Dagens Glädjeämnen 9/6
God Morgon alla vänner…
Natten är fortfarande mörk….trots byte av dagens siffror…mörk och sval, underbart….månskäran lyser och bådar en ny dag med stigande kraft med nya intryck, insikter och tankar….en dag närmare regnet….nästa vecka kommer mina minsta pojkar ner….har inte sett dem på elva månader…..även det är en tanke och en glädje….vad har ändrats…..
May your day be blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Oj vad dina pojkar måste längta efter dej! Här blåser rasande nordvästlig vind och det är så vackert när det börjar ljusna. Och jag har äntligen tvättat klädseln till mina vita (!) soffor. (Ja jag skyller míg själv)
Dagens glädje är att jag vaknar utvilad efter en natt med goda drömmar. Molnen hänger stora och tjocka, västvinden tar i rejält ibland. Kan vi idag kanske få uppleva lite regn?!
Värken min håller sig på en lagom diskret nivå, det tackar jag för. Tänk vad lite som behövs för att man ska må bra!!!
Önskar alla en underbar dag!!!
#0 Åhh, vilken glädje för dig!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Även mig tog den månskäran med storm. Hon var något alldeles särskilt den natten inatt.
Jag fick mig sömn jag så väl behövde. Vi hade så klokt av oss somnat på sena eftermiddagen att pojken vaknade på sena kvällen. Sedan randades kvällen utav olycka på olycka. Något mitt trötta jag inte var särskilt bra på att hantera. Men idag är en ny dag och vi stannar hemma från stranden. Dem får flörta där borta på egen hand. :)
Ja det måste jag säga #0. Vilket glädjeämne! Min lille pojk har varit borta från mig i bara någon vecka och det får räcka.
11 månder vet jag inte om jag hade överlevt.
#2 Jag gläds med dig. Jag saknar inte mina smärtor. Jag minns dem för väl för det. :)
Var väl mött mina kära.
Godmorgon.. mår så bra efter en givande målarhelg i Umeå…Här har det regnat…och växthuset är fullt med grönt.
Ska se om någon kan hjälpa mej spänna den målade duken idag.
BlessedBe alla.
Vandra i Ljus å Skönhet

Godmorgon! Har mycket att göra i dag! Ska en sväng till Mora och fixa lite saker!!
MVH Isnornin

God morron allesammans!
Kroppen värker efter helgen.. Men det har varit en skön helg.. måste se efter idag om det behöver vattnas lite i rabatterna.. regnet verkar hålla sig på avstånd *L*
_
Brightest of Blessings to all of you!!
_

Dagens glädje va att se mina tre minsta vi frukostbordet där de kom fram till att deras Sommarlov är i stunden de har skolavslutnig i morgondag/Töserna mina insåg att de har nu gått sin första år i skolan och allt de har fått lära sig där.Och jag själv tycker de va ju inte allt för länge sedan min älsta slutade 1:an men dock 14år sedan och hon tog studenten förra året me dunder och brak. I övrigt så är fader sol åter givmild och ger oss sin värme trots böner om lite väta till moder Jord. Och har lite som skall ordningställas inför morgondagen,fest för mina tre små Sonen som slutar 4:an och tvillingtöserna som slutar 1:an..
BlessedBe och låt dagen giva frid och harmoni.Hias

Godmorgon!
Dagens glädjeämne so far är att det blåser rätt duktigt. Kanske får jag äntligen ork att skotta av den sista matjorden från släpet och flytta den sista täckbarken och måla staketet till blivande örtagården och städa utanför kaninburarna och… eller åtminstone någon av sakerna. Under denna varma kvava helg har jag inte orkat göra annat än att släpa mig fram o tillbaka och klaga över värmen.
REGN!!!
Äntligen lite väta i markerna!
Känns så underbart skönt att gå i regnvått gräs barfota. Våt asfalt kittlar skönt och är naturlig pealing mot hårda hälkanter.
Mmm… REGN är dagens glädjeämne!! Det var efterlängtat.

Näe ni.. nu skall jag dansa. Ni får skriva utan mig. :D

#9 blås de till Haninge oxå är du goer vi behöver väta / vilken glädje för edder att få lite vått i markerna nu…

#9 lyckost! här är det bara mulet….gräset är gult och marken stenhård….har inte regnat på fem veckor….och då var det bara en löjligt kort skur…ett glädjeämne är ju att jag inte hann med att få ing min efterlängtade örtagård….den hade ju lidit av torkan som nyetablerad!

Ja det var nog bra det BranDuir. Fast det fick mig att tänka på att annat litet glädjeämne mitt i värsta värmeböljan. Försommaren är ju rätt ofta både blöt och kall, men årets värme har verkligen satt fart på alla mina växter. Då har det naturligtvis krävts massor av vattning annars hade hela rasket dött för länge sedan. Men som sagt, kombinationen strålande sol och vattning varje kväll gör att trädgården exploderat. Värre är det nog ute i den riktiga naturen…
#9 Blås det lite söderut till oss också… här behövs det verkligen.
Mina få örter är som tur är redan etablerade så dom klarar sig med en slurk vatten lite nu och då.
Blåser gör det rätt rejält.

#13 Iram kan bara medhålla dig allt står i tidig blomm här oxå min lavendel är till blommning salvian blommar tomatplatorna har börja blomma men ack för ryggen me alla dessa hinkar me vatten man fått lov att bära ut varje kväll/övriga örter växer och måste ansas stup i kvarta men dock lite regn nu nattetid skulle icke skada.

Nej ett par rejält regniga dagar skulle jag verkligen välkomna. Om inte annat för att jag kanske skulle få tid att städa lite inomhus också. :-)

Den lilla killen hade uppenbarligen en fin och händelserik helg…
Jag sade at han antagligen skulle sova mycket mycket bra… Men från 19:30 till 09:45 med två nappgnäll var faktiskt mycket, mycket länge och mycket mycket bra…
Du blommar :D, vackra hustru… i sanning… du blommar…
Det ger mig ytterligare en glädje för dagen.
//

# 8 Ja du, om det blåser som här så är väl både täckbarken och matjorden i Vansbro nu… Grymma örtagården det kommer att bli med de där lådorna! Jag ska ta med en påse blandade häxväxter när jag kommer.

Tack Baba!! Du är en klippa som vanligt. Det är bara att plocka för sig här med, du vet, om du nu skulle hitta något du inte redan har (vilket inte är någon större risk). :-)
**springer oroligt till köksfönsret, men jodå, lite bark ligger allt kvar…***

Sitter här och sniffar på underbart gott te som ligger framför mig på skrivbordet =) Gillar ni te kan jag varmt rekommendera rooibos med jordgubb/vaniljsmak *mums*
Annars är jag glad över att det är lite svalare i luften. Det blåser fortfarande en del också. Men skicka gärna regn till mig också ;o) Gärna ett par tre dagar också, så marken får det den behöver och även får vila under dagen.

#17 så gör även ni. Jag ser er växa och frodas. Ta det till sinnet och hör vad det sjunger för er. :)

en svalkande vind blåser idag…bara 23 grader varmt här nu ( i Ljungby)….men inte en droppe regn i sikte….trots att det var gråmulet i morse

Arbetshelgen är äntligen slut. En dag ledigt. Sen är det bara tre arbetsdagar kvar till semestern!

Min glädje idag är den fina dagen på Skansen….
Ha en underbar dag alla! *F*
En glädje är att alla mina lavendlar håller på att slå ut. Kommer att lukta himmelskt om ett par dagar :D

Att min dotter på 21år kom hem och tog en kaffe vi har inte setts på ett par månader/ Hias