medial?
hur vet man om man medial? om man är osäker på den saken och inte fått det riktigt "bekräfat" och hur ska man gå till väga om man vill vidar utveckla saken?

Om du varit det …hade du inte behövt ställa frågan…eller…??
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Det är nog så att vi alla har en intuition…mer eller mindre beror på om man lyssnar till sin inre röst…
För att kalla sig medial behövs mycket träning och att faktiskt lita till det man ser,hör och känner..
Ofta kommer det i en viss ålder….och då är det lättare.
jag tycker du ska ..om du vill och är intresserad ta kontakt med någon som kan guida dig , att ta fram just det som du är bra på!
Det är svårt att via ett forum ta reda på sånt…..
Lycka Till //Kristina
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

iofs sannt…
känns som jag är motaglig för vissa saker men kommer i period vis .. kan vara väldigt stora tids skillnader imellan jag upplever någonting, och delvis att jag stänger av och stressar upp mig själv för jag inte vill att saker ska hända … men kanske endast är paranoid det borde väll vara mer konkret isåfall…

Jag tror att det beror på att du är ganska ung….jag var själv väldigt osäker i din ålder….så jag började med att stärka mig själv genom meditation och yoga….då faller det sig naturligt så småningom !
Sen är det oxå att ju äldre man blir ju fler referensramar får man , det gör att man inte blir stressad eller får "prestationskrav på sig!
så ta det bara med ro gumman …stärk dig och bli trygg i dig själv…då släpper stressen!
Kramix//Kristina
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

sedan har du ju tidigre ställt samma fråga i "rätt" forum….Övernaturligt….med ett antal liknande svar …*S*…lycka till i ditt sökande….finn dig en mentor eller guide så blir nog allt bra….vet oxå att det inte är någon välsignelse att vara medial….i många fall tvärtom…TV's små intresseväckande serier talar ju inte om sanningen..och skapar ofta en längtan hos människor att kunna det oförklarliga, och att vara "annorlunda" för att på så sättt bli intressantare för sin omgivning…*S*
Blessed Be ….
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

nej det är inte alls så… och kunde inte hitta något inlägg där som jag har skivit.. har för det mesta bara suttit och läst har inget minne av att jag har skrivit någonting om det… orsaken till att jag skrev ett inlägg om "detta" var för jag har börjat grubbla mer på saken under den senaste tiden vanligtvis har det inte varit någonting som har besvärat mig och inget jag grubblat över har bara trott att vissa saker inträffar endast av ren slump och att det mesta är inbillning har aldrig slagit in någonting som är absolut konkret och övertygat mig till 100% känns bara obehagligt med all stress som har tillkommit och att man inte vågar slappna av helt :p

Det som kan vara svårt är att känna tillit. Till det man själv känner, till att saker kommer till en när tiden är mogen. Man behöver inte söka BEVIS hela tiden, det tar för mycket energi. Det kan långt senare komma en bekräftelse på att man har rätt. Eller inte. Lita på det du känner. Försök att känna igen dina egna tankar = ditt intellekt, och skilja dem från din intuition. Det är ingen tävling där man måste ha alla rätt, ta emot bara utan censur.
Sen som BD säger så tror jag också att det kan vara ett högt pris man får betala, och så har det väl egentligen varit i alla kulturer historiskt sett. Schamanen eller nåjden eller häxan levde knappast ett tryggt familjeliv, utan slet ut sig både fysiskt och psykiskt, levde ensam och fruktad kanske, offrade sitt liv för sin stam.
Som jag ser det är alla människor mediala. Man behöver inte ha en massa erfarenhet för att kalla sig medial.
Däremot måste man ha det om man ska kunna kalla sig "medium". Det är ju då man jobbar med det!
Jag började utveckla min mediala sida för ett par år sedan. Då gick jag ett par kurser och "kände på det". Kom fram till att jag trivs bra med det och har sedan gått en del kurser med jämna mellanrum. Olika kursledare har olika erfarenheter och olika sätt att se på saker och ting. Därför tycker jag att det är viktigt.
Idag håller jag i en utvecklingscirkel där man utvecklas tillsammans.
Det var väldigt vemodigt när vi i tisdags tog uppehåll för sommaren, men vi hoppas att tillräckligt många vill vara med till hösten så att vi kan fortsätta.
Det är otroligt givande att gå just en cirkel där man träffas med jämna mellanrum och gruppen känner varandra lite och kommer varandra närmare. Då köänner man sig trygg med "gänget" och slipper all prestationsångest etc. Så det rekomenderar jag.
Lycka till!