Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1267 ggr
spindelfot
0

Moderlivsjord Nr 2!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som några vet var jag ju och grejade i torpet i helgen.

Det känns bra hitills, mor min gick runt och sade vilka möbler de ämnar ta ifrån huset.. Det verkar som mycket blir kvar vilket är skönt för mig. Vattnet i brunnen fanns kvar och det var klart och bra.. bra flöde hade det. 

Jag röjde och krattade vid husets vårdträd, det visade sig, efter att ha krattat ur gamla löv och rensat, att det är som en naturlig gång och en koja som går in i syrenbuskarna, och till vårdträdets stam. Det är en fin plats som är som gjord för vardagsfint och vardagsblot.  Jag satte en liten bro över diket.. så kan man stega in i det heliga rummet den vägen.

När jag idag gick omkring i huset med omnejd och grejade.. vad mötte mig, om inte spindlar överallt. Fler spindlar än vad jag någonsin sett där i hela mitt liv.. Överallt bor de, lurar de.. det är precis som i drömmarna jag haft i så många år nu. Hur jag stegar in i ett hus i skogen, och möts av spindlar som tittar på mig åt alla håll. Jag funderar på att döpa om huset till något spindelrelaterat.. för en spindelgård är vad den är. Det är med förnyad styrka jag stegar in, och det är som i mina drömmar - jag är inte heller rädd.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är också en fin detalj med huset! Den gamla kaminen.. Nu finns en spis installerad, men visst funkar den här utmärkt också. Och den är utmärkt att hänga örter över också.. för att torka. Och våta barnkläder och sånt förstås..

(ignorera skräpet och ölen, den råkar ju även vara en bra 'ställa grejer högt för att inte 18 mån barnet ska riva och slita-plats')

fridelfina
0

Tarantellagård? Pirata Piraticusgården? Lycosidaegården? Hittade lite spindlar här: http://www.entomologi.se/cgi-bin/enter_sp.cgi?iljwhat=1001

spindelfot
0

ÅH läckert! Där ska jag kolla.. spännande för jag såg jättemånga olika arter av spindlar och tänkte det skulle vara intressant att veta vad det var av för sort.

spindelfot
0

…sen skulle man ju gärna vilja veta vilka det var som kunde bitas, för de vill jag ju helst inte ha i sovrummet :( de kan gott bo någonannanstans.. annars skulle man väl ligga där i mörkret och vänta på nypet.

Mist
0

Så mysig din lilla stuga ser ut inne :) hmm hade vart skit roligt att ha ett torp ju :) , men vi siktar på en villa längre fram då jag hittar mig ett jobb :)

Hmm jag får nog hälsa på dig i ditt magiska skogstorp spindelfot :) * krama *

spindelfot
0

klart.. jag kommer rentav bli förbannad på er ifall ni inte hälsar på! ifall ingen besöker mig kanske jag blir en 'sista färden' lantis?

Coturnix
0

Åå spindelfot vilken underbar spis! Det här låter så fint och perfekt så jag blir alldeles lycklig att se den bild du beskriver!:)

lightseeker
0

jag hade gärna kommit och hälsat på, kanske kan lifta med någon annan intresserad. kul kul.

blodtopp
0

Alla spindlar bits, tyvärr ;o) Men ingen är giftig nog i Sverige för att man ska bli sjuk. Däremot kan det göra rätt ont *been there, fick fobi mot spindlar…* *S*

Men så sägs det också att finns det spindlar i ett hus är det ett lyckligt hus. Och jag måste säga att ditt nickname här inne stämmer ju väldigt bra med vad du nu delar hem med.
  Jag kommer garanterat att hälsa på dig i alla fall! Det är ju inte så himlans långt härifrån liksom =)

Hadina
0

Är så glad för din skull Spindelfot!!
Tänk.. att det blir verklighet:)).. Där kommer ni få det hur bra som helst!.. Kram till dej och din lille!

lotta2
0

Låter härligt. Vilket mysigt ställe! Jag tycker spindlar är oerhört fascinerande. Bara näten kan ju få en att närmast falla i extas över skönheten. Lycka till i huset!!

spindelfot
0

Bits ALLA spindlar!? jaja - iof finns det proppfullt med bit-djur i skogen som det är.. myggor och getingar och såna stickisar.. efter en dag har man ju ett par prickar här och var.

visst får ni hälsa på mig som sagt! det finns även en lekstuga så trängs man lite kan man ta med sig barnen.. i huset finns det två dubbelsängar + en soffa och två madrass-sängar. sedan husvagnen på tomten som har en dubbelsäng den med.

men jag vill vara säker på att skeppet är i hamn, så att säga och att huset är mitt. kanske ha lite mer papper på huset,  och så vill jag ju att päronen har röjt ut det de ska ha.. så jag kan boa in mig och få in mitt ordentligt. Huset välkomnar mig på sina sätt och jag känner i mig hur det släpper lite och ger sig till mig.. spindelinvasionen är ju ett tecken. jag har förhoppningsvis makterna på min sida och det är ju en bra knuff i rätt riktning..

blodtopp
0

Jo, de bits, men det lät nog värre än det var insåg jag nu ;o) De bits bara om de blir hotade, och de är nog räddare för oss än vi är för dem ändå. Som med alla andra stickiga och bitiga djur =)

Endroppeihavet
0

Sanningen e ju att alla djur bits. ;) Jag tycker det låter underbart med stugan! Den ser väldigt rätt ut.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

[trumman]
1

#14 Alla djur bits!? Ja, sant det, värre bett än mask och snigelbett finns inte! Och tänk så hårt en humla kan hugga!

;)

Brokenfether
0

#15 ÖRK!!Skrikandes

Endroppeihavet
0

#14 *garv* Ja, men bitas kan dom! Så länge man har en mun ;) Det var något jag alltid fick höra under djurvårdarlinjen.. tyckte det va jättekul att jag fick chansen att säga det själv. (internskämt med mig själv)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.