Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2696 ggr
Jodrena
0

(känsliga läs ej!) Död hund

Jag ber om ursäkt för ett ot-inlägg men jag behöver skriva av mig.

Jag var på långpromenad med min syster och hunden. När vi hade kommit nästan tillbaka hem igen mötte vi ett gäng barn som började prata med oss och leka med min hund. Så plötsligt berättade de om en död hund och pekade några meter bortåt. De pratade i en röra och det var svårt att förstå eftersom de var många och pratade i munnen på varandra. De pratade om någonting med halsen och tungan.

Vi tog det ändå som ett skämt men efter några steg sa jag att jag litar på de här barnen, det var något skumt på gång. Vi vände och gick tillbaka för att se efter, och där låg en hund stor som en björn, på en filt med en nalle. Stanken fick mig nästan att kräkas och jag hade svårt för att slita bort min hund som blev nyfiken av lukten. Hunden låg bakom en mur, innanför kanten till en kyrkogård så hon blev förstås nyfiken på vad det var som luktade.

Till slut, efter många försök, kom jag fram till polisen. De sa att de jobbar på att komma på ett sätt att få bort hunden. De hade fått in flera samtal om den, och hade fått tips om vem som var ägaren. Men de kommer förmodligen inte få undan den förrän imorgon. Där ligger den vid en mycket populär stor lekplats, och barnen var där framme hela tiden och tittade på hunden. Det är så hemskt att de inte kan ta hand om den, vad är det som är så svårt med det egentligen?

Polisen hade sagt till någon annan att de vet vems hund det är, att den hade dött igår och att den dött en naturlig död. Jag har mycket svårt att tro det. Den har med största sannolikhet dött av värmen - vilket visserligen är en naturlig död på sätt och vis men inte av ålder. Jag blir så arg på både polis och ägare, samtidigt skakad och chockad och mycket illamående rent fysiskt.

Jag hoppas att den stackars hunden får någon slags rättvisa, att ägaren hittas och att den får stå till svars för brott, för ett brott är vad det är, att dumpa hunden sådär, om inte även för vårdslöshet.

Må dess själ (ja, jag är av den meningen att även djur har själar) få rättvisa, och vila i frid. Vandra nu i ljus och harmoni lilla vän.

BiGavia
0

Döden är en del av livet, och klart att barn är nyfikna på den.

Sen är det ju ett olyckligt ställe för hunden att ligga på. 

Må hunden få springa i vinden på gröna ängar.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Tuva-Lena
0

En sån fin avslutning på en otäck historia. jag hopas också att ägaren får sitt straff. Även en hund skall behandlas med respekt inför döden. Jag förstår inte varför folk skaffar djur om man inte är beredd att visa dem respekt! Skrikandes

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Jodrena
0

Ja visst är döden en del av livet men att dumpa en död kropp oavsett vad det är, sådär offentligt där det springer massa barn till och med, kan jag inte förstå. Och av stanken att döma kan där spridas mycket bakterier (åtminstone är det vad jag fått intutat i mig). Samt att jag inte tror att den här döden handlar om något naturligt utan om folk som inte kan ta hand om sina djur och låter dem dö av värmen.

Min hund var nog på väg till kris-tillstånd tidigare idag hon med. Jag fick smått panik och visste inte riktigt vad jag skulle göra. En kall dusch hjälpte litet, och så gick vi ut och ställde oss i skuggan eftersom det är så ohyggligt varmt i min lägenhet, men som sagt, man får verkligen vara uppmärksam och ta hand om sina djur om man ska ha dem i sin "ägo"…

Wargmane
0

Ja fyyyyy !!!

Gott för hunden att få komma till hundhimlens gröna ängar…Men jag har faktiskt i vår vackra stad sista dagarna sett många hundar sittandes i bilar helt hysteriska….idag var det ett par damer som ´hade parkerat utanför köpcentret utanför stan…men där var iallafall polisen framme …de fick Lyfta ur hunden…..:-( man blir galen närman ser sånt…borde vara Riktigt hårda straff på sånt!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jodrena
0

#4 ja jag hörde också talas om några här i stan som fick bryta sig in i en bil med en medvetslös hund. Samt en bil med fyra hundar med nosarna mot en yttepytte-springa i bilen. Vad är det med våra stadsbor Wargmane?

…jag känner mig litet dum som postade den här tråden ändå. För i ärlighetens namn hade den hellre kunnat platsa bättre i min dagbok inser jag nu.

BiGavia
0

Givetvis ska djur behandlas med respekt, det ska allt. De som inte gör det, må bli straffade av andra..eller.

LadyDarkness
0

Man får höra mycket om svenska poliskraften som får en att tveka på om de verkligen gör så mycket nytta som de skulle kunna.

BiGavia
0

Det är bra att skriva av sej , kram om dej. Tycker inte att det är dumt att du skrev här.

Wargmane
0

# 5 ja det är lite konstigt ,.det har vart lite mycket sista tiden…jag har aldrig förr upplevt det så…

sen är inga trådar dumma !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens