Tillverkning/köp av trumma
Vi är några systrar o bröder som vill tillverka eller köpa oss en varsin trumma. Vad rekommenderar ni? Goda råd att giva? Är det någon här som håller kurser eller tillverkar o säljer?
/Väl mött Waara med familj/
www.sejdman.eu har lärt sig av danskarna på www.shamantrommer.dk som i sin tur lärde sig av mannen som uppfunnit den där sortens trumma, min vän, Day Feyne www.daydrum.com
Alla håller dom kurser, alla säljer dom trummor.
Annars finns böcker på biblan hur man gör trummor själv, eller så läser man på www.trolltrumman.net om hur man gör egna trummor, där finns en massa tips och det är egentligen inte så svårt säger dom som lyckats.
Mvh, T
Tack så mycket för länkarna trumman!ska leta där.. BB//W

Här är en till www.soltrumman.com

Tackar på förhand/BB Hias

http://www.keminnahkatarvike.fi/sve/soitin.htm
En länk till !
Denna trumma har jag gjort själv med stomme av ett gammalt Mjölsåll….Det är den bästa av alla mina trummor…..
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#5 Ååhh vad vacker!!
Tack för länken #3 ..#5 men så fin trumma! jag tittar runt på länkarna vi fått..klurar än på vad som e bäst,helst vill vi nog göra en själva morbror gör oxå en fantastiskt fin en,men det verkar så svårt..
_BB//W
_
Vet en affär inne i stan här nere som har en jättefin trumma!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

5 tack !! gohexan !
ja den här trumman har varit med om många ceremonier …bröllop , dop och begravningar……
så den är välanvänd!
och det är alltid den som följer med ..fast jag har flera dyrgripar jag har köpt i både nordamerika och i sameland…
#7 Waara jag lovar att så svårt är det inte …man får bara vara noggrann…*s* jag har säkert 5-6 stycken halvbra….det är enna trixet att spänna jämt…som gör att det blir en bra ton i dom!
Bättre lägga energi på rejäla gejjer !!!
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Ååh <3 Vilken fiin trumma!
Man blir ju riktigt sugen på att göra en egen trumma 

#5 Den trumman var väldigt fint dekorerad. :D

Blir sugen på en trumma jag med!
Vill bara passa på att tala om att Kluve har en trumma ute på Tradera, för den som är sugen på att köpa en.
http://www.tradera.com/Handgjord_shamantrumma_unikt_objekt_-auktion-66372769

Fixar länken - Trumma på tradera

wow! den var verkligen ett kap..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jättevacker trumma #5!
Är det någon av er som vet om man kan laga sprickor i trumman? Jag har en 8-kantig trumma som har spruckit lite i kanterna. Tyvärr har jag inte skött om eller använt den på några år och nu börjar jag bli sugen igen.
Ann
#16 Byt skinn!
Man KAN lappa men det blir aldrig riktigt bra. Kan du inte skicka/posta en bild så jag får se hur det ser ut?
Samerna sydde i en ny bit skinn, eller sydde ihop revan (efter blötläggning kan jag tro) eller som i nepal, då de fixade min trumma, klisterlappade igen revan med en ny skinnbit och kontaktlim som om de lagade ett cykeldäck! :D
Mvh, T