Dagens Glädjeämnen 10/6
God Morgon alla kära vänner!
Nyvaken, nyss uppstigen, första riktiga sovmorgonen på länge….det har varit svalt inatt och ingen stekande sol nu på morgonen…härligt…gråmulet och blåsigt, västliga vindar…..snart kanske regnet kommer…kanske…hoppas…
Det bär iväg på arbete snart, så mina inlägg här idag blir begränsade, vilket några kanske tycker är skönt…*S*
May Your day be Blessed
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

And yours, BranDuir!
Jag har varit och inhandlat en ny hallon"buske" (mer planta) och en krusbär. Ska komplettera lilla bärrabatten! Mina barn retar mig lite och säger att det är typiskt mig att bara ha sånt som man kan äta i trädgården!
Inga fancy-pancy blomsterrabatter här inte. Gamla hederliga örter och bär!
Det var mitt lilla glädjeämne idag.
Blessings
Deerheart
Här blåser det rejäl västvind medan mörka tunga moln rusar över himlavalvet. Säger som du BD…. kanske kommer regnet….
Dagen känns sval, en underbar kontrast till de senaset dagarnas kvava värme.
Ha en underbar dag alla :)
BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Stora städdagen!! Inte så skoj presis men skönt när det är klart!!! Får besök imorgon, då vill man ju ha lite rent o fint;))
MVH Isnornin

Ja här hålls jag på spän. Det mullrar.. det slutar mullra. Det kommer någon droppe.. så upphör det. Vädret vill men gör inte.. Så jag tuggar långsamt på mitt äpple och väntar att vädret skall få sig en spark.
Nackdelen med att bo här som jag gör är att ibland låter arbetet på järnvägen precis som åskans myller. ;)
Dagens glädjeämne är naturligtvis regnet. :) jag har föreberett på gården för att regnet skall komma. SÅ nu skall det.
Var väl mött

Min migrän har släppt! I alla fall nästan ;o)
Och här har Sol gått och gömt sig bakom molnen, och det uppskattar jag att han har gjort. Jord behöver få vila från hans värme. Sen får vi se om Himmel vill ge oss lite vatten också *håller tummarna*
Vaknade kl 04 av att det var för tyst. Det är så torrt nu att skogens fåglar inte sjunger, bara en ensam talgoxe i trädgårn som envist filade. Glädjeämnet är då att det är molningt och termometern har sjunkit så uttorkningen i alla fall minskat lite… fast den rigtigt stora glädje blir när regnet kommer.
Flädern blommar, det är också ett glädjeämne, fast det är ju så tidigt att det känns som att det inte riktigt är som det ska…. men ska försöka glädja mig över det änddå.
Och ett garanterat glädjeämne är att jag ska vara i min keramikverkstad hela dagen o kladda med blöt lera :-)

#5 Blodtopp, har du provat att smörja dej i nacken med röllikaolja när de känner att det är på väg? Det kan stoppa ett migränanfall.

Näe, det har jag inte. Tack för tipset! Fast idag vaknade jag med migränen så det hade varit lite svårt att förebygga den *S* Men till nästa gång ska jag försöka, för jag brukar känna tidigt att det är på G.
Fast du får gärna säga hur man gör oljan ;o) Är det hela växten man använder och vilken olja rekommenderar du?
Glädjeämnet är min didjeribone… jösses, ett underbart instrument! Jag kommer träna som fan på den, för det är inte helt lätt att "ställa om" från hur man spelar trad didj - och denna moderna trombon-variant!
Men kul är det - och jag hoppas verkligen det kommer ngn gitarrist med gura till träffen så vi får jamma ihop oss :D :D :D
Jag vill sluta jobba NU, och åka hem och spela!
I Regnet finns det glädje..
Vandra i Ljus å Skönhet

Fick just nu me posten ett värmande brev från en Älskad Häxa i värmlands skogar som dock lämmnat oss på Hif men finns kvar hos mig vår kära systrami Astrina/ De är en enorm glädje att få läsa hennes rader /BB Hias

Denna Häxa vimsar bara runt just nu ….blir inte mycket vettigt gjort här inte …förutom Linjen då…Tänk vad kärleken gör med en …..Ja så lycklig jag känner mig nu har jag inte gjort på länge!
Jag vill oxå säga här att jag är Så Glad för alla goa brev jag har fått här inne …vill ge ut den goa energin !!
Tack för era fina brev , dom har varit många och mitt hjärta fylls av den kärlek jag har fått mottaga!!
Inte undra på att jag är Vimsig *s*
En stor blomma till er alla !

_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Värmen här nere har sjunkit 10 grader jämfört med de senaste dagarna (puh det har stundvis vara olidligt). Det blåser lite och solen tittar fram med jämna mellanrum, med lite tur hittar regnet ner även hit. =)

Tack kära Hias för halsbandet!! Kramar om!!
MVH Isnornin
Kan ingen ringa mitt jobb och säga att "Svea Rike behöver Thomas!!" och få dom att ge mig ledigt så jag kan åka hem och spela …?!? :D

om jag visste vart jag skulle ringa så…
MVH Isnornin

#15 hoppas de va som du tänkt dig systrami Kram

ja det är jätte fint!!
MVH Isnornin
;) Gulle dig.

Livet, upplysningen och uppvaknanden…
Goder eftermiddag! Blåsigt,soligt,molnigt men icke en droppe vatten så långt ögat når. Dagens glädjeämne,förutom att jag kom ut på nätet är att snart är jag färdig med SEV:s örn jag håller på att fräsa….
ett mycket givande uppdrag jag fått.
Kvällen kommer att bestå av en kväll i en god väns sällskap.
Ha en skön fortsatt dag/kväll och må det börja regna snart…BB/B
dagen glädjeämne… Underbara filmer.
Har precis sett The Hours (för femtielfte gången). Älskar den filmen. Den får mig alltid till tårar.
"Mrs Dalloway said she would buy the flowers herself"

Jag är inte den enda som inte har fått någon röst i tävlingen på Bakverk!!
MVH Isnornin

Han var söt!!!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#26 Ja jag ville nästan ta med honom hem :D Men tänkte att han mår nog bättre i skogen. ;)

Ni är mitt glädjeämne för dagen!
_
Brightest of Blessings to all of you!!
_

Jordgubbar till frukost! :)
Rensat ute runt stenpartiet…. skööönt att vara så pass pigg efter en dags jobb. Mycket jobb att fixa i trädgård och på huset i sommar får se vad jag hinner.. ska ju jobba HEEELA sommaren inkl varannan helg.. Pust.. Får se i höst om det var värt det.