulle med en massa stenspiraler idag… där skall det insupas upplevelser. Skulle ha gjort det igår, men då somnade pojken…
Det kan bara vara bra…
//tjo
Årets första rabarberkräm är precis klar och står för att svalna.
Det är en glädje att känna doften av nykokt rabarberkräm….

Min glädje idag är att första dagen på sommarlovet. =)
Ha en underbar dag allihopa!
BlessedBe! *F*
#17 Åhhh va skönt för dig!!!
2 månader helt ledig.
Jag hoppas att du får ett riktigt härligt sommarlov.
BlessedBe
Åhh BD , nu blir jag avis på alla er som fått regn alltså…
här i halland behöver vi det grymt mycket men det kommer inte mer en 10 droppar ju OCH det var i måndags…
Trodde det skulle komma åska/regn i tisdags natt för då var alla flugor + att huvudverken dominerade i mitt huvud hela dagen kvällen . MEN INTE !!!
Jag önskar er alla en fin torsdag ialf, för ni alla är så goa :)
Kramar om !
God middag alla godisar! Tidigt imorse vaknade jag av Tors hammare…höll på att ramla ur sängen faktiskt,sån kraft var det i hans viftande med hammaren. Tänkte i mitt still sinne att här ligger jag i min järnsäng och ett vägguttag prexis sidan om sängbenet,så OM jag vaknar igen så blir det väl med en sjujäkla hempermanent…
Regnet har varit ganska rikligt och det regnade fortfarande när jag steg upp under förmiddagen,men nu e det sol igen.
Annars är det en dag med mera insikter..*L
En fin dag till er alla..BB/B

Känns bra idag :) all disk är diskad och all tvätt är tvättad och hänger på tork i hela lägenheten. Sitter och lyssnar på avslappnande musik och ska nog ta mig nedåt mälarveckorna senare och se om det finns ngn knalle som säljer randiga knästrumpor. Regn har vi haft mycket av den här veckan och inatt hade vi tom skottlossning i området där jag bor, skrämmande. Jag är glad att bovarna höll sig till varandra och inte sprang och sköt bland husen.

hej o hopp!!
dagens glädjeämne är att jag mår så bra…
tänk vad denna årstid ger…ljus, dofter, harmoni i kropp och själ.
har haft privatsittningar hemma idag , götebogare som letar sig upp till trollhättan …..det spinner på …ringar på vattnet…
En stor kram till er alla !! // Kristina
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
In o vänder,vilken glädjespridare du är Kristina Wargmane,glad jag kikade in :)
Trevlig kväll allihop!/W

Dagens stora glädje ämne för mig va att se mina barn glada och att en artist som Clownen Manne som varit aktiv i över 30år kommer till lilla Handen och gratis ger en föreställning för alla barn stora som små och att han tecknar för hörselskadade samtidigt är ju en extra krydda/Tack trots att du snart är 70år och still going strong …

Jag var vid gropen/kullen här i Ö-sund… Mycket mycket mäktigt…
Ett gott glädjeämne…
#24 Vilken underbar dag det måste varit för dig och din barn (naturligtvis alla andra barn också!)
Förutom dagens andra glädjeämnen så blir det en glädjens dag imorgon när jag ska fara iväg och träffa en kär vän som jag inte sett på ett tag!! Det blir mycket trevligt!!! :D
En trevlig kväll till er alla
Min glädje är att varje morgon hälsa alrunan och andas in alla goda kryddiga dofter, som möter mig den nya dagen. Att leva är lust och glädje.

Ikväll är jag trött.. har haft ett par vänner här på besök.. den ena har jag inte träffat på ett år.. Det var ett kärt återseende!
Och imorron kommer en gohäxa till mej! Ska bli såå härligt!
Hon är saknad och efterlängtad!!
Önskar alla en fortsatt stilla och skön kväll!

Dagens glädjeämne kom sig alldeles nyss, när jag suttit och läst igen alla era inlägg (tog lång tid) så avslutade jag med att sätta in en bild på mig "bild på dig 2-tråden" och när jag satte in den fick jag en massa fina minnen i present…
Önskar alla en fin kväll och en härlig ny dag i morgon!
oh vad mysigt det ser ut :D

Håller med Juvela!
Helt underbart BW…du har en så härlig kåk och jag blir så avis…timmerstugor det e mitt liv de se….*S Vad är det för blommor du har som är så stora och vackra?

Dagen idag var ganska hemsk, då en skogsbrand tog en del av vår älskade skog. :( Brandkåren var på plats och hann hejda den ganska tidigt men nog gjorde det ont att se ändå.
Glädjeämnet var att vi på vägen därifrån fann en liten söt kopparorm. Jag bar in den i ett buskage då den kunde råkat illa ut på vägen. :)

Det blir tyvärr Server Error då man ska posta nya trådar, som exempelvis den "Dagens glädjeämne 13/6" som vår druid BD i morse skulle posta. Förmodligen så går det bara inte att skapa nya trådar. Så det får bli en här istället.
Dagens glädjeämnen fredagen den 13/6
God morgon gott folk
Vaknar till ett molnigt Haninge, Fader sl gör sna försök till strålar mellan molnen. Denna dags glädjeämne är det fina arbete en underbar tjej gjort på min örn.
Önskar er alla en underbar dag
May your day be blessed
SEV 

det går heller inte att redigera texter.
SEV 
Min lilla kisse kom in idag och ville ge mej frukost.
Jag sa att ååå vad du är snäll men jag är nog mätt tror jag.
Råttor i alla ära, kanske är mums för en katt men jag tar hellre en tallrik fil.
#33 Tack å tack..
Blommorna är Dagliljor, Pioner, "Snustuppor" (Brandlilja), Akleja och snart Riddarsporre. :)
Plamterade tusen plantor på kyrkogård igår. Dagens glädjeämne är träningsvärk och att vi inte fortsätter plantera förrrän imorgon.
Ska plantera här hemma idag och skörda kruddor.
Må er dag vara ljus och givande.
Vandra i Ljus å Skönhet

Ja… min dag är givande… dessutom får jag under dagen ro i tanken…
Jag önskar er alla klarhet i tanken, kärlek i sinnet och spritt i kroppen…
Min glädje idag, finner få gränser. Jag skänker er alla mitt överflöd.
//
God eftermiddag! Ett mycket växlande väder här i mina trakter idag. Ska hämta hem barkbitarna idag innan dom försvinner och sen blir det till att fräsa masker..*L SEV…lille…jag prioriterar din örn först,det vet du..
*L Är så glad att du gillade mitt arbete,det är en stor glädje. Kram och ,,,, till dej *L
En trevlig fredag till er alla….det är en lyckodag den 13:e det vet ni va?…*L
BB/B

#35 Vilken spännande plats iFokus är. ;)
Dagens glädjande ämne här är att den fruktade bussresan gick som en dans. Både ditvägen och hit. Vi fick en fin dag med promenad, en närmare titt på en fin liten barnby jag gärna återvänder till. Där det var en by lagom för att passa barnen.. kör abil och så. Måste hitta ett barn till och dra dit igen med två ungar.. inget skoj själv och mamman. Getter, smågrissar, änder, marsvin med mera fanns det att titta på där. Vi är inte djurisolerade här men det var fin och se mitt i stan, ett gömt paradis. ;)
Ett litet tåg fanns det där med som barnen kunde åka med och massa annat fint.
Promenaden fortsatte till stadsparken och lekplatsen där.. där lek och pannkakor väntade att upplevas. Pojken somnade på bussen hem och jag lät honom.. hade själv en ganska fin dröm.
Ja detta är en värdig fredag den 13'e. :)
Var väl mött
Väl hemma efter en dag tillsammans med en mycket kär vän. Många tankar dryftade och många goda skratt.
Tack vännen min, för att du finns *L*
Omväxlande har vädret minsann varit, men solen överväger.
En underbar fredagskväll till er alla!!

Jag har varit runt på stan i flera timmar. Är helt slut nu. Men fint väder och allt. En glädjedag. :)

God kväll allesammans!
Fokus må strula.. men det hindrar inte våra glädjeämnen!
Jag har haft besök idag av en riktigt god vän! Glädjen var stor. Kärt återsende föder ofta glada skratt.. och det bjöds det på en hel del!! Kramar till dej vännen min!!! Love You!
Brightest of Blessings to all of you!!
Glädjeämnena har trillat in idag det ena efter det andra. Lillkillen och jag har hämtat hem barkbitarna som jag ska fräsa masker av från skogen. Vi har plockat nyponrosor som ska torkas och jag har fått åka husbuss med broder SEV åter igen *S genom webben….fick se annat tilltalande oxå..hahaha…
Ett orosmoln som legat över mitt huvud löstes oxå ikväll…så hipp hurra för fredagen den 13:e….en sann turdag för Broken…
Frid på fredagskvällen önskar Broken..BB