Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 910 ggr
Anco
0

REGN REGN

Nu kom regnet till Östra Göinge i Skåne!!!
Regnet vräker ner just nu…. lukten av blöt jord och växtlighet är bedövande.
Hoppas det fortsätter så att Moder Jord får den livgivande vätska hon så väl behöver.

Önskar alla en god och harmonisk natt. BB

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lorelai
0

Välsigned vare din natt. :D Regnet har redan passerat oss här, men en besvikande mängd regn. Men ja.. hon dricker vad som erbjuds.

blodtopp
0

Här behövs det mer regn än det som kom. Men det kom i alla fall lite!

Coturnix
0

Här är det i alla fall dagg i gräset men fortfarande iget regn. Gräset är fortfarande grönt i trädgården i skogen krossas mossan till pulver när man går på den.

lightseeker
0

det var blött på marken i morse, och jag blev sååå glad, för mina växter håller ju på att torka bort, men det var inte många droppar som hade fallit, här inte, jag fick springa med vattenkannan ändå.

Anco
0

Nu har det slutat, men det hann bli rejält blött så växterna klarar sig under morgondagen iaf :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Coturnix
0

Hade loggat ut…men återvänder…det REGNAR det regnar ordentligt!!!:D Att somna till regnet som smattrar mot taket fint! (Jag sover inne i natt! :D)

Mist
0

Här regnar det inte alls , svarta moln osv har det kommit och 10 droppar regn , men inte mer som sagt.
När kommer det hit tro ?

VI behöver regn i massor ju ….

Ioma
0

*snyft* Hon har inte fått en droppe här uppe i hult ännu på flera veckor. Skicka hit era regnmoln så vi får låna lite regn till moder jord.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

lotta2
0

Imorse åskade det rejält  här och glad i hågen tittade jag ut, men vad kom? Max 10 droppar regn. Hoppas verkligen det kommer mer inom  snar framtid för här är det torrt!!!

Mist
0

#9 " Lotta2"
Hmm regnar / åskar det hos dig ?
Haha hur långt e det från oss ?

Ja, ja 10 droppar , MEN åskan ialf…

lotta2
0

#10, inte nu längre men halv 7 i morse gick jag upp och drog ur sladdarna, då dundrade det på, ett kort tag… Blev så glad och trodde det skulle komma massor med regn till mina plantor, men icke då…Tja jag tror att det är 3 mil emellan oss ca? 

Nej, nu är det strålande sol igen och jag ska just ut sätta mej på gården mot väggen dör det inte blåser och ta en god kopp te. Plus ett glas varmt avtten med lite citronmelissblad som fått dra för jag har en lätt huvudvärk, riktigt gott det där…:D

Ha en go dag trots regnbristen.

Lorelai
0

Vi ställde in vår tänkta promenad till byn idag för det kom regn! :D Och massor av det slaget med. Jey!

Juvela
0

Har regnat ordentligt i Malmö idag med. Lagom till jag skulle iväg och hämta Idun på djursjukhuset Fundersam Men vart mysigt, så länge man håller sig undan från vattenpölarna och inte blöttar ner fötterna så :) (och det gick bra för Idun på sjukhuset, helt drogad fortfarande och har somnat med huvudet i matskålen ^^)