Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 2598 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämne 11/6

God Morgon alla kära vänner!

Morgonen är tidig och natten har bjudit på regn, ljuvlig, livgivande väta till allt som växer…skogsbranden som rasade igår 8 km väster om os mer eller mindre släckt, (lite nervöst eftersom jag bor i vindriktningen)…min dag bjuder på 12 timmars arbete…..som börjar om 26 minuter…!

Det doftar nyregnad mark och fuktig mylla…..ljuvligt!

May Your Day be Blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BiGavia
0

Här breder solen yt sina strålar igen. En sval vind sveper fram över en vildvuxen gräsmatta. Må livet dansa i dag.

Blessed be alla HiFare

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

[trumman]
0

ISKALLT och Moder Sol värmde inte ens lillfingret.. men det kan man ju glädja sig åt ändå! För det som int dödar… och hela den där baletten.

Spelade läppen helt SVULLEN (på riktigt!) igår och upptäckte att jag ville ta ett stämjärn och mejsla upp näsgången i vänster näsborre så den kan ta in mer luft. Fick näsan tillknöcklad en gång under newaza (markkamp) i Budon och sen dess funkar den int som den ska. 

Mmmmm.. didjeribone…

Mvh, T

Blodeuwedd
0

Regnet faller sakta sakta..
*tackar de som vet bäst*
Moder Jord behöver det verkligen så måtte det hålla på ett tag.

En vacker dag till er alla önskar jag.

//BW kram

isnornin
0

Godmorgon!

Ojoj i dag blir det kul, lill moster m fam kommer om några timmar!!!

MVH Isnornin

Lorelai
0

God morgon. Jag har precis börjat min dag. Den bådar gott. Visst kan det vara en vilfarelse, men man skall alltid minnas att var människa är sin egen boss över sin egen dag.
Man är alltid den som styr över hur saker skall påverka en. Ibland kan man inte rå för att reagera, men man kan rå för att aggera.
jag skall detta minnas om en motgång finner mig. Jag vill ha en smidig dag idag.

Bladen ser blöta ut det är bra. Jag har nästan ingenting sovit inatt, det är inte lika bra. ;)

Var väl mötta nu under denna dagen. Må hon vara er skön och underbar.

Coturnix
0

Vaknade av Azurs skri efter att ha sovit ute i det lilla "huset" som barnen byggt till mig! Härligt! Inte en droppe regn men svalt och mulet.

[trumman]
0

Azur?

Hias
0

Godmorgon/här är de grått och mulet förhoppningsvis så lär de komma lite väta till Moder Jord,så min glädje idagen få bli att jag kan städa upp lite här hemma samt fortsätta me mina örter och binda salvian jag ansade i går kväll/BB Hias

Coturnix
0

#7 En av påfåglarna! :) Oiiioiiiiiiiiiioiiiii!

isnornin
0

Är inte Azur din påfågel Coturnix??

MVH Isnornin

isnornin
0

haha låter de så!!??

MVH Isnornin

Hadina
0

God morron allesammans!

Har inte sovit något nämnvärt inatt.. men det har REGNAT lite!
Just nu faller inget regn.. det är grått och mulet..
Skulle grejat lite med mina örter idag.. men det känns som jag skulle behöva städa lite istället.. pollen överallt här inne.

_

Brightest of Blessings to all of you!!

_

_RS_
0

Insikt… gör både ont och glädjer på samma gång…
Så är det helt underbart att vara på en plats där man dricker kaffe i stora ölglas, både hemma och ute på kafé…

//

Iram
0

Det där lät mer än härligt, Coturnix… Att vakna av en påfågels skrik ute i det lilla "huset". Jag fick mys- och lyckokänslor direkt. :-)

Själv vaknade jag av brandvarnaren, snacka om fel sorts skrik att vakna till! Det stora glädjeämnet är dock att det bara var äldste sonen som rostade brödet lite väl mörkt så ingen skada skedd.

Förhoppningsvis får även jag finbesök idag så nu ska jag äta lite frukost och sedan städa det jag inte hann igår kväll. :-)

lightseeker
0

har köpt tågbiljetter och drar iväg på äventyr, för att hälsa på en god vän här, yippie!

Anco
0

Vaknade av blåsten som tjuter sig hes runt knutarna…. dock inget regn. Det kom ungefär 4 droppar igårkväll :((
Blir nog till att stanna inne idag och greja lite, ska kanske gå ner i källaren och sätta mig vid vävstolen….

Önskar er alla en underbar dag. BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Hias
0

Glädjen föll över mig nu när mina tvillingdöttar på 8år kommer in och har plockat Lupiner och rabarber och säger här gomamma.

blodtopp
0

Det verkar som det har regnat i natt. Men jag vill ha mer! *S* Så jag ber för mer vätska än det som kom. Det är svalare ute i alla fall, 'bara' 14 grader mot 20 de senaste dagarna.

Och så har jag sovit gott också =)

LailaBaba
0

# 9 Är du tokig, jag skrattade så jag grät! Kunde ha vart en minigris också!

Jag ska hälsa på en god vän idag, det ska bli jätte jätte kul! Dricka litervis med kaffe så man trillar ur skinnet. (kan man göra en superstor trumma av det sen=))

pyromanen
0

Sonen (6 år) leker med sin bästa kompis, och det är verkligen en BÄSTA kompis, de är så fina oh goa med varandra. Leker och skratter hela långa dagar och när nån efter sådär 12 timmar blir hämtad så är reaktionen va! redan?, så kort!  Just nu plockar de fläderblommor vi ska göra saft med. Och det är så häftigt att se hur de samarbetar… buskan är stor och blommorna sitter högt, men med samarbete och uppfinnsamhet så lyckas de … med hjälp av hinkar nån pall, långa pinnar.. och skratt :-) och framför dom finns en hel lång sommar utan dagis eller skola…. så lång som en sommar är för en 6-åring, där de kan leka nästan varje dag.. :-)

Anco
0

Dagen stora glädje kkom med posten…. en burk ringblomssalva från Isnornin. Tack!!!!

Florian
0

Idag ska alla vara glada. Det är nämligen min födelsedag^^ Jag blir 77. Njae, nu skojade jag. Den dagen kommer också, i sinom tid. Syrenerna doftar, men de är på slutklämmen av sin blomning. Den vita duvan Mimi är översocial och följer efter mig vart jag än går, och i födelsedagspresent av katten fick jag en enorm vattensork med orange tänder.

Lycka, glädje, harmoni^^

Iram
0

Grattis Florian!! :-)

Gillar ditt namn, påminner mig om en av mina favoritböcker när jag var liten. I den fanns en vit häst som hette Florian. :-)

Outrageous
0

Dagen började dåligt, jäkla byråkrati. Jag blir så arg. Idag kan man ju inte vara sambo som ung, för då får man hela systemet mot sig.
Och grattis Florian!

Brokenfether
0

Stort GRATTIS Florian! Hipp Hurra.. --,-´--@

Det stormar friskt i mina trakter och solen är en envis planet att titta fram i molngluggarna. Det trillar ner stora droppar vatten lite då o då,men inget som hinner sugas upp av moder natur.

Fräser det sista idag på SEV:s örn,sen ska den putsas och fotograferas innan den skickas till Herr Örn himself för beskådan..*L

En regnig dag önskas till alla (jo,det behövs) BB/B

Anco
0

Grattis Florian:)
Här kom regnet…. och gick förbi.
Det blev lite mer än igår kväll, så lite rotblöta fick Moder Jord iaf.
De mörka molnet kanske bringar mer väta under dagen.
Luktar friskt ute nu. riktigt ser hur blommorna sträcker på sig efter skuren :)

Juvela
0

Det har varit mulet hela morgonen här nere i Malmö och nu precis hörde jag det första regnsmattrandet mot fönstret. Härligt med regn =) Får gå ut och lukta lite sen ;)

Juvela
0

Äsch… det var en kort skur :/

Hias
0

Oj nu får jag logga ur fick just ett telsamtal av en  som vill att jag ska ta mig en titt i korten åt henne så ett litet arbetspass här /BB Hias Kramar om