Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1367 ggr
Ianna
0

Medeltid ...

Vet inte om det passar sig här men jag tipsar ändå.

Rosersberg medeltidsdagar 26-27 juli. Kom gärna och kolla! Vi har faktiskt några häxor bland oss också.

[trumman]
0

Sundsvalls Medeltidmarknad nu i helgen, skynda dit - det är riktigt bra! Tyvärr kazn jag inte vara med i år, men var med på den första.

Mvh, T

Endroppeihavet
0

Vilket Rosersberg? o vart..

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Ianna
0

#1 Vikingamarknad är det ju Glad, låter jättekul! Vad brukar du ha för uppgift när du är med?

#2 Rosersberg i Stockholm, vid Rosersbergs slott. Kolla gärna vår hemsida www.nordicknight.com

OT så det förslår, eller hur Cool

[trumman]
0

#3 I stand corrected! VIKINGAmarknad ska det såklart vara :)

Uppgift? Tja, sist jag var med var jag sejdman, musiker och hjälpte min vän Thomas Wolf Pettersson i hans jurta och sälja lite, sen visade jag 08-orna hur man åt surströmming som en karl och drack sprit med Ukrainska (var dom väl?) drejare - men mest var jag där för mjödet, naturen och spektaklet.

Mvh, T

Ianna
0

Å, vad härligt det låter! Men Sundsvall är lite för långt att åka just nu. Men jag kommer att besöka Gunnes Felag i Upplands Väsby 6-7/9. Jag såg att de kommer att vara i Sundsvall i helgen.

Du skrev i en annan tråd att du ska ut i skogen och öva d-bone (eller hur det nu stod), vad är det?

Mvh Ann

[trumman]
0

#5 Didjeribone, som en ohelig korsning mellan en didjeridu och en trombon.

Kolla in www.didjeribone.net så hajar du - lyssna på ljudklippen i fliken Sound.

Mvh, T

Ianna
0

Gudars, va häftigt! Det låter ju som didjeridu som jag älskar ljudet av, ett riktigt urljud.

[trumman]
0

Det ÄR en didjeridu :) bara med extra slide-möjligheter. 10 toner istället för en.

Mvh, T

spindelfot
0

när min son hörde ljudet av trummans youtube-klipp då han spelar så gick han mot datorn och såg lite rädd ut men sa 'åå..waoow'

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus