Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 1521 ggr
Jodrena
0

solbränd

Nu när Sol skickar sina strålar så intensivt på oss tänkte jag starta en tråd om tips om salvor och annat mot rödbränd hud som faktiskt är rätt så smärtsam. Så dela gärna med er!

Det är bra att använda krämer och tillföra den brända huden fukt. Jag kan tänka mig att aloe vera kunde vara bra i dessa tider, vad säger ni om den saken?

isnornin
0

Ringblommsalva! (finns till salu i en annan tråd;)

MVH Isnornin

Ioma
0

Jag och maken och de flesta vi känner använder min egengjorda aloe vera gele som jag även säljer.

1kr per milliliter plus frakt tar jag.

Jag använder den både till oss själva och katterna så fort det är något som behöver läka. Använder den även på nygjorda tatueringar och läkningen var mer än en dag snabbare än där jag inte smort med aloe vera gelen.

Den är starkt klådstillande och ger snabbare läkning.

Aloe vera tycker jag är överlägset bäst till allt som behöver läkas eller lindras. ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Outrageous
0

Aloe vera svalkar skönt, tycker jag också. :)

blodtopp
0

Man kan blanda i lavendelolja i en bra fuktighetsbevarande hudlotion också. Eller om det är illa ta lavendeln direkt på huden om den är brännskadad.

Ioma
0

lavendelolja och aloe vera är urskönt när man bränt sig. lavendelolja är sååå underbart.

Jag brukar använda det i endel av aloe gelen jag gör om man vill ha men senaste laddningen gjorde jag med ros. hihi

Inte lika funktionellt men det luktar gott i alla fall. Funderar på att hälla i lite lavendelolja däri oxå.

Lavendelolja är go att blanda ut med sin favvolotion oxå om man inte vill ta den direkt på huden.

*svammelsvammel* (är trötter nu)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

BiGavia
0

Du kan använda groblad. Gnugga dem mellan fingrarna så växtsaften kommer ut och lägg direkt på huden.. Den svalkar och läker.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Jodrena
0

tack för alla tips! :) mycket av detta kunde jag ju ha räknat ut själv också. Men ville ändå se vad det fanns för beprövade metoder.

isnornin
0

yoghurt är många som har på, vet inte varför…

MVH Isnornin