Stenar/Kristaller och deras magiska egenskaper.
Bärnsten.
En "vis"sten, den hjälper oss att se vår del i det stora hela. Den skänker kraft och energi. Bärnsten är bra för självförtroendet, kan bäras som amulett. Den ökar förmågan till glädje och sex.

(jag har lånat bilden)
Vad har ni för favorit stenar/kristaller och vad har de för egenskaper?
MVH Isnornin

Jag tror Hematiten och ametisten. Bägge för deras färger och funktion. men nog mest för färgerna. :D
Nej.. jag har en granat jag är ganska förtjust i faktist. Den har jag ofta när jag känner att jag tappar mig i det vardagliga och vill lufta vingarna lite.

Ametist är min favorit. Jag har dock inte dess egenskaper i huvudet. Förbättrad sömn om jag inte minns fel. Och något med kärlek.
Edit:
Ametisten är djupt lugnande för tankar och känslor. Den sägs fungera mot huvudvärk och vid sömnproblem och bärs som skyddande amulett mot negativitet och stress. Ametisten är en sten med starka och renande vibrationer och kan användas vid meditation och healing. Den stärker vår intuition och andliga närvaro.
Stjärntecken: Vattumannen, Fiskarna
Chakra: Hjässan
Källa: Solrosen.de
www.solrosen.de/ametistkluster.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel." />

Malakiten är min favorit, mjuk men ändå kraftfull. Läkande och positiv. Men den måste renas ofta då den suger åt sig negativitet vädligt fort. Fast det är ju postivit, för då hjälper den också väldigt fort.

www.netspirit.dk/new/images/faq/faq_273jpg” kan inte visas, då den innehåller fel." />

CITRIN
Den stora uppiggaren !!
Stenen för att få glädje vitalitet och god tankekraft!
Egenskap - Rensar bort dåligt självförtroende !
Magisk användning - Jagar bort rädslor med ljusets kraft !
Chakra - Solar Plexus
Min älklingssten…som egentligen är en upphettad Ametist!

_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jag håller med Outrageous, Ametisten är också min favoritsten.
Så jag klipper in text om Bergskristallen istället.
"Bergkristall är den vanligaste kvartsarten. Den består av kiseldioxid och är normalt helt klar, men kan variera i färg och ibland vara helt mjölkaktig och ogenomskinlig. Bergkristallen sänder ut alla färger och kan användas överallt på kroppen. Genom att bära, arbeta med eller meditera på denna kristall kan du bli en del av dess energi, det vita helande ljuset. För den som aldrig tidigare har arbetat med sig själv på ett mer målinriktat sätt kan en enkel liten bergkristall verkligen göra underverk.
Bergkristallen drar till sig och innehåller ljuset, det vill säga att den eliminerar negativa vibrationer, bryter ner hinder och öppnar oss för det goda och positiva. Eftersom dess egenskap också är att skapa energiströmmar i kroppen stimulerar den samtidigt vår intuitiva förmåga och bör därför ingå i alla slags kristallbehandlingar. Den skapar balans mellan yin och yang, innehåller alla färger och helar överallt." Texten kopierad från: http://hem.passagen.se/cpassagen/carinasida/stenar.htm
Bild från: http://www.kristallrummet.se/?http://www.kristallrummet.se/shop/viewprod.pl?id=121

AKVAMARIN
Återge mig fattningen!
Stenen för att frigöra klarseende !
Egenskap- Klarar sinne och hjärna,kylande och renande.
Magisk användning- För att tänka klart inför ett prov eller dyl.
Chakra- Hjärtchakrat
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Älskar mina stenar! Har några favoriter,Min rosenkvarts (hjärtchakrat) för tröst & kärlek,emotionell läkning o att komma lättare i kontakt med nya nivåer inom oss. En bergskristall (alla chakra)har jag under kudden,för att fokusera medvetenhet o transformera negativitet energigivande o helande.Har en turkos (halschakrat) i byxfickan för det mesta,den kan hjälpa till att släppa taget,låta den universiella kärleken blåsa iväg med ditt ego.. Har en ametist nästan lika fin som Outrageos oxå som jag tycker mycket om..med en rosenkvarts på..

#9 Vad fint! :D
Egentligen är bergskristallen min favorit eftersom den är så mångsidig, men som klar andrafavorit ligger turmalinen, speciellt den gröna.
TURMALIN finns i de flesta färger.
Hjälper oss att ta in det nya som kommer. En sten som transformerar olika energier och frekvenser, att kunna mötas, i det andliga och fysiska. Den är obegränsad och skapar möjligheter. Grundar dig andligt.

#9 jag har också bergkristall under kudden:)
MVH Isnornin

Under kudden har jag tänkt många gånger att jag ska lägga stenar. :) Speciellt när jag haft svårt att sova har jag tänkt att jag ska lägga en ametist där under. Har dock alltid min förlovningsring med en ametist i center på mig. Vill ha mer ametistsmycken. Speciellt eftersom jag känner att min andliga närvaro behöver stärkas, även om min intuition är bra.
#13 ametist i förlovningsringen, vad fint det lät :)

#14 Ja jag älskar den, för den känns så mycket mer passande mig tack vare stenen. :D

putt;)
MVH Isnornin

Jag älskar stenar och kristaller, samlar på dem och använder dem i healing. :)
Bland mina favoriter finns ametist, rosenkvarts, krysopras, karneol, bergskristall, grön aventurin och onyx. Det finns så otroligt många som är bra och användbara; sodalit, jaspis (särskilt gul och röd), akvamarin som nån nämnde häruppe, vanlig kalksten som havet slipat till släta rundlar, flinta, "gråsten" (granit och gnejs antar jag? - de hjälper mig att jorda mig hursomhelst).
Ametist hjälper mig att häva migränen om jag lägger den intill tinningen när ett anfall är på gång, det knastrar inne i huvudet runt stenen och det känns som allt öppnar sig därinne. Märklig känsla som jag inte får av andra stenar, bara ametist. Också bra på pannchakrat, ger lugn och hjälper till med övergången till meditativa medvetandetillstånd.

#17 Åh, det ska jag testa nästa gång jag känner att migrän är på G! Avskyr att behöva ta tabletter och så.

För mig varierar favoritstenen, beror på vad jag är i behov av.
För tillfället är det Malarkit och Onyx som är mina favoritstenar.
Onyxen är svart och Malarkiten är grön.
En jätte bra hemsida som säger allt om stenar och vad dom olika betyder har adressen:
klicka sen på magi till vänster och sen på underlänken mina stenar. Sen är ni framme till internets bästa info sida om stenar enligt mig.
Detta är Karinfs hemsida men jag har slitit med att ta nästan alla dessa kort till förb… för många kort är det.
Hoppas att det är ok Karinf att jag lämnat ut adressen.
Kram o BB alla.