Mångudinnaörhängen säljes
Någon som är intresserad av att köpa eller byta mina mångudinnaörhängen?
Dom är i sterling silver med månstenar, och ovanligt långa 5.5 cm. Dom är omgjorda från två hängen till örhängen i affären och ganska tunga. Snygga tycker jag. Använda en gång. (Har ett skadat hål i örat sedan jag fastnat med ett örhänge, och dom tynger ner för mycket så det ser mycket fult ut på mej med dessa långa). Köpta i affär i Gbg för över 550 spänn. Säljer dom för 250 kr eller om någon vill byta kan jag gärna tänka mej det med. Sugen på en fotlänk / vristkedja eller något annat häxigt…
OBS, på bilden ser dom underligt nog ut att vara guldiga, det är dom inte, det är vanlig silverfärg. (Kasst foto, ja jag vet…)
Blessed Be/ Lotta

Dom var jättefina. Något som slog mig är att du kunde ju pyssla om dem, alltså göra något annat än örhängen av dem. Det hade jag gjort, för jag tror att de som du säger, väger en hel del för att bäras i öronen. Det klarar i varje fall inte mina öron av, men jag har också litet tidigare skadade hål, och använder förresten sällan örhängen alls.
Bra idé Jordrena. Så tunga är dom inte så att dom skulle vara ovanligt tunga för att vara örhängen, men för tunga för mitt öra när jag hänger i dom så hänger dom snett eftersom det ena drar sej ner mer än det andra och det ser lite skumt ut. Men om ingen är intresserad av att byta /köpa dom så kanske jag gör om dom till hängen igen. Har själv köpt en storlek mindre som jag har nu för jag tycker dom är så fina.

Vore kul att se vad det blir av dem om du gör om dem :)
Får väl se vad man kan hitta på, annars blir det nog bara ett silverhängs fäste ovan så dom hänger ner som dom vanliga halsbandshängena. Ingen annan bra idé?

Tjah, det är mycket man skulle kunna använda dem till. En "solfångarslinga" : ett snöre med kristaller och gudinnorna hängandes ur. Eller knytna i varsin ände i snöret på en påse, t.ex. en tarotpåse om du har tarot-kort eller något annat som du vill tillföra mångudinnekraften till. Om du har en stav kan du hänga ett hänte i den o.s.v.
De kan smycka annat än kroppen med, menar jag. Men de är ju fina och säkert vackra som halsband. Du skulle kunna ha ett som halsband, så har du ju dina örhängen, och ha den andra stora t.ex. hängandes på väska eller någonting annat. hehe. Kanske blir för mycket matchning eller också blir det snyggt.
Bra idéer Jodrena. Jag får se hur jag gör…:D Tack för tipsen.
#5 oh vilken bra idé det där var med påsen :) Ja staven med för den delen :P Sprudlar av kreativitet idag? härligt :D
Min stav är bestämd och vill inte ha något tjafs på sej…jag tyckte det lät snyggt annars…:D Blir också lite avis på kreativiteten som sprutade ut Jodrena där…

hihi. ja idéer har jag. men jag får sällan något gjort själv :P

förresten, på tal om bestämda kräsna stavar: oh ja, det låter så skönt, blir så avundsjuk på er som enligt min syn _inte_ har kräsna stavar, som vill slippa allt krimskrams. Min vill prydas väldigt mycket trots att jag själv först ville ha den precis som den var i naturen. Men jag har lyssnat till den och gjort den till viljes vilket inte har varit alltför lätt. Vissa saker som den inte har velat ha har den spottat ut o.s.v. Så det är ett krävande arbete att försöka göra den till viljes ;)
Ja, jag fattar fortfranade inte riktigt vad den vill ha av mej, vi arbetar på att komma på en lösning…

Min stav är smyckad med både det ena o det andra (lite ot ..)
MVH Isnornin