Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 4010 ggr
Wargmane
0

HÄXOR ???

Jaha Wargmåne fnurlar och funderar…….

Eftersom det har funderats en del över vad häxor borde prata om eller vad som ska lyftas fram i forumet vore det intressant att få höra vad ni är för häxor…..ja det kan ju variera lika mycket som antalet medlemmar…men dock ändå intressant !!

Vad är det som gör att du kallar dig för häxa?

Vad uträttar du som häxa?

Vad vill du uppnå med att vara häxa ?

Hur skulle du vilja att det var här på forumet ?

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Wargmane
0

Vad är det som gör att ni kallar er för häxor?

Jo jag lever 24 timmar om dygnet med att vara häxa…arbetar,hobby, ja allt i min vardag och fritid kretsar runt detta Its my life !

Vad uträttar ni som häxor ?

Jag försöker lära vidare de gamla kunskaper som jag har fått i arv, det är mitt huvudsyfte just nu känns det som.

Att verkligen försöka hjälpa så många på min väg som bara är möjligt. att få andra att veta att de vet lika bra som jag !

Jag tycker att det ÄR BRA…det är högt i tak och det är gott…alla är olika, och det är oftast verkligen självständiga människor som går den här vägen…det leder oxå till diskussioner…vilket är bra ! Tycker jag !

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Outrageous
0

Bra initiativ!

Jag antar att det är kombinationen av intresse för natur och övernatur så att säga. Hehe. Har alltid haft ett starkt intresse för häxor och häxkonst, så länge jag kan minnas. Men i praktiken är jag rätt ny.

Som jag skrev så är jag ju rätt ny i det praktiska, men jag har börjat på örtfronten, och kommer intrikta mig på brygder av olika slag nu som start.

Hjälpa både mig själv och andra i vardagen så gott jag kan. Förhoppningsvis kan jag det mer framöver.  :)

_Hur skulle du vilja att det var här på forumet ?
_

Jag tycker det har varit bra fram tills nu när alla började diskutera om vad som inte är bra. Det har blivit för stort fokus på problem jag inte ens sett fanns. Så fort alla går vidare blir det nog bra igen.
Man läser de trådar man är intresserad av och andra låter man bli. Man bidrar själv med de trådar man saknar. Alla behöver inte vara häxiga, vissa trådar bidrar ju istället med att skapa gemenskap och annat.

[trumman]
0

Vad är det som gör att ni kallar er för häxor?

Det gör jag ju inte, men det vet ni ju. Så jag hoppas jag lan svara ändå? Annars radera mitt inlägg. 

Vad uträttar ni som häxor ?

Jag tar emot 2-8 st människor varje vecka, om det är bra veckor, helar, botar eller hjälper på annat vis dom med de problem de har. 

Genom shamanin vill jag att folk överkommer sina tillkortakommanden, svårigheter och skador. Jag botar fobier, småtänkthet, osäkerheter,  

Precis som det ser ut nu :)

Lorelai
0

Vad är det som gör att du kallar dig för häxa?
Det är mitt sätt att leva med och använda min kunskap. Inom naturmedicin kraftbruket och liknande. Min möjlighet till att ta till mig utav det som skräms. Min förmåga att vara en hjälpande hand, en konsult för den i behov.

Vad uträttar du som häxa?
Främst är jag ett föredömme för mina barn och så så visa sår jag för en framtid. Sedan så är jag där för den som ramlar ner framför min väg. Jag lever ett liv som inte låter vem som helst att snubbla framför oss, annat var det förr och annat blir det senare.
Jag hjälper på alla vis jag kan och jag vill inte sätta upp gränser.

Ett liv i harmoni och balans.

Ett slut på tjafset.
Att det fortsättningsvis är ett tolerant forum med ett högt glittrande tak. Ett forum där du har lov att spinna iväg lite fritt, så länge som det faktist har med tråden att göra. Titlar som är sökbara även nästa månad.  Medlemmar som oftare friar än fäller och alltid alltid ignorerar det negativa framför att bekämpa det. Bekämpa genom svälta.

_RS_
0

Jag kallar mig inget, som jag alltid säger, det gör andra…
I sammanhang där det är relevant är jag en Broder.. men det är inget jag kallar mig, det är vad jag är, också kallad av andra.

Jag lär mina barn samspelet mellan allt levande och sambandet mellan det då levande och kommande liv. Syskonskapet till det vi känner och ser är någonting som genomsyrar min bildning jag ger dem. Kärleken till livet, sig själv och ödmjukheten inför andra är det viktigaste verktyget.
Fast det är klart… jag kokar ju mediciner, tillverkar smycken, berör, lär ut saker skriver tankar och ger insikt samt kunskap. Magin i det jag gör ligger främst i den som upplever det.

Detta var en fråga, som inte helt är enkel att besvara enligt mitt svar på första frågan. Men främst vill jag genom att vara den och det jag är, idka samförstånd och kunnande. Om jag så endast påverkar en person en dag så är dagen inte förgäves, då denne genom sitt påverkade agerande påverkar flera. Ej heller är en dag då jag förvärvat en ny kunskap bortkastad, ty denna kunskap kan användas till att lämnas vidare till en än mer behövande.

Detta är en typisk fäll-fråga… Jag vill att det skall vara som det är, men att man lämnar debatter till trådar som kan hänvisas till en tråd med omröstning. Övriga diskussioner skall hållas på saklig nivå, där saken diskuteras utan för stora känsloinvesteringar, gliringar och försvarsställningstagande.
Varför försvara en åsikt? Eller än hellre.. varför blanda in en åsikt i en fråga om man inte kan hantera att åsikten tas som ett argument som är diskutabelt.

Kort sagt Hif är ett mycket bra forum… Där fokus skall ligga på personlig utveckling inom alla plan, för att underlätta det arbete man utför, vare sig man kallar sig häxa, magiker, shaman, druid eller plåtslagare. Vill en plåtslagare ha råd… ge honom det i egenskap av den kloke och tillfrågade.. hänvisa inte personen vidare. Det var DIG h*n frågade. Kunskap, hållen för sig själv, är till ingen nytta för andra. 

//_RS_

Wargmane
0

Underbart att läsa ..men det må väl finnas fler som är Häxor ??

*ler*

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hadina
0

Jo! men jag har inte funnit de rätta svaren än :))
och jag skäms inte ens och säga det!

Wargmane
0

Å nej gör inte det !!! Skäms alltså..de kommer tids nog ! Flört

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Coturnix
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har varit på "häxspa" ;) Jag kallar mig nog ingenting. Men är den jag är så långt jag kan minnas…och det är ett tag…växter, djur och natur…

Wargmane
0

Hehehehe vet du ….jag har gjort detsamma idag !!!Glad

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Coturnix
0

#10 :)

Lorelai
0

Oh vad underbart #9. :D Själv fick jag vackert stå på betong mellan betong för att snällt titta på när brandbilarna backade in till garaget.  Skulle gärna ha provat er variant av upplevelse istället. *s*

Hadina
0

Var finns dom här härliga "häxspa" som ni talar om?

Wargmane
0

hehe vid sjön ,i dammen, bäcken ..ja lite varsomhelst..där det finns grodyngel *ler*

bara att stoppa ner fötterna ..så får du grodyngelmassage !!!Skrattande

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Coturnix
0

# 13 i små mullrika insjöar med sliskiga slemmiga bottnar…;)

Hadina
0

Jaha!.. I naturen GIVETVIS! Jag är nog lite trött ikväll:)
Sånna bäckar och vattendrag har vi ju här med :)

Juvela
0

Hihi grodyngelmassage ^^ Måste jag prova nån gång :P

blodtopp
0

Grodyngel är coola varelser =) Tänk bara vilken metamorfos de genomgår innan de är fullvuxna grodor.

Jag ska fundera lite mer på frågorna så svarar jag senare =)

Waara
0

Har gått och fnulat på denna fråga under dagen..för mej har det varit en resa mellan himmel & jord med sök & let. Kände idag när jag påtade i det gröna,att det till stor del handlar just om det,att vara jordnära,ta till vara på "det lilla" leva efter principen att var dag är en gåva..Den dagen då jag släppte det ivriga letande på tecken,la korten så fort jag stod inför vägval..när jag insåg hur komplicerat jag gjorde det för mej,då kände jag mej fri..och vägen blev klar,men vandrar den sakta fram. Än har jag långt att vandra o jag vet inte om jag är en värdig frihäxa,men jag lever därefter o går min egen väg. Jag har mina cermonier,jag har mitt altare..Gudinnor & Gudar..min tro.

[trumman]
0

I hela mitt liv har jag velat haft grodyngel i en burk och se dem förvandlas till grodor!

Det har aldrig blivit av, för jag hade aldrig ngn vuxen som hjälpte mig hitta yngelpölar… kanske ska jag vara en bättre pappa åt mina barn och hitta dom i år!

Om de ens finns här uppe nagerst!? O_O

Mvh, T

Ioma
0

Ja du. Jag har sedan jag varit liten vetat att jag är häxa. Då visste jag dock inte vad häxa var.
Jag har alltid varit intresserad av det som är häxigt även innan jag visste vad en häxa verkligen var.

Försöker leva så bra som möjligt, försöker hjälpa andra oxå att leva så bra som möjligt, försöker lära mig så mycket som möjligt om häxor förr och nu och hur de använde gåvor från naturen till detta liv.

Leva gott kort och gott.

Jag tycker det är perfekt som det är. Lite gnabb blir det på alla forum där massa olika personligheter samlas och det är inget man ska bry sig om så länge det inte går till överdrift.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

fridelfina
0

För andra året i rad har vi grodyngel på balkongen! i år är det 17 stycken som simmar omkring i en skål. Sonen sköter om dem som sina småbarn. De börjar få bakben nu, eller iallafall 2 av dem har fått det. 

Sonen är en riktig djurvän och älskar naturen. På en hylla ovan sängen finns det ett helt bibliotek med olika djurböcker och en skolåda med två små fågelbon som han lagt äggskal från bla blåmes och talgoxe i. Fågelbona och äggen har han hittat på marken.

Jodrena
0

#20 är det inte du trumman som alltid hojtar till mot djur i fångenskap? inte helt samma sak kan tyckas, men egentligen jo. ;) Men det är säkert fascinerande, givande och lärorikt att se på hur de utvecklas. Du är helt säkert en bra pappa redan som det är hur som helst :)

[trumman]
0

#23 Jag vet inte hur du tänker Jodrena, men särskilt långt kan det väl inte vara? ;)

För ser du verkligen ingen skillnad mellan att fånga grodyngel att låta växa, och sedan släppa ut, för att lära ett barn om det fascinerande kraft som är liv och utveckling och det som är att stänga in ett levande, fritt, vilt djur i en bur/lägenhet, mata det med sockerstinn, artvidrig föda, neka den dess naturliga sexualdrift (eller helt enkelt KLIPPA AV DEN) tills vi bestämmer oss för att det är för gammalt och avrätta det med en spruta?

Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter… eller? ;) 

Mvh, T

LailaBaba
0

"Upp flyger ordet - tanken stilla står". Som en av mina bästa ovänner brukar säga

Jodrena
0

#24 jo. det är ju just det jag var inne på i mitt inlägg, men inte lika utvecklat eftersom jag inte orkade gå in på detaljer. men som du säger kära trumman, att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter, tydligen. (haha. vilket ordspråk!)

[trumman]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#26 Jaha, håller du med nu helt plötsligt? :) Det lät inte som det då du skrev "djur i fångenskap? inte helt samma sak kan tyckas, men egentligen jo"

Ang citatet: Hah hah, ja det är Arne Anka som sagt det :) han är oslagbar.

Han har också sagt att "framtiden är som en babianröv - färglad och full av skit!"

Skål kosmonauter!

-T

Jodrena
0

#27 jo, jag förstår varför det blev en liten missuppfattning. ursäkta.

Arne Anka minsann! där ser man

blodtopp
0

Nu har jag funderat klart =)

Måste faktiskt nästan kopiera Iomas svar där. Har alltid känt att det varit nåt 'annorlunda' med mig ända sen barnsben, men det var först när jag kom i kontakt med wicca som jag förstod vad det var. Naturen har alltid varit nåt annat än bara träd och blommor och sjöar och sånt, det har varit nåt mera. Nu vet jag vad =)

**Vad uträttar du som häxa? **Jag försöker ge andra kunskapen om hur man kan leva på ett lite bättre sätt. Det också genom att jag har utbildat mig inom miljö och natur. Men visst, jag lever inte alltid som lär… Det jag mest försöker ge ut är min ständigt ökande kunskap om alternativ hälsovård. Jag är även en healer.

Jag är/kallar mig inte häxa för att uppnå något. Det är en livsstil helt enkelt, och jag lever för att lära mer. Genom möten och studier och händelser.

Jag tycker att forumet är precis som det ska vara. En härlig blandning på massor av olika människor som vågar och vill dela med sig av sina kunskaper. Även de som anser sig inte kunna något tillför massor genom frågor.